דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
27.4°תל אביב
  • 24.9°ירושלים
  • 27.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 25.4°אשדוד
  • 25.8°באר שבע
  • 32.6°אילת
  • 25.8°טבריה
  • 22.9°צפת
  • 27.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

פזגז מציעה חשמל בהנחה של 5% ותנסה למנף זאת למכירת גז 

החברה תיקח חלק בפיילוט התחרות באספקת החשמל ותציע ארבעה מסלולים לבתים ועסקים | מכיוון שמדובר בתחום בו קשה להתחרות עם חברת החשמל, תנסה פזגז להשתמש במיזם לקידום העסק העיקרי שלה

מונה חשמל. אילוסטרציה (Shutterstock)
מונה חשמל. אילוסטרציה (Shutterstock)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חברת פזגז מציעה חשמל מוזל במסגרת ניסוי התחרות באספקה, במסלול אטרקטיבי של 5% הנחה על התעריף של חברת החשמל. ספק עם החברה תוכל להרוויח מאספקת חשמל, כשההטבה הנלווית למצטרפים היא הנחה ברכישת מחמם מים דווקא על גז.

החברה פרסמה את הצעותיה ללקוחות המורשים להשתתף בפיילוט התחרות באספקת החשמל, לצד גופים כמו סלקום והוט.

בשלב ראשון, התחרות בתחום תיעשה כ'פיילוט' שיוגבל ל-400 מגה-וואט, השקולים לצריכה של כ-80 אלף משקי בית. רק משקי בית או עסקים שיש להם מונה חכם של חברת החשמל, שמשדר את נתוני הצריכה באופן אלחוטי, יורשו להשתתף במיזם. עד 2024 חברת החשמל אמורה להחליף את כלל המונים בישראל למונים חכמים.

פזגז צריכה לרכוש את החשמל מחברת ניהול המערכת, לפי עלות הייצור המשוקללת שלו, שמתעדכנת כל חצי שעה. היא תוכל להציע מודל תמחור ללקוחות כרצונה.

4 מסלולים שמשקפים את העלויות של פזגז

החברה מציעה ארבעה מסלולים לרכישת חשמל דרכה, שהאטרקטיבי בהם הוא הנחה של 5% מתעריף חברת החשמל בכל שעות הצריכה.

המודל השני, שיכול להתאים לעסקים, הוא מסלול יום מוזל: 20% הנחה על התעריף הביתי האחיד של חברת חשמל בימים א' עד ה' מ-8:00 עד 16:00. מסלול זה עשוי להתאים גם לעובדים מהבית, בייחוד אם יוכלו לתזמן הפעלת מכונת כביסה ומייבש לשעות הללו.

שני המסלולים הנוספים הם 25% הנחה על חשמל בימים א'-ה' מחצות עד 7:00; ומסלול  סופ"ש שכולל הנחה של 15% מחצות ביום ה' עד מוצ"ש בחצות.

בדומה לתעריף המים, גם תעריף החשמל נקבע כמשק סגור. כלומר, העלות הקבועה שמשלם הלקוח על חשמל צריכה לשקלל את ההפרשים הגדולים בין עלויות הייצור בימים ושעות שונים.

למעט ההנחה של 5%, ההצעות משקפות מתי יקר לפזגז לרכוש חשמל: בשעות החשכה בימים ראשון עד חמישי.

היכולת המרכזית של החברה בכל זאת להרוויח היא באמצעות מהלך לא פשוט של "חינוך" הציבור להסיט צריכת חשמל לשעות שבהן זול יותר לייצר אותו. בעוד מספר שנים צורך זה יתייתר מעצמו, כשטכנולוגיית אגירת חשמל תהיה מספיק כלכלית גם בפריסה ביתית, מה שהיום אפשרי רק במתקני אגירה גדולים.

מהלך אחר של רשות החשמל, כוונתה להוזיל את החשמל בשעות האור כשיש חשמל סולארי בשפע, לעומת ייקורו בשעות החשכה, אמור להתגלגל לייקור של תעריף החשמל האחיד לצרכנים ביתיים ב2.5%, כי פרופיל הצריכה שלהם מוטה יותר לשעות הערב.

ההטבה הנוספת שמציעה פז גז לא קשורה בכלל לחשמל

כמו חברות אחרות שלא באות מתחום החשמל אבל הוציאו רישיון לאספקתו (סונול, הוט וסלקום), גם פזגז לא באמת שואפת לרווח משמעותי מהמוצר הזה. מדובר בתחום יעיל יחסית בחברת החשמל, שגם נהנית מיתרון הגודל ולכן קל לה להציע בו הנחות ולשמור על רווחיות.

עם זאת, לכל החברות הללו יש בסיס של מערכת שירות לקוחות וגבייה, שאפשר "להעמיס" עליהן עוד לקוחות כמעט ללא גידול בהוצאות הקבועות. לכולן יש אינטרס לכבול את הצרכן אליהן באמצעות הנחה מינימלית בחשמל כמנוף שיווקי לעסקיהן העיקריים.

פזגז מציעה מחמם מים (חלופה לדוד חשמלי) שפועל בכלל על גז, ב2,250 שקלים במקום ב-3,250 שקלים, בהתחייבות ל-12 חודשים של צריכת החשמל. לאחר מכן, הלקוחות יוכלו לעבור לספק אחר או לחזור לחברת החשמל.

ההגנה הצרכנית היחידה שמציעה רשות החשמל

מבחינת רשות החשמל, לא נעשו כל מהלכים להגנות צרכניות כנגד טקטיקות שיווקיות בעייתיות, כמו אלה שנראו לפני עשור וחצי בתחום הסלולר.

ברשות מסתפקים בכך שהלקוחות רשאים לחזור לאספקה מחברת החשמל כמנגנון הגנה ובכך שמדובר בפיילוט מוגבל בהיקפו, שיתאפשר להפיק ממנו לקחים לאחר שיצטבר ניסיון.

לרשות עצמה אין ניסיון בקביעת רגולציה על יותר משחקן אחד בשוק בצרכני, וזו תהיה תקופת לימוד משמעותית גם בעבורה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!