דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
26.1°תל אביב
  • 23.4°ירושלים
  • 26.1°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 21.6°באר שבע
  • 27.4°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 22.5°צפת
  • 25.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

ראשי הרשויות בנגב דורשים מרכבת ישראל לשמור על שירות רציף למרכז 

החלטתה של רכבת ישראל להפסיק את הקווים הישירים מהנגב המערבי למרכז עוררה מחאת תושבים, וראשי הערים והרשויות אמרו היום (ד'): "אל תעבדו עלינו! יש דרכים אחרות לפתח את תשתיות הרכבת בלי לפגוע באיכות החיים של תושבי הנגב המערבי"

תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב (מימין); גדי ירקוני, דובר מועצת אשכול; איתמר רביבו, ראש מועצת חוף אשקלון; איציק דנינו, ראש עיריית אופקים; אלון דוידי, ראש עיריית שדרות; אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב וניר זמיר, ראש מועצת בני שמעון (צילום: דוברות מועצת שדרות)
תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב (מימין); גדי ירקוני, דובר מועצת אשכול; איתמר רביבו, ראש מועצת חוף אשקלון; איציק דנינו, ראש עיריית אופקים; אלון דוידי, ראש עיריית שדרות; אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב וניר זמיר, ראש מועצת בני שמעון (צילום: דוברות מועצת שדרות)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

ראשי עיריית אופקים, שדרות ומועצות אזוריות בנגב דרשו היום (רביעי) מרכבת ישראל לשמור על שירות רציף למרכז, ללא החלפת רכבת.  

ראשי הרשויות הביעו מחאה נגד החלטה של רכבת ישראל להפסיק את קווי הרכבת הישירים מהנגב המערבי לכיוון צפון. לאור השלמתו של חשמול המקטע בין תל אביב לאשקלון בשבועות הקרובים, בכוונת הרכבת להפעיל קו בקטר דיזל בין באר שבע לאשקלון דרך הנגב המערבי, ומשם לאלץ את הנוסעים להחליף רכבת, המתנה שאמורה לקחת 11-3 דקות.

ההחלטה גרמה להתעוררותה של מחאה ציבורית בקרב התושבים. מלבד השינוי עצמו, התושבים מוחים על כך שלא ברור עד מתי הוא יימשך. רכבת ישראל לא יכולה לתת תשובה ודאית, ורק מסרה שביכולתה לחשמל את המשך הקו לבאר שבע כשנה וחצי לאחר אישור בוועדה לתשתיות לאומיות, פרק זמן שלא ניתן לדעת בדיוק מה אורכו. 

הבוקר יצאה הודעת מחאה משותפת מטעם תמיר עידאן, ראש מועצת שדות נגב; גדי ירקוני, דובר מועצת אשכול; איתמר רביבו, ראש מועצת חוף אשקלון; איציק דנינו, ראש עיריית אופקים; אלון דוידי, ראש עיריית שדרות; אופיר ליבשטיין, ראש מועצת שער הנגב; וניר זמיר, ראש מועצת בני שמעון, ובה כתבו: "אל תעבדו עלינו! יש דרכים אחרות לפתח את תשתיות הרכבת בלי לפגוע באיכות החיים של תושבי הנגב המערבי". 

ראשי הרשויות הוסיפו: "ביממה האחרונה מנסים להסביר לנו שהחלפת רכבת תגרום לעיכוב מינורי וזמני. מצד שני, לא מעמידים לוח זמנים ריאלי, ולא בוחנים אפשרויות אחרות שהעילנו לדיון: העמדת קו ישיר חלופי, עבודה במקטעים, קיזוז הזמנים עם הורדת תחנות אחרות בדרך ועוד פתרונות טובים אחרים. לא נסכים למכבסת מילים של פוליטיקאים כאלה ואחרים. חייבים לפתוח את ההחלטה לדיון מחודש ויפה שעה אחת קודם". 

חברת הכנסת נירה שפק (יש עתיד) הודיעה אתמול שהיא ושרת התחבורה מירב מיכאלי סיכמו על מספר הקלות לתושבי הנגב המערבי.

 

ההקלות שסוכמו לא מקובלות על ראשי הרשויות בנגב המערבי, והם דורשים להתמודד עם הבעיה העיקרית, שהיא ביטול רכבות ישירות מהנגב המערבי צפונה, החלטה שעדיין נמצאת בתוקף.

מרכבת ישראל נמסר שהם שוקלים בכובד ראש הצעה של ארגון "תחבורה בדרך שלנו", שאימוצה יאפשר שימור חלקי או מלא של השירות הרכבתי הרציף מהנגב למרכז, לפחות בתדירות של פעם בשעה, בעזרת הארכת קו הדיזל הקיים מבנימינה לאשקלון, כך שימשיך לנסוע עד באר שבע ובחזרה.  

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!