דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

טסלה רצתה להחליף סוללה שלמה ברכב, למרות שניתן לתקן אותה ברבע מחיר

החברה דרשה 22,500 דולר על החלפת סוללה מחוץ לאחריות היצרן, מוסכניק החליף שני אשכולות פגומים מהסוללה ב-5,000 דולר בלבד | טסלה מספקת שירות באופן בלעדי, ללא יבואן או מוסכים מורשים בישראל

מכוניות טסלה בקולורדו, ארצות הברית. עדכון התוכנה יותקן בימים הקרובים (צילום אילוסטרציה: AP/David Zalubowski)
מכוניות טסלה בקולורדו, ארצות הברית. עדכון התוכנה יותקן בימים הקרובים (צילום אילוסטרציה: AP/David Zalubowski)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

מכונית טסלה מודל משנת 2013 סיימה את תקופת האחריות שלה ובעליה נתקל בבעיה – טווח הנסיעה צומצם ל-50 מייל (80.4 ק"מ) בלבד והיא סירבה להיטען בטעינה מהירה. טסלה דרשה בעבור החלפת הסוללה כולה סכום גבוה של 22,500 דולר, השקול כמעט לערך הרכב כולו.

"לא לכולם יש 22,500 דולר בכיס למימון תיקון כזה, אבל תודה לאל על מוסכים עצמאיים", אמר ריץ' מערוץ RICH REBUILDS, מתמחה בהשגת חלפים לרכבי טסלה וביצוע תיקונים ברכבי טסלה ללא תמיכת החברה ובניגוד למדיניותה של שמירת מונופול תיקונים ושירות לרכביה.

בדיקה של מצב הסוללה במוסך של ריץ' העלתה כי רק שני אשכולות מתוך הסוללה חדלו לתפקד, אותם ניתן לרכוש באינטרנט ב3,000 דולר בלבד. טסלה לא מספקת חלפים בעצמה לאיש, והאספקה מגיעה מאתרי יד שניה לא רשמיים.

ביחד עם החלפת נוזל הקירור, פירוק והרכבה של מכלול הסוללה המחודש, העלות הכוללת לתיקון הייתה 5,000 דולר בלבד – שירות שטסלה כלל לא מציעה, אלא רק החלפה של כל מכלול הסוללה כולו בעלות גבוהה פי 4.5.

במקרה אחר הצליח ריץ' לתקן בעיה במערכת הקירור של טסלה 3 ב-700 דולר בלבד, לעומת 16,500 דולר בהצעה של טסלה, שהציעה רק החלפה של כל מכלול הסוללה, ללא כיסוי במסגרת האחריות.

בישראל אין היום אפשרות לבעלי טסלה לקבל שירות מאף מוסך, שכן אין לחברה מוסכים מורשים למעט תיקוני פחחות. החברה מחזיקה מרכז שירות אחד בלבד בפתח תקווה. בעוד חלק מהנהגים מצליחים לקבל שירות ביעילות, במהירות, לעיתים עם ניידת שמגיעה עד אליהם, יש נהגים המזמינים תור שמדווחים על זמני המתנה של בין שבועיים לחודש.

בסיום הסרטון הציג ריץ' חלק משיחת זום שקיים עם טכנאי המחשבים לואיס רוסמן, שעסקה ב'זכות לתקן'. לפי רוסמן, שמתקן את מוצרי אפל, הציבור לא יודע כמה קשה לאנשים כמוהו וכמו ריץ' להשיג חלפים ומדריכים טכניים כאשר אפל וטסלה מסרבות לספק אותם גם תמורת תשלום.

בארצות הברית עומלת רשות הסחר FTC  על קביעת תקנות שעשויות להתנגש עם מדיניות השירות הנוכחית של אפל טסלה, אשר מקשות על טכנאים עצמאים להתחרות בשירות התיקונים שלהם ולא מספקות להם חלפים.

הפרסום של ריץ' עורר ויכוח ברשתות החברתיות. המשתמש JPR007 הציג בטוויטר צילום הצעת מחיר עדכנית של טסלה בכ-11 אלף דולר בלבד להחלפת סוללה ברכב מאותו סוג. לטענתו, הסרטון של ריץ' מציג קבלה מטסלה ולא הצעת מחיר, ועוד קבלה שעברה ריטוש.

עיתונאי הרכב פרד למברט, מאתר electrek, הודה שיש פגם בריטוש שריץ' עשה בסרטון, אבל מצא שטסלה אכן גובה 22,500 דולר על החלפת מכלול סוללה בהצעה עדכנית לפי קטלוג החלפים המקורי של החברה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!