דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליית זהב לרז הרשקו וארד לענבר לניר בגרנד סלאם פריז בג'ודו

הג'ודוקא הישראלית (מעל 78 ק"ג) ניצחה בעונשים בניקוד זהב את ליה פונטיין מצרפת | לניר (עד 78 ק"ג) ניצחה באיפון בתוך 23 שניות בקרב על המדליה | לישראל 3 מדליות בתחרות היקרתית

רז הרשקו מימין וענבר לניר עם המדליות בגרנד סלאם פריז (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
רז הרשקו מימין וענבר לניר עם המדליות בגרנד סלאם פריז (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

רז הרשקו זכתה הערב (ראשון) במדליית הזהב בגרנד סלאם פריז. הג'ודאית (מעל 78 ק"ג) גברה בגמר על ליה פונטיין מצרפת, שספגה עונש שלישי בניקוד זהב. ענבר לניר הוסיפה מדליית ארד (עד 78 ק"ג). המדליות של השתיים מצטרפות למדליית הזהב בה זכתה אתמול גפן פרימו.

הרשקו, מדליסטית הארד מהתחרות הקבוצתית באולימפיאדת טוקיו, פתחה את השתתפותה אוטומטית ברבע הגמר שם ריתקה את נוליני קרו מטוגו והשיגה איפון. לאחר מכן השיגה ניצחון מרשים בחצי הגמר על הצרפתייה יוליה טולופואה, שספגה עונש שלישי, 18 שניות לסיום הקרב. בקרב הגמר ניצחה את לי פונטאין מצרפת ביתרון עונשים לאחר קרב עיקש.

ענבר לניר גברה בקרב הראשון שלה על הבי מגססה הצרפתייה כשהצליחה לרתק אותה ולהשיג איפון מהיר. ברבע הגמר הפסידה לאלכסנדרה בבינסטובה מרוסיה, מדליסטית הארד מאליפות העולם 2018, שהכניעה את הישראלית בבריח ושלחה אותה לבית הניחומים.

ענבר לניר בגרנד סלאם טשקנט (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
ענבר לניר בגרנד סלאם טשקנט (צילום: באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)

לניר פגשה בבית הניחומים את הבריטית נטלי פאוול וניצחה אותה בריתוק, חצי דקה מפתיחת הקרב. בהתמודדות על מדליית הארד מול קארן סטיבנסון מהולנד, ניצחה לניר באיפון מהיר נוסף וסיימה במקום השלישי.

רז הרשקו אמרה לאחר הזכייה: "אחרי המשחקים האולימפיים בטוקיו הבטחתי לעצמי שאתן הכל ואהיה מחויבת, חזרתי לאימונים במטרה להשתפר ולהציג יכולת גבוהה יותר. זכייה במדליית זהב בגרנד סלאם פריז היא חלום שהתגשם, נותרו לי עוד הרבה חלומות להגשים ואני מתכוונת לעשות את כל המאמצים להשתפר".

רז הרשקו בגרנד סלאם תל אביב 2021 (צילום: עודד קרני, איגוד הג’ודו)
רז הרשקו בגרנד סלאם תל אביב 2021 (צילום: עודד קרני, איגוד הג’ודו)

ענבר לניר: "מסיימת את היום הזה עם מדלית ארד ותחושות מעורבות. מצד אחד אני מרגישה שיכולתי לסיים גבוה יותר על הפודיום, אבל מצד שני אני שמחה מאוד על הזכייה בארד בתחרות היוקרתית הזו בפריז. אני רוצה להודות לכל הצוות המדהים ולספורטאיות הנבחרת, ולספונסרים שלי אלטמן, ביטוח ישיר ודנאל מוטורס שמלווים ודואגים לשקט הכלכלי שלי".

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו: ״יום תחרות מדהים, זהב שני לרז בגרנד סלאם (78+) ומדלית ארד לענבר (78). אני כל-כך מאושר ושמח שהעבודה הקשה של הספורטאיות והצוות משתלמת. יש לנו ספורטאיות מדהימות ומחויבות ואין תמורה ראויה יותר מזכיה במדליות".

"התחלנו את הקמפיין לפריז בצורה יפה מאוד ואני מקווה שההישגים האלו יהוו רק את יריית הפתיחה להמשך הדרך", הוסיף הרשקו. "נבחרת הנשים ממשיכה לעשות היסטוריה ולהרים את הרף כאשר בפעם הראשונה הנבחרת זוכה ב-3 מדליות בתחרות הכל כך יוקרתית הזו. תודה לאיגוד הג׳ודו לעומד בראשו משה פונטי על התמיכה והאמונה״.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "רז הרשקו מוכיחה את היותה ספורטאית ענקית! ברכות על הזכייה במדליית זהב בגראנד סלאם פריז. רז, הישגיך הם פירות של עבודה קשה ודרך ארוכה. ברכות גם לענבר לניר על מדליית הארד המדהימה. אתן השראה גדולה עבור כל ילדה ונערה בישראל".

יו״ר איגוד הג׳ודו, משה פונטי: "תחרות פשוט מדהימה של נבחרת הנשים. ענבר ורז עשו יום קרבות מצוין, אדיר, ופשוט אין מילים לתאר מה שהיה כאן בתחרות הזו. יש לנו נבחרת של ספורטאיות נפלאות, עם שאיפה בלתי נגמרת למצוינות ועם דרך ששנה אחרי שנה מוכיחה את עצמה. גרנד סלאם פריז נחשב לאחד היוקרתיים בסבב העולמי, ואני פשוט מאושר עבור הספורטאיות, ועבור שני הרשקו והצוות שלו שעושה עבודה אדירה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!