דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

הטניסאית פנג שוואי מכחישה שהאשימה בתקיפה מינית, חשש שדבריה נאמרו בלחץ ממשלת סין

בראיון ל'לאקיפ' הצרפתי שנערך תחת פיקוח סיני עם שאלות שהוכנו מראש, אמרה שוואי שלא האשימה את סגן ראש ממשלת סין לשעבר: "מעולם לא אמרתי שהותקפתי מינית" | הטניסאית בת ה-35 הודיעה שהיא פורשת מטניס

הטניסאית פנג שוואי (צילום: AP Photo/Andy Brownbill, File)
הטניסאית פנג שוואי (צילום: AP Photo/Andy Brownbill, File)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הטניסאית הסינית פנג שוואי התראיינה לעיתון צרפתי והכחישה שהאשימה בהטרדה מינית בכיר בממשל בסיני ובמפלגה הקומוניסטית שתקף אותה מינית. הראיון ל'לאקיפ' שהתפרסם היום (שני), נערך תחת פיקוח ממשלת סין עם שאלות שהוכנו מראש. הטניסאית בת ה-35, שדורגה ראשונה בעולם בזוגות, הודיעה בראיון שהיא פורשת מטניס.

בפוסט שפרסמה בחודש נובמבר האשימה שוואי את סגן ראש ממשלת סין לשעבר בתקיפה מינית. לאחר פרסום הפוסט היא נעדרה מעיני הציבור במשך כמעט שלושה שבועות. בתגובה, ארגון הטניס העולמי קבע שהטורנירים בסין מושעים עד שיימסר מידע על מצבה. בהמשך, שוואי פרסמה סרטון מעורר מחלוקת בו הכחישה את טענותיה.

זו הפעם הראשונה מאז פוצצה הפרשה ששוואי מתראיינת לכלי תקשורת בינלאומי. את הראיון היא קיימה בכפר האולימפי בבייג'ינג בו נערכת אולימפיאדת החורף, כשהיא לבושה במדי נבחרת ההוקי הסינית ומלווה בבכיר מטעם הוועד האולימפי הסיני.

"מעולם לא אמרתי שמישהו תקף אותי מינית", אמרה בראיון. היא אף טענה שמחקה את הפוסט שבו הציגה את הטענות מרצונה והוסיפה: "מעולם לא נעלמתי. פשוט כל כך הרבה אנשים כמו חברים ואנשים מהוועד האולימפי הבינלאומי שלחו לי הודעות וזה היה בלתי אפשרי לענות לכך כך הרבה מהן. תמיד נשארתי בקשר עם חבריי הקרובים – דיברתי איתם, עניתי למיילים שלהם ושוחחתי גם עם התאחדות הטניס העולמית".

שוואי נשאלה על הפוסט אותו פרסמה בחודש נובמבר בפלטפורמת המדיה החברתית הסינית המובילה, Weibo ובו כתבה: "ביום ההוא מאוד פחדתי ממך. לא ציפיתי למה שקרה שם. לא הסכמתי לקיים איתך יחסי מין באותו אחר הצהריים, והמשכתי לבכות כל היום". הפוסט נמחק, והשם שלה ושל ג'אנג הוסר גם מאפשרויות החיפוש ברשת הסינית.

"תקיפה מינית? מעולם לא אמרתי שמישהו הפך אותי לקורבן של תקיפה מינית", אמרה שוואי בראיון לעיתון הצרפתי. "הפוסט הזה גרם לאי הבנה עצומה מהעולם שמחוץ לסין, השאיפה שלי היא שהמשמעות של הפוסט הזה כבר לא תהיה מוטה". הפוסט הארוך נעלם במהירות מחשבונה של פנג. כשנשאלה מדוע, ענתה: "מחקתי את זה. למה? כי רציתי".

שוואי לא השיבה ישירות לשאלה האם היא נמצאת באיזשהן בעיות עם הרשויות הסיניות מאז הפוסט. "רגשות, ספורט ופוליטיקה הם שלושה דברים נפרדים בבירור", כך ציטט אותה העיתון. "הבעיות הרומנטיות שלי, החיים הפרטיים שלי, לא צריכים להיות מעורבים עם ספורט ופוליטיקה". כשנשאלה איך נראים חייה מאז הפרסום בנובמבר, היא השיבה: "זה כמו שצריך להיות: שום דבר מיוחד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!