דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

שדולת הכנסת למאבק ביוקר המחיה התכנסה לראשונה: "אנחנו על סף התפרצות הר געש חברתי"

מנכ"ל מפעל 'פרי הגליל' טען שהורדת המכסים לא תוריד מחירים ותפגע ביצרנים המקומיים, ח"כ עמיחי שקלי בתגובה: "קידום התחרות הוא כלי מרכזי בצמצום יוקר המחיה" | בראשות השדולה עומדים ח"כ אוריאל בוסו מהאופוזיציה וח"כ מיכאל ביטון מהקואליציה

יו"ר השדולה למאבק ביוקר המחיה ח"כ אוריאל בוסו. "מדינת ישראל לא צריכה להגיד: 'החזק יצליח, החלש יתרסק'" (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש90)
יו"ר השדולה למאבק ביוקר המחיה ח"כ אוריאל בוסו. "מדינת ישראל לא צריכה להגיד: 'החזק יצליח, החלש יתרסק'" (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש90)
הדס יום טוב

שדולת הכנסת למאבק ביוקר המחיה התכנסה היום (שני) לראשונה. את השדולה הקימו ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס) ויו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון (כחול לבן), במטרה למצוא פתרונות לנושא, בצל האיומים בהעלאת מחירים ולמרות התכנית הכלכלית שהציגה הממשלה בשבוע שעבר.

ח"כ בוסו התייחס בפתיחת הישיבה לתכנית הממשלתית, שמכוונת למשפחות עובדות. "לא כולם יכולים לעבוד, יש מוגבלים, יש נכים", טען. "מדינת ישראל לא צריכה להגיד: 'החזק יצליח, החלש יתרסק'. אנחנו על סף התפרצות הר געש חברתי, הציבור יצא לרחובות".

בוסו התייחס גם לדבריו של שר האוצר אביגדור ליברמן, שהאשים את הציבור החרדי ביוקר המחיה. "בהוצאה לנפש הציבור החרדי נמצא במקום זהה לציבור הכללי, והם מניעים את הכלכלה בדיוק כמוהו", אמר. "מדובר ב-13% מהאוכלוסייה, בקרב גברים יותר מ-50% עובדים ובקרב נשים מעל 80%".

צמרת אביבי, סגנית נשיא להב ואחת מנציגי העצמאים בדיון: "אנחנו הולכים לכיוון של קפיטליזם חזירי על גבן של אוכלוסיות מוחלשות. אנחנו, העצמאים, אכולי חרדות לאור ההתבטאויות הקשות של שר האוצר. לא רק שאין פיצוי מחודש יולי על אובדן ההכנסות, אנחנו צריכים להחזיר מענקים שקיבלנו ואין לנו מאיפה להחזיר".

"ההוצאות הקבועות ממשיכות, המשכורות לעובדים ממשיכות, אבל הכנסה אין ועכשיו הכל גם עולה יותר", הוסיפה. "אם אתה מעלה את יוקר המחיה לעוסקת הפטורה שמרוויחים 8,000 שקלים בחודש, מה נשאר לה? אין לה נקודת זיכוי, אין לה כלום".

אתי חסידיאן, עולה מצרפת, שיתפה את חברי השדולה בקשייה. "יש לי שני ילדים נכים, אני עצמאית ומנסה להתקיים, בעלי עובד 12 שעות ביום, אני נוסעת בתחבורה ציבורית", סיפרה. "בלי עמותות אני לא יכולה לממן תרופות ולהאכיל את הילדים שלי. בלי העמותה שעוזרת לי, המקרר שלי היה נשאר ריק".

אושיק אפרים, מנכ"ל מפעל 'פרי הגליל', ש-98% מהייצור בו מתבסס על תוצרת ישראלית, התייחס להורדת המכסים במסגרת הרפורמה בחקלאות. "אם היום מורידים את המכסים, נותנים ליבואנים מתנה של 100 מיליון שקלים", טען. "האם דרכה של הממשלה היא פגיעה בתעסוקה בישראל? אנחנו הכי זולים בארץ, מוכרים שלוש קופסאות תירס ב-10 שקלים. איפה אנחנו תורמים ליוקר המחיה? אנחנו מפעל בחצור הגלילית, מה יעשה העובד שיפוטר?".

ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) אמר בתגובה: "קידום התחרות הוא אחד הכלים המרכזיים לצמצום יוקר המחיה, לצד זה יש קבוצות גיל שלא יודעות לעשות את ההתאמה למקצועות העתיד. צריך לתת לאנשים כאלה רשת ביטחון".

ח"כ בוסו אמר ביום הישיבה: "השדולה הושקה היום ומתחילה את עבודתה. נצא לשטח, נצא לסיורים וניצור תודעה ציבורית אמיתית. שוחחתי עם מספר פרופסורים לכלכלה על הקמת קבינט מקצועי משותף. אני קורא לממשלה לא להתעלם ממגזרים נזקקים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!