דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
22.4°תל אביב
  • 16.9°ירושלים
  • 22.4°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.9°באר שבע
  • 26.0°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 14.2°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

פיטר פלצ'יק ורז הרשקו זכו במדליות ארד בגרנד סלאם תל אביב

פלצ'יק, שדורג ראשון בתחרות, ניצח את סרבאן הרומני בשלושה עונשים בקרב על המדליה | הרשקו ניצחה יריבה ממונגוליה באיפון, בקרב המדליה שהגיע לניקוד הזהב | ישראל סיימה את התחרות עם 5 מדליות

פיטר פלצ'יק ורז הרשקו בגרנד סלאם תל אביב (צילומים: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
פיטר פלצ'יק ורז הרשקו בגרנד סלאם תל אביב (צילומים: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הג'ודו של ישראל נעלה היום (שבת) את גרנד סלאם תל אביב עם שתי מדליות ארד נוספות של פיטר פלצ'יק ורז הרשקו. לישראל בסך הכל 5 מדליות בתחרות, לאחר מדליית הזהב של ברוך שמיאלוב והארד של תמנע נלסון לוי ביום חמישי ומדליית הארד של טוהר בוטבול אתמול.

את הנבחרת ייצגו היום 11 ספורטאים בחמש קטגוריות משקל שונות, 3 ספורטאיות מנבחרת הנשים ו-8 ספורטאים מנבחרת הגברים, כאשר ארבעה מהם זכו במדליית הארד הקבוצתית באולימפיאדת טוקיו.

פיטר פלצ'יק ורז הרשקו עם מדליות הארד בגרנד סלאם תל אביב (צילומים: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
פיטר פלצ'יק ורז הרשקו עם מדליות הארד בגרנד סלאם תל אביב (צילומים: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)

פיטר פלצ'יק (עד 100 ק"ג) שמדורג ראשון בטורניר פתח בסיבוב השני עם ניצחון באיפון בניקוד הזהב על אוטבק טורבוייב האוזבקי והעפיל לרבע הגמר, שם פגש את גונצ’יגסיורן בטקויאג המונגולי וגבר עליו בזכות שלושה עונשים. בחצי הגמר פגש פלצ'יק את מיקאל קורל ההולנדי וספג הפסד בווזארי. הוא יפגוש בקרב על הארד את אדוארד סרבאן הרומני.

הקרב על הארד: פלצ'יק פתח את הקרב התקפי ונהנה מעידוד בלתי פוסק של הקהל. הרומני ספג שני עונשים והקרב הגיע לניקוד הזהב. אחרי קרב עיקש בניקוד הזהב הרומני קיבל עונש שלישי שהעניק את הניצחון לפלצ'יק.

"זו זכות גדולה כספורטאי לחוות עידוד ביתי כזה"

אחרי הקרב אמר פלצ'יק: "מדליית ארד עדיפה מלא להשיג מדליה, היה לי חשוב לעשות את זה מול הקהל הישראלי. הגוף שלא לא התאושש מפריז, אז אני מרוצה ממה שיש כרגע. זה כיף להסתכל לכל אחד מהקהל בעיניים ולהרגיש שאני לא לבד על המזרן. זו זכות גדולה כספורטאי לחוות עידוד ביתי כזה".

פיטר פלצ'יק בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
פיטר פלצ'יק בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)

סטניסלב בנצ'וק ניצח באיפון את ירקנט מולדאגולוב הקזחי בסיבוב הראשון, אך הפסיד באיפון מהיר לאיליה סולמניזדה הגיאורגי וסיים את התחרות.

רז הרשקו (מעל 78 ק"ג) זכתה למיקום טוב בהגרלה ובעקבות מיעוט משתתפות, היא פתחה את התחרות כבר ברבע הגמר וניצחה בעונשים את קמילה ברליקש הקזחית בדרך להשגת הכרטיס לחצי הגמר. הרשקו פגשה ביאטריש סוזה הברזילאית וספגה הפסד בניקוד הזהב לאחר שהובילה בשני עונשים. היא תתמודד בקרב על הארד מול אדייסורן אמארדסייחאן ממונגוליה.

רז הרשקו בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)
רז הרשקו בגרנד סלאם תל אביב (צילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)

הקרב על הארד: הקרב נפתח עם שני עונשים לחובתה של המונגולית ולאחר מכן הרשקו קילה גם היא שני עונשים. הקרב הלך לניקוד זהב שם הרשקו ניצחה באיפון וזכתה במדליה.

"המדליה הזאת מאוד חשובה לי בעיקר כי זה בבית"

לאחר הזכייה אמרה הרשקו: "תענוג להתרות בארז עם הקהל המטורף הזה. אני מרגישה שהצלחתי להכיר את עצמי יותר ולבנות את עצמי מבחינת הג'ודו. המדליה הזאת מאוד חשובה לי בעיקר כי זה בבית מול הקהל שתומך גם בניצחונות וגם בהפסדים".

לי קוכמן ( עד 90 ק"ג) ניצח בסיבוב השני את פוטנסגרסטן גנבאטר המונגולי בשני ווזארי ועלה לרבע הגמר, שם הפסיד בווזארי בניקוד זהב לנמניה מאידוב הסרבי וירד לבית הניחומים. קוכמן פגש את במיחאל זגאנק הטורקי לו הפסיד באיפון מהיר וסיים את התחרות.

רוי סיוון נקלע כבר לפיגור ווזארי מול היריב האוזבקי ג'לולידין קורבונורודוב מאוזבקיסטן, אך הצליח להגיב באיפון ועלה לסיבוב השני, בו הפסיד בריתוק למיחאל זגאנק הטורקי וסיים את התחרות. גיא גורביץ' ניצח בעונשים את אלכס צ'רט הרומני בתום קרב ארוך בסיבוב הראשון, אך הפסיד בסיבוב השני בווזארי לארלן שרוב מקירגיסטן וסיים את דרכו בתחרות. נדב זוראט הפסיד בסיבוב הראשון לממאדאלי מחדייב מאזרבייג'אן.

ענבר לניר (עד 78 ק"ג) שהייתה שותפה למדיה הקבוציתית מאולימפיאדת טוקיו, הודחה כבר בקרב הראשון שלה מול אליס בלאנדי מאיטליה, כאשר נקלעה לפיגור ווזארי מהיר תוך שניות מתחילת הקרב ולאחר מכן גם הפסידה באיפון וסיימה את התחרות באופן מאכזב. יולי עלמה מישינר בת ה-16 הודחה לאחר שהפסידה באיפון לגוסייה סטינהייס מהולנד.

בהיעדרו של המדליסט האולימפי אורי ששון, במשקל הפתוח (מעל 100 ק"ג), סרפים קומפנייץ הודח בסיבוב השני לאחר שהפסיד באיפון לתמור רחימוב מטג'יקיסטן. יבגני שמצילין הודח מול לוסני קונה הגרמני בסיבוב הראשון לאחר שהפסיד בעונשים.

שר התרבות והספורט חילי טרופר: "ברכות לרז הרשקו, פיטר פלצ'יק וטוהר בוטבול על זכייתם במדליות הארד בסוף השבוע. למאמנים, לאיגוד ולכל הנבחרת על המקצוענות והנחישות לאורך כל התחרות. עם האנרגיה המרגשת של הקהל, אנו נועלים גראנד סלאם תל אביב מדהים שהסב לנו גאווה רבה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!