דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

לראשונה: 6,200 עובדי רשת החינוך של ש"ס התאגדו בהסתדרות

רשת מעיין החינוך התורני היא הראשונה שעובדיה מתאגדים, במהלך שיאפשר להם לשפר את תנאי ההעסקה שלהם | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההסתדרות היא הבית של כלל העובדים במשק, חרדים, דתיים וחילונים כאחד"

בית ספר של רשת 'מעיין החינוך התורני' בחולון (צילום ארכיון: יעקב כהן  פלאש90)
בית ספר של רשת 'מעיין החינוך התורני' בחולון (צילום ארכיון: יעקב כהן פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

6,200 עובדי ועובדות החינוך החרדיים של רשת 'מעיין החינוך התורני – בני יוסף' התאגדו לראשונה בהסתדרות. זו הפעם הראשונה בה מצליחים עובדי רשת חינוך חרדית להקים ועד עובדים ולהגיע ליציגות, במטרה לדאוג לשיפור תנאיהם ולהשוות אותם למקביליהם במערכת החינוך הממלכתית והממלכתית-דתית.את המהלך התקדימי והמורכב יזמו 15 מעובדי ועובדות הרשת, הכוללים מורות, מנהלים, עובדי מנהלה, מזכירות ויועצים בכ-300 בתי הספר של הרשת ברחבי הארץ. המהלך הייחודי של התאגדות עובדים חרדים קיבל את ברכתם ועידודם של הרבנים המלווים את עובדי הרשת. במהלך שבוע וחצי פקדו חברי וחברות ועד הפעולה ונציגי האגף להתאגדות בהסתדרות את בתי הספר של הרשת, כדי להחתים ולצרף את העובדות והעובדים להתאגדות.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ״התאגדות היסטורית״ (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ״התאגדות היסטורית״ (צילום: אגף הדוברות בהסתדרות)

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר עם ההגעה ליציגות: "אני מברך על ההתאגדות ההיסטורית של 'רשת מעיין החינוך התורני בארץ ישראל בני יוסף' בהסתדרות. ההסתדרות היא הבית של כלל העובדים במשק – חרדים, דתיים וחילונים כאחד – ופועלת לשמור על זכויותיהם וביטחונם התעסוקתי. אני מודה לכל מי שהיה מעורב במהלך ההתאגדות החשוב ומברך את עובדי הרשת על הצעד התקדימי שביצעו".

13 אלף ילדי גנים, 60 אלף תלמידים

מעיין החינוך התורני היא רשת בתי ספר, תלמודי תורה וגני ילדים שהוקמה על ידי תנועת ש"ס ב-1984, ואשר פעלה בהנהגתו של הרב עובדיה יוסף. לאחר מותו, נקראה הרשת על שמו 'בני יוסף'. כיום יו"ר הרשת הוא הרב משה מאיה והמנכ"ל הוא הרב אבנר עמר. ברשת לומדים למעלה מ-13 אלף ילדי גנים, ועוד קרוב ל-60 אלף תלמידי בתי ספר בבתי ספר נפרדים לבנים ולבנות.על אף שכחמישית מילדי ישראל לומדים במערכת החינוך החרדית, שיעור העובדים המאוגדים בה נמוך בהשוואה למערכת החינוך הכללית, ותנאי העובדים והעובדות בה פחותים. דו"חות שפורסמו לאורך השנים חשפו כי במערכת החינוך החרדית נפוצות תופעות של פגיעה בזכויות עובדים ועובדות שפעמים רבות אף אינם מודעים לזכויותיהם.

הרב עובדיה יוסף בחייו עודד התארגנויות של עובדים ועובדות חרדיים, ואף קרא להסתדרות להגביר את פעולתה בקרב מגזר זה. בין היתר בספרו 'יחווה דעת' כתב, כשהוא נשען על דברי המהרי"ק, מחכמי איטליה במאה ה-15 ועל מקורות רבים נוספים וקבע כי מנהיגי איגודים רשאים לאחוז בנשק השביתה לשם תוספת שכר או להקלה בתנאי העבודה, ואף פירש את הלכתו של שלמה בן אדרת, מג

דולי ספרד במאה ה-15, אשר קבע כי 'חכם חשוב ממונה על הציבור', הכוונה היא לאו דווקא לאישיות רבנית – אלא לגורם של איש ציבור מקצועי שכלל ציבור העובדים נותן בו את אמונם, כגון נציגי העובדים הנבחרים על ידם במסגרת האיגוד המקצועי.

"יחד נדאג ונפעל לשיפור תנאי העסקתם ולרווחתם של העובדים החרדים"

מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, עמיחי סטינגר: "אנחנו באגף להתאגדות עובדים גאים ונרגשים על ההתאגדות פורצת הגבולות של עובדי רשת החינוך 'מעיין החינוך התורני בארץ ישראל בני יוסף'. למדנו להכיר עובדים ועובדות נחושים, מסורים, אוהבי תורה וחינוך שמגיע להם בדיוק כמו לכל אחד אחר במערכת החינוך. אנו מאחלים לוועד בהצלחה ומאושרים על הזכות ללכת איתם בדרך המשותפת".יו"ר האגף לקידום תעסוקת חרדים בהסתדרות, דן סיידה: "התאגדותם של עובדי רשת החינוך התורני 'בני יוסף' היא אירוע מכונן ומרגש בימים אלו. ועד הפעולה פעל בחריצות ובנמרצות כדי להגיע למטרה זו והרצון לפתח ולהרחיב את מפעל החינוך האדיר. יחד נדאג ונפעל לשיפור תנאי העסקתם ולרווחתם של העובדים החרדים. כאן המקום להודות לצוות האגף להתאגדות בהסתדרות ולמנהל האגף לקידום תעסוקת חרדים אשר בלעיש על העבודה, המסירות והנחישות להשגת מטרה זו. ברצוני לברך את העובדים והעובדות ברשת החינוך התורני 'בני יוסף' על הצטרפותם להסתדרות, הבית של העובדים בישראל".מנהל האגף לקידום תעסוקת חרדים בהסתדרות, אשר בלעיש: "אני רוצה להודות אישית לצוות המדהים של אגף ההתאגדות ולחברות וחברי ועד הפעולה על הסיוע, ההירתמות, המסירות, המקצועיות ושיתוף הפעולה המדהים יום ולילה כל הדרך מרגע התנעת התהליך ועד להשגת המטרה".בהודעת חברי ועד הפעולה של ההתאגדות נאמר: ״אנחנו, עובדים ועובדות מכל דרגי השטח ברשת החינוך התורני 'בני יוסף', מאושרים שהגענו לרגע הזה שאנו מאוגדים בהסתדרות העובדים".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!