דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

״בשורה אמיתית לעובדים ערב החג״: ההסתדרות חתמה על הסכם מיוחד בבית חולים אסותא

עובדי המנהל והמשק, בדרגות השכר הנמוכות, יזכו לתוספת שכר, מענקים והשתלמויות | יו״ר ההסתדרות: ״הסכם שמדגים כמה אתם אחראים על חוסנם של האזרחים ובריאות המטופלים. אתם לא שקופים להסתדרות״

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו״ר מועצת המנהלים של ׳אסותא׳ שוקי שמר (צילומים: ההסתדרות ודודי ועקנין/פלאש90)
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו״ר מועצת המנהלים של ׳אסותא׳ שוקי שמר (צילומים: ההסתדרות ודודי ועקנין/פלאש90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

״ההסכם הזה מדגים הלכה למעשה עד כמה עובדי המנהל, המשק וכוחות העזר המסורים הם חלק בלתי נפרד ממערכת הבריאות״, אומר ארנון בר-דוד, עם החתימה על הסכם חדש בבית חולים אסותא באשדוד, ״עובדים שאחראים על חוסנם של האזרחים ועל בריאות המטופלים״.

ההסתדרות חתמה היום (ה') עם הנהלת אסותא אשדוד על הסכם קיבוצי שמיטיב את תנאי עבודתם של 700 עובדי ועובדות המנהל והמשק בבית החולים, העובדים בדרגות השכר הנמוכות במערכת הבריאות. ההסתדרות חתרה להסכם מול משרדי הממשלה כחלק ממהלך רחב יותר להסדרת תנאי העסקתם של עובדי המנהל והמשק בכל בתי החולים בארץ.

יו״ מרחב אשדוד חיים שייב, יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ויו״ר מועצת אסותא שוקי שמר. בר-דוד: ״עובדים מסורים שהם חלק בלתי נפרד ממערכת הבריאות״ (צילום: דוברות ההסתדרות)
יו״ מרחב אשדוד חיים שייב, יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, ויו״ר מועצת אסותא שוקי שמר. בר-דוד: ״עובדים מסורים שהם חלק בלתי נפרד ממערכת הבריאות״ (צילום: דוברות ההסתדרות)

ההסכם באסותא מגיע בתקופה מאתגרת עבור הצוותים הרפואיים לנוכח משבר הקורונה המתמשך, והוא נחתם במעמד יו״ר ההסתדרות, מנכ"ל בית חולים אסותא ארז בירנבוים וסמנכ"ל משאבי אנוש תבור אנושי. ההסכם מעניק לעובדים תוספות שכר ומסדיר את הכוננויות ומנגנון התשלום עליהן. לעובדים יינתנו גם מענקים לטובת השתלמויות מקצועיות וסמינרים.

עוד סוכם במסגרת ההסכם שתעשה השוואה הדרגתית במספר ובתעריף ימי ההבראה שניתנים בשירות הציבורי, וכן יחולו על העובדים הסכמי מסגרת שעתידים להיחתם בתקופת ההסכם.

״העובדים האלה עשו בתקופת הקורונה עבודת קודש״, אומר בר-דוד, ״הם לא שקופים, וההסכם הזה דואג לשיפור שכרם ותנאיהם. אני מודה ליו״ר מרחב אשדוד בהסתדרות, חיים שייב, ולאנשיו שהביאו ערב פסח בשורה אמיתית לעובדים״.

יו״ר מרחב אשדוד, חיים שייב: ״חתימת ההסכם היא צעד נוסף של ההסתדרות במאמצים לעיגון זכויותיהם של עובדי אסותא. זאת, בתקופה של משבר בריאותי שלצערנו מסרב לעזוב. בכוונתנו להמשיך לחתור לשפר את תנאי העסקתם של כלל העובדים במוסד הרפואי ומעבר לו. אנחנו עמלים לילות כימים למען ציבור העובדים במרחב – במקצועיות ומהלב, והתוצאה באה לידי ביטוי בין היתר בהסכם