דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
25.7°תל אביב
  • 21.2°ירושלים
  • 25.7°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 23.4°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 26.9°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ליגת העל לנשים בכדורגל יוצאת לדרך: "תחושה של שינוי משמעותי"

הליגה תיפתח היום (ה', 17:00) במשחק בין האלופה קרית גת לאס"א תל אביב, שישודר בערוץ הספורט | שחר נקב שחקנית קרית גת, אירנה קוזנצוב מרמת השרון ורעות רווחה מעמק חפר, מספרות ל-'דבר' על ההכנות וההתרגשות לקראת העונה

מימין: רעות רווחה, אירנה קוזנצוב ושחר נקב. (צילומים: אוקסנה דניסוב;  מושיק אושרי - אס"א תל אביב)
מימין: רעות רווחה, אירנה קוזנצוב ושחר נקב. (צילומים: אוקסנה דניסוב; מושיק אושרי - אס"א תל אביב)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עונת 2021/22 בליגת העל לנשים בכדורגל יוצאת לדרך ולראשונה משחקי הליגה ישודרו בערוץ הספורט. במשחק המרכזי של המחזור הראשון יפגיש היום (חמישי 17:00, שידור בספורט 5 פלוס) את האלופה מ.ס. קרית גת מול אחת המועמדות לאליפות אס"א תל אביב.

קרית גת מגיעה כפייבוריטית גם העונה לתואר, לאחר שזכתה בעונה שעברה ב"טרבל" (אליפות, גביע המדינה וגביע אתנה). אס"א תל אביב, מ.כ.נ רמת השרון ומכבי בנות עמק חפר ינסו לתת פייט על תואר האליפות.

במשחקים נוספים במחזור הראשון, ייפגשו הפועל רעננה ומכבי כישרונות חדרה, הפועל באר שבע תארח את בנות נתניה והעולה החדשה הפועל מרמורק רחובות תפגוש את מכבי בנות עמק חפר.

שחר נקב, מ.ס. קרית גת: "באות לטרוף את הליגה"

קרית גת פתחה את ההכנות לעונה הרבה לפני שאר הקבוצות בליגה, כשכבר בחודש אוגוסט השתתפה במוקדמות ליגת האלופות. לצערה, הקבוצה הפסידה פעמיים – במשחק הראשון לבנפיקה ליסבון שעלתה לשלב הבתים ואח"כ בפנדלים לסרייבו מבוסניה. הקבוצה כבר זכתה בתואר הראשון של העונה, גביע אתנה עם ניצחון בגמר על חדרה.

שחקנית הקבוצה, שחר נקב (24), אומרת ל'דבר': "בשביל פתיחת העונה זה מאוד משמעותי, זה נתן לנו דרייב. את התואר הראשון כבר לקחנו והראינו לשאר הקבוצות שאנחנו אותה קרית גת, אפילו חזקות יותר, שבאות לטרוף את הליגה".

שחקניות מ.ס. קרית גת חוגגות שער בגמר גביע אתנה בכדורגל. נקב: "נותן לנו דרייב" (צילום: שאול גרינפלד jsport)
שחקניות מ.ס. קרית גת חוגגות שער בגמר גביע אתנה בכדורגל. נקב: "נותן לנו דרייב" (צילום: שאול גרינפלד jsport)

את הקבוצה יובילו גם העונה לצד נקב, אלינה מטקלוב, קארין רחמים, ליאור אדרי, יחד עם הזרות אנה קרולינה, סנדרה פריירה ושחקנית העונה נגו מבלאק. אליהן הצטרפה שוערת הנבחרת פורטונה רובין.

אירנה קוזנצוב, מ.כ.נ. רמת השרון: "חיבור מעולה בין צעירות לוותיקות"

אחת הקבוצות שמועמדות להגיע רחוק העונה היא מ.כ.נ. רמת השרון. הקבוצה פותחת עונה לאחר שסיימה בעונה הקודמת במקום החמישי בלבד, נמוך בסטנדרטים שלה. הקבוצה, שזכתה לפני שנתיים באליפות, התחזקה באירנה קוזנצוב שמגיעה ממכבי כישרונות חדרה ובאשרת עיני וערבה שחף המנוסות. לצידן, ימשיכו בקבוצה נועם אכטל וקפטנית הנבחרת קארין סנדל.

