דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת כ"ו בניסן תשפ"ד 04.05.24
23.1°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 20.0°חיפה
  • 21.1°אשדוד
  • 20.1°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 23.0°טבריה
  • 15.2°צפת
  • 22.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

שר הבריאות הורוביץ מתנגד לשלילת דמי אבטלה מעובדים בלי תו ירוק

ניצן הורוביץ (מרצ) מצטרף לביקורת של יו״ר ועדת החוקה גלעד קריב (עבודה), ואומר: ״דמי האבטלה הם כלי שמאפשר לאדם להסתגל למצבו החדש, לא נכון להשתמש בו לענישה״ | ח״כ קריב: ״מן הראוי שהצעות כאלו בכלל לא יגיעו לשולחן הכנסת״

שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: פלאש 90)
שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

שר הבריאות ניצן הורוביץ (מרצ) ויו"ר ועדת החוקה גלעד קריב (עבודה) מתנגדים להצעת האוצר לשלול דמי אבטלה מעובדים בלי תו ירוק. על פי הצעת החוק של האוצר, דמי אבטלה ישללו למשך 3 חודשים מעובדים שיפוטרו כיוון שלא התחסנו ולא נבדקו.

בראיון לחדשות 12 אמר השר הורוביץ שהוא רואה בדמי האבטלה כלי שנועד לאפשר לאדם להסתגל למצבו החדש, ולא נכון להשתמש בו לענישה. שר הבריאות לא התייחס להצעת החוק של שרת הכלכלה ברביבאי (יש עתיד) לפיה ישללו גם פיצוי פיטורים מעובדים ללא תו ירוק.

ח״כ קריב הגיב לתזכירי החוק הנוקשים של האוצר ומשרד הכלכלה, ואמר: ״המאבק בקורונה ובגל הרביעי צריך להתנהל באופן נחוש ויעיל, ובאותה הנשימה, תוך שמירה על עקרונות דמוקרטיים ועל זכויות יסוד.

״יש מקום לדרוש מעובדים שאינם מחוסנים להיבדק באופן סדיר על מנת לא לסכן את עמיתיהם או את הציבור הרחב, אך לא ניתן לפגוע בזכויות יסוד של עובדים ולשנות את דיני העבודה והביטוח הלאומי. מדובר בתקדים מסוכן, שהתועלת שלו למאבק בקורונה ממילא מוטלת בספק גדול.

״ממשלת ישראל והקואליציה מורכבת מקשת רחבה של מפלגות ובתוכם מפלגות המחויבות לזכויות העובדים ולרשת הביטחון הסוציאלי, גם בתחום המאבק בקורונה, מדיניות הממשלה אינה יכולה להתעלם מעמדות אלו, ומן הראוי שההצעות לתיקון החקיקה בנושאי דמי האבטלה ופיטורי עובדים יגנזו, ולא יונחו על שולחן הכנסת״.

ההסתדרות הודיעה כבר על התנגדותה להצעת החוק ששוללת פיצויי פיטורים מעובדים בלי תו ירוק. יו״ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, כתב לשרה ברביבאי שעל אף שההסתדרות תומכת ומקדמת התחסנות עובדים יחד עם המעסיקים בישראל, היא מתנגדת בתוקף להצעת החוק.

״מדובר בהצעת חקיקה קיצונית ובלתי סבירה״, כתב בר-דוד, ״שעומדת בסתירה לעקרונות היסוד של דיני העבודה והבטחון הסוציאלי כפי שעוצבו משך שנים״. יו״ר ההסתדרות הביע ספק אם הצעת החוק כזו תעמוד במבחן בג"צ, בין היתר לנוכח חוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

בביטוח הלאומי גם הסתייגו מהצעת החוק של האוצר, ובהבהרה שפרסמו כתבו שתוקף החוק אמור להיות למשך חודש בלבד, שהוא מקודם על ידי אגף התקציבים במשרד האוצר ולא על ידיהם, ושלצורך יישומו נדרש הליך חקיקה מלא בכנסת, והסכמה של שר הרווחה מאיר כהן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!