דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הפרטת מבחני הנהיגה

עבודה וחברה / בית הדין האריך את תוקף צו המניעה להפרטת בחינות הנהיגה

השופט אייל אברהמי האריך את תוקפו של הצו עד סוף חודש אוקטובר, אז תתקבל החלטת בג"ץ בעתירה בה טוענים מספר בוחני נהיגה כי אין להעביר את הסמכות למתן רשיונות נהיגה לתאגיד פרטי. בית הדין הורה למשרד התחבורה והבוחנים להמשיך לקיים משא ומתן בתקופה זו.

מחאת בוחני הנהיגה, מאי 2016 (צילום: פלאש 90 / יונתן זינדל)
מחאת בוחני הנהיגה, מאי 2016 (צילום: פלאש 90 / יונתן זינדל)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

נשיא בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, אייל אברהמי, האריך אתמול (רביעי) את צו המניעה לביצוע הפרטת בחינות הנהיגה המעשיות עד לסוף אוקטובר – אחרי שבג"ץ ידון בחוקיות ההפרטה. במהלך תקופה זו הורה בית הדין לצדדים להמשיך בקיום משא ומתן.

צו המניעה ניתן בסוף מאי לתקופה של 90 יום, לאחר שביתה בת למעלה מחודשיים של בוחני הנהיגה כנגד הוצאת עבודתם עבודתם למיקור חוץ. מאז הוארך כבר פעם אחת תוקפו של הצו.

דיון בעתירה שהוגשה בנושא לבג"ץ נקבע לתחילת דצמבר, אולם השבוע נודע לצדדים כי לבקשת המדינה הוקדם הדיון ליום חמישי הבא. בבקשתה להקדמת הדיון ציינה המדינה כי היא מעריכה שקידום ההליך בעתירה יביא גם לקידומו שלה ההליך המתקיים בבית הדין לעבודה, ויתרום לוודאות הצדדים באשר לגבולות הסכסוך.

העתירה, שהוגשה על ידי ארבעה בוחנים ומורה נהיגה באמצעות עו"ד גלעד ברנע, מתנהלת כהליך נפרד. בעוד בית הדין לעבודה דן בסוגיית יחסי העבודה הגלומה בהעברת מבחני הנהיגה למיקור חוץ, בזכות השביתה של הבוחנים במאבקם במהלך, והמשא ומתן בין הצדדים בשאלת הפיצויים – בבג"ץ נבחנת עצם החוקיות של המהלך. עם זאת, ההערכה היא שההחלטה שתתקבל בעתירה בבג"ץ תשפיע גם על המשך הדיון בבית הדין לעבודה, לאחר שקרוב לארבעה חודשים של משא ומתן בין ההסתדרות ומשרד התחבורה, בחסות בית הדין, לא הניבו הבנות או פריצת דרך.

מגישי העתירה טוענים כי החלטת שר התחבורה להפריט את מערך מבחני הנהיגה היא בגדר ניסיון להעביר פעילות ליבה של הרשות המבצעת לגורמים פרטיים ולתת סמכויות שלטוניות לתאגידים הפועלים משיקולי רווח. עוד הם טוענים שהליך בעל חשיבות שכזו צריך היה לעבור במסגרת חקיקה ראשית המלווה בדיון ציבורי. בתשובתה מסוף חודש אוגוסט, ענתה המדינה בתגובה כי הסמכויות שיועברו למיקור חוץ יהיו מוגבלות בלבד, בשל הכנסתה לשימוש של מערכת ממוחשבת שתקבע את מסלולי הבחינה ואת הפעולות שהנבחן יצטרך לעשות, מבלי להותיר לבוחן שיקול דעת בנושא זה. כמו כן דחה משרד התחבורה את הטענה שיש צורך בהליך חקיקה ראשית לרפורמה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!