דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
גב האומה

תקציב 2017 - 2018 / יו"ר הקואליציה ביטן התארח ב'גב האומה' וקרא להגדיל את התקציב

בסוף ראיון מבודח, פנה ח"כ ביטן למצלמה ואמר: 'ראינו מה שקורה עם הקשישים והנכים. ברור שזה לא יכול להימשך. צריך להגדיל את קצבתם כדי שיוכלו לחיות בכבוד. זה התפקיד שלנו". תקציב המדינה לשנים 2017 ו-2018 צפוי להגיע לכנסת בעוד כחודש

ח"כ דוד ביטן. ארכיון. (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)
ח"כ דוד ביטן. ארכיון. (צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן התארח אתמול בתוכנית הסאטירה 'גב האומה' בערוץ 10. כנהוג בתכנית, חברי הפאנל בהובלת ליאור שליין ובהשתתפות עינב גלילי, רותם אבוהב, תומר אהרון ועידו רוזנבלום והפוליטיקאי האורח התורן החליפו "מהלומות מילוליות" והתבדחויות, חלקן קלילות וחלקן קלילות פחות. על פי חוקי הפורמט, לפוליטיקאי ישנה הזדמנות, בסוף סבב הבדיחות (ה"פאנצ'ים", כפי שהן קרויות בעגה) לנצל את הבימה של התכנית, לפנות לקהל באולפן ובבית ולשאת דברים שקרובים לליבו.

ביטן בחר לנצל את הבמה שניתנה לו על מנת להעביר מסר לאזרחי המדינה, לכנסת ואף לממשלה אשר הוא חלק ממנה: "ראינו מה שקורה עם הקשישים והנכים שחיים מהבטחת הכנסה. ברור שזה לא יכול להימשך. אנחנו צריכים להגדיל את הפנסיה שלהם, את הקצבה שלהם, על מנת שיוכלו לחיות בכבוד. זה התפקיד שלנו, ואנחנו צריכים לעשות את זה באופן מדורג, כמו עם שכר המינימום. זו החובה שלנו, גם אם היא תעלה לנו תקציבים הרבה יותר גדולים מאשר אנחנו משלמים היום, וגם אם נצטרך להעלות טיפה את המיסים בשביל זה".

דבריו של ביטן עשויים להעיד על כך שגם בקואליציה – וביטן, כאמור, משמש כיושב ראש הקואליציה בכנסת – ישנה מורת רוח מסויימת מגודל התקציב שאושר בממשלה. כאמור, מסגרת התקציב שהממשלה אישרה, העומדת על קצת למטה מ-360 מיליארד שקלים לשנת 2017, מובילה לקיצוץ של הממשלה בהתחייבויותיה הנוכחיות.

הצרכים החברתיים השונים והבוערים שצפים מעת לעת, וביתר שאת לקראת דיוני התקציב, צפויים להידחק אל מחוץ לתקציב בגודלו הנוכחי, מפאת "קוצר היריעה". אולם, ישנן עדויות רבות לכך שישנם סכומים לא מבוטלים שניתן היה להוסיף לתקציב המדינה – עודף הגבייה ממיסים, לדוגמא, וגם העודפים שנותרים מתת הביצוע של התקציב לאורך השנים האחרונות, אשר מסתכמים בעשרות מיליארדי שקלים.

שר העבודה והרווחה חיים כץ העריך לפני כשלושה שבועות את עלות העלתה של קיצבת הזקנה, מ-1,532 ש"ח ל-5,000 ש"ח בכ-100 מיליארד ש"ח בשנה. אולם על פי חישוב דבר ראשון, העלאת קיצבת הזיקנה של הזקנים העניים בישראל, כ-200 אלף איש, לסכום זה, צפויה לעלות 8.4 מיליארד ש"ח בלבד בשנה.

מעניין להעמיק גם בסייפא של דברי יו"ר הקואליציה – הנכונות להעלות מיסים על מנת לחסל את תופעת הקשישים העניים בישראל. נראה שביטן נמצא במחלוקת משמעותית עם משרד האוצר אשר מוביל כיום את הורדת מס החברות וצפויה להפחית את הכנסות המדינה בכ-8 מיליארד שקלים בשנה, סכום קרוב לזה הנחוץ לשם הוצאתם של כל זקני ישראל מעוני.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!