דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
19.2°תל אביב
  • 13.8°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.7°באר שבע
  • 20.7°אילת
  • 20.2°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 18.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

בזק והוט יוכלו לספק שירות אינטרנט מלא מיום ראשון

השירות האחוד, שניתן עד כה רק בפרטנר, יינתן במחירים שיחלו ב-99 שקלים | השינוי יפחית את הבעיות שנוצרו בשל רגולציה עודפת, בלי לבטל אותן לחלוטין

סיבים אופטיים (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
סיבים אופטיים. בזק תציע שירות ב-119 שקלים לחודש, לא כולל דמי התקנה (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

בזק והוט יוכלו להציע שירות אינטרנט אחוד ללקוחות מיום ראשון. בזק תציע גלישה ב-99 שקלים ב-100 מגה וב-109 שקלים ב-200 מגה ברשת הנחושת. המחיר ההתחלתי של גלישה בסיבים יהיה 119 שקלים לחודש במהירות 300 מגה, לא כולל דמי התקנה. בכל התוכניות החברה תשפר את קצב ההעלאה למעל למקובל בחברות אחרות במחירים דומים. 

עד כה, היה ניתן לקבל שירות מלא, בלי פיצול לספק ותשתית, רק ברשת הסיבים של פרטנר. השינוי אמור להקל על הוט ובזק לשפר את השירות, אבל מוחק חלק גדול מהבסיס הכלכלי של מקטע ספקיות האינטרנט ISP, שהתפרנסו משירות מפוצל באורח מלאכותי על ידי משרד התקשורת.   

משרד התקשורת מתקרב למתכונת האינטרנט בעולם המפותח 

במשרד מכנים את הרפורמה "ביטול הפיצול באינטרנט", אבל המציאות שונה. כיום פעילים בישראל עשרות מסלולים שונים של שירותי אינטרנט, החל מרכישה נפרדת של ספק ותשתית וכמה מסלולים שונים של הצמדה ביניהם (באנדל, באנדל הפוך, שוק סיטונאי), שבכולם הלקוח משלם לחשבונית אחת עבור שני שירותים משתי חברות שונות. אלא שהרפורמה הנוכחית לא מבטלת אותם, אלא רק סוגרת אותם למצטרפים חדשים, תוך שהיא מאפשרת להוט ולבזק לגייס לקוחות למסלול שירות מלא.  

הפיצול הכפוי גרם לתופעות שליליות כמו "מנויים רדומים" שממשיכים לשלם לאחת החברות גם לאחר שלא נזקקים לשירותיה יותר, והנחיות נוספות של משרד התקשורת כמו כפייה על לקוחות במסלול באנדל הפוך להפוך לשירות מפוצל לאחר שנה. השינוי יפחית את הבעיות שנוצרו בשל רגולציה עודפת, בלי לבטל אותן לחלוטין.  

במשרד התקשורת הגיעו למסקנה שהתחרות בתחום ספקיות האינטרנט היא לא רק מלאכותית, אלא גם שנזקיה עולים על התועלת ממנה. לבסוף, החליט המשרד בשנה שעברה ליישר קו באופן חלקי עם המקובל בעולם, כלומר, שירות אינטרנט אחוד, אבל מתעקש להמשיך לחייב את בזק והוט במסלולי "שוק סיטונאי".

לטענת המשרד מדובר ב"שירות אחוד", תוך שמירה על תחרות בשוק התקשורת במתכונת הסיטונאית, אך הוא ניתן בפועל על ידי שתי חברות שונות ומשמר את הוט ובזק כמרוויחות העיקריות של התשלום מהלקוח, בעוד למתחרות נותר סכום נמוך מאוד, לעתים הפסדי.  

בזק תציע מגוון שיפורים בהצעות המחיר בעקבות השינוי 

עם האפשרות להציע אינטרנט בסיבים, בזק תוכל להציע מחירים נמוכים יותר. שירות אינטרנט מלא במהירות בסיסית של 300 מגה בסיבים במחיר של 119 שקלים לחודש (89 שקלים לשלושת החודשים הראשונים). החברה חתמה על הסכמים להקמת מערכי CDN (רשתות להעברת תוכן) עם כמה חברות בולטות, בהן, גוגל, פייסבוק ונטפליקס, שיאיצו את הגלישה דרך בזק לאתריהן. בזק רכשה קיבולת תעבורה לצורך שירות ה-ISP מכמה חברות, כולל החברה הבת בזק בינלאומי, כדי למנוע צווארי בקבוק שיאטו את הגלישה.  

החברה תציע שירות אינטרנט מלא ברשת הנחושת הוותיקה במהירות 100 מגה הורדה ו-10 מגה בהעלאה במחיר של 99 שקלים לחודש, ובמהירות 200 מגה בהורדה ו-20 מגה בהעלאה במחיר של 109 שקלים בחודש.

בשני המקרים מדובר בשיפור השירות ובהוזלת המחיר, אבל רשת הנחושת של בזק לא מאפשרת גלישה בקצבים אלו בכל מקום בשל מגבלות טכנולוגיות והעברת ההשקעה העיקרית של החברה לרשת הקווית בסיבים אופטיים. ככלל, בזק נוקטת אסטרטגיה של שירות איכותי יותר במחיר יקר יותר לעומת המתחרות. ההצעות החדשות מראות שיש לה מה להציע גם ללקוחות מוטי מחיר.

שדרוג בערוץ העולה 

בעבר, IBC הציעה גלישה בסיבים במהירות סימטרית, שבה מהירות הורדה זהה למהירות ההעלאה. לאחר שסלקום החלה להשקיע בחברה, שירות זה בוטל, משום שהציע ללקוחות ערך שהיה ניתן לקבל אחרת רק בקו סיבים עסקי יקר בהרבה.

כעת בזק משפרת את המצב, מציעה מהירות העלאה של 100 מגה לגולשים בקצבי 300, 600 ו-1,000 מגה בהורדה ו-250 מגה העלאה לגולשים בקצב 2,500 מגה בהורדה. אלו מהירויות ההעלאה הגבוהות בישראל, שמאפשרות שירות יציב ליישומים כמו ריבוי שיחות וידאו בו-זמניות.

 הוט לא השיבה לשאלת 'דבר' על הצעות מחיר עדכניות במתכונת החדשה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!