דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.1°תל אביב
  • 19.0°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 21.9°אשדוד
  • 18.6°באר שבע
  • 25.8°אילת
  • 21.4°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

סלימהוג'יץ בארץ המגף: מה שמצפה לכוכבת הישראלית בליגה האיטלקית

קשרית נבחרת ישראל תנסה להתברג בהרכב של אחת הקבוצות הטובות באיטליה, שהוקמה רק לפני 4 שנים | מה שחשוב לדעת על אחת הליגות הטובות באירופה, שתהפוך למקצוענית החל מהעונה הבאה

קבוצת הנשים של איי. סי מילאן (צילום: (Photo by Marco Luzzani/Getty Images)
קבוצת הנשים של איי. סי מילאן (צילום: (Photo by Marco Luzzani/Getty Images)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נועה סלימהוג'יץ החלה בשבוע שעבר את דרכה בקבוצת הנשים של מועדון הפאר מילאן מאיטליה והפכה לשחקנית הישראלית הראשונה בתולדות הליגה האיטלקית. קשרית נבחרת ישראל (18), תנסה כבר העונה להפוך לחלק בלתי נפרד מהסגל של אחת הקבוצות הטובות באיטליה.

הכוכבת הישראלית ישבה על הספסל במשחק במשחק הניצחון 0:1 של מילאן על פיורנטינה. את השער כבשה נינה שטפלפלדט. ביום ראשון הקרוב תקווה לקבל דקות ראשונות במדי "הרוסונרי" מול אמפולי.

הליגה האיטלקית נמצאת עדיין בתהליך בנייה ותהפוך החל מעונת 2022/23 מחובבנית למקצוענית. בכך, תצטרף לליגת הנשים האנגלית, שהפכה בשנים האחרונות למקצוענית וזוכה לפופולריות רבה. השינוי ייתן לקבוצות אפשרות לשלם משכורות גבוהות, דבר שיגדיל את היכולת של הקבוצות הגדולות להביא שחקניות בכירות יותר.

מי את מילאן?

קבוצת הנשים של אחד ממועדוני הכדורגל הגדולים בעולם הוקמה רק לפני ארבע שנים. העונה החולפת הייתה העונה הטובה בתולדות מילאן, שסיימה כסגנית האלופה והעפילה לגמר הגביע אותו הפסידה בבעיטות הכרעה לרומא. הקבוצה התמודדה השנה לראשונה במוקדמות ליגת האלופות, בסיבוב הראשון ניצחה את ציריך 1:2, אך הפסידה במשחק העלייה לשלב הבתים 2:0 להופנהיים מגרמניה.

מילאן בדרבי מול אינטר בליגה האיטלקית ( LiveMediaSrl / Shutterstock.com)
מילאן בדרבי מול אינטר בליגה האיטלקית ( LiveMediaSrl / Shutterstock.com)

את הקבוצה מאמן שנה שנייה ברציפות חלוץ העבר מאוריציו גנץ בן ה-52 שבין השאר שיחק במילאן, פיורנטינה ואינטר. תחת גנץ, מילאן משחקת במערך 3-4-3. הסגל הבינלאומי מכיל שחקניות מאיסלנד, ספרד, גרמניה, הולנד, צרפת, סקוטלנד, דרום אפריקה, דנמרק ושוויץ.

הכוכבת הגדולה של הקבוצה היא שחקנית הקישור הספרדיה ורוניקה בוקטה בת ה-34, ששיחקה בעבר בין השאר בביירן מינכן, פריז סן ז'רמן וחמש קבוצות שונות בארצות הברית. לצד בוקטה, נמצאת בקישור לינדה סימני מנבחרת איטליה, שיכולה לשחק במגוון עמדות, רפיאולי ג'יין מנבחרת דרום אפריקה, ולנטינה ברגמסקי בת ה-24 מנבחרת איטליה וגרטה אדמי הוותיקה שהגיעה הקיץ מפיורנטינה. סלימהוג'יץ תצטרך למצוא את מקומה בחוליית הקישור האיכותית הזאת.

הגנת הקבוצה התחזקה עם צירופה של שוערת הבכירה של הנבחרת לאורה ג'וליאני בת ה-27, שעשתה את המעבר המתוקשר מיובנטוס. לצדה בשלישיית הבלמיות לאורה פוסטי מנבחרת איטליה, לאורה אגארד הצרפתייה, שאליהן הצטרפה העונה הבלמית הספרדית הכישרונית לילה קודינה בת ה-21 שהגיעה מהחממה של ברצלונה.

את ההתקפה מובילה כוכבת נבחרת איטליה, ולנטינה ג'אצ'ינטי בת ה-27, שכבשה 18 שערים וסיימה כסגנית מלכת שערי הליגה בעונה החולפת. לצדה מככבת העונה בהתקפה לינדזי תומאס הצרפתייה שהצטרפה הקיץ מרומא.

השליטה הבלתי מעורערת של יובנטוס

הקבוצה החזקה בליגה היא ללא ספק יובנטוס, האלופה בארבע השנים האחרונות. הקבוצה מטורינו הייתה הראשונה להרים את הרמה ולתת לשחקניות האיטלקיות, שהיו עד אז חובבניות, את התנאים הטובים ביותר מבחינת מתקנים וחוזים מקצוענים, מה שהפך אותה לקבוצה מעל הליגה. יובנטוס פתחה גם את העונה בצורה מושלמת עם שבע ניצחונות רצופים והעפילה לשלב הבתים בליגת האלופות.

קבוצת הנשים של יובנטוס (צילום: Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images)
קבוצת הנשים של יובנטוס (צילום: Daniele Badolato – Juventus FC/Juventus FC via Getty Images)

קבוצה מסקרנת נוספת היא היריבה העירונית, אינטר מילאן, שהקימה את קבוצת הנשים שלה לפני שלוש שנים, מאז הספיקה לעלות לליגה הבכירה, אבל לא הרשימה וסיימה בעונה הקודמת רק במקום השמיני. רומא, שהוקמה גם כן לפני שלוש שנים, זכתה בעונה שעברה בתואר הראשון בתולדותיה, הגביע האיטלקי.

עוד ניתן למצוא בליגה את ססואולו המפתיעה שפתחה את העונה עם שישה ניצחונות רצופים, ופיורנטינה שנמצאת בשנתיים האחרונות בנסיגה, לאחר זכתה באליפות ב-2017 וסיימה פעמיים כסגנית האלופה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!