קוזנצוב (19) נחשבת לאחת השחקניות הצעירות המוכשרות בכדורגל הישראלי והפכה לשחקנית הרכב בנבחרת הבוגרת. "רמת השרון זה מועדון עם שם גדול, קיבלו אותי ממש יפה. זה הרים לי את הביטחון ושימח אותי", אומרת קוזנצוב. "בינתיים ההכנות מעולות, אנחנו מתכוננות כמו שצריך ולאט לאט מתחברות".

אירונה קונצוב (במרכז) במדי רמת השרון. "מכוונות לאליפות וגביע" (צילום: שאול גרינפלד jsport)
אירונה קונצוב (במרכז) במדי רמת השרון. "מכוונות לאליפות וגביע" (צילום: שאול גרינפלד jsport)

על שיתוף הפעולה עם השחקניות הוותיקות אומרת קוזנצוב: "אני חושבת שהשינויים האלו מעולים והצטרפות של שחקניות עם הרבה ניסיון, שאני ושאר הצעירות לומדות מהן הרבה. זה חיבור מעולה, יש לנו הרבה צעירות וגם ותיקות וזרות איכותיות". לאחר עונה מאכזבת רמת השרון נראית מוכנה לחזור למאבקי הצמרת. "הציפיות שלנו הן לסיים בחלק העליון של הטבלה ולזכות באליפות ובגביע", מוסיפה קוזנצוב.

רעות רווחה, מכבי בנות עמק חפר: "לא מורידות את הציפיות"

מכבי בנות עמק חפר הייתה ההפתעה הגדולה של הליגה בשנתיים האחרונות. הקבוצה הצעירה, סיימה בעונה שעברה במקום השלישי והגיעה לגמר גביע המדינה. עמק חפר תעמיד גם העונה קבוצה צעירה ותוססת כאשר את המושכות ייקחו הפעם רעות רווחה, שחזרה מהליגה הפולנית, מאיה חיטמן ודימא אלרמחי הצעירות.

הסגל של הקבוצה עבר מהפכה, כאשר כוכבות הקבוצה קורל חזן ונועה סלימהוגיץ' עזבו לאירופה. המועדון יצר שיתוף פעולה פורץ דרך עם המועדון הספרדי ויאריאל, שפתח אקדמיה לנערות בישראל והחתים שתי שחקניות בכירות מהקבוצה הבוגרת, מריאן עווד ועמנואל אברהמי, שעברו לשחק בקבוצה הספרדית.

רעות רווחה (במרכז) חוגגת שער עם שחקניות עמק חפר. "הציפיות של הקבוצה הן כמובן להיות בצמרת" (צילום: נועם רווחה)
רעות רווחה (במרכז) חוגגת שער עם שחקניות עמק חפר. "הציפיות של הקבוצה הן כמובן להיות בצמרת" (צילום: נועם רווחה)

"הציפיות של הקבוצה הן כמובן להיות בצמרת", אומרת רעות רווחה. "זה שאין את השחקניות שהובילו את הקבוצה בשנה שעברה, זה לא אומר שאנחנו מורידות את הציפיות". רווחה (21) מקווה להוביל את עמק חפר לעוד עונה טובה בצמרת, בדרך לחזרה לאחת הליגות באירופה. "בתור שחקנית התקפה אני רוצה לתת מספרים טובים ולבלוט בליגה. בסיום העונה המטרה הגדולה שלי היא כמובן לצאת לאירופה לקבוצה טובה".

"צעד חשוב לתדמית של כדורגל הנשים"

השינוי הגדול בליגה הוא ללא ספק השידורים, שיחלו אחרי שנים של מחאה על יחס מזלזל לכדורגל הנשים. "זה יהיה מדהים. אנשים ייפתחו לכדורגל הנשים. זה יכול להביא עוד קהל שיתעניין במשחקים שלנו ויראה שיש לנו אחלה ליגה", אומרת קוזנצוב.

"יש תחושה של שינוי משמעותי, נותנים לנו את ההזדמנות הזאת אחרי שהרבה זמן ביקשנו ואנחנו צריכות לקחת אותה בשתי ידיים ולהראות יכולת טובה", מוסיפה רווחה. "בסופו של דבר כדורגל זה סוג של מופע ואם הצופים ייהנו אז אני בטוחה שיבואו למשחקים ושזה ימשוך עוד אנשים".

נקב: "המשחק הראשון שלנו יהיה משודר ביום חמישי, זו התרגשות. אני מקווה שהרבה אנשים יצליחו להיפתח ולהבין שכדורגל נשים הוא מעניין. אני רוצה להאמין שהרמה תהיה טובה במשחקים שישדרו. זה חשוב מאוד לתדמית של כדורגל הנשים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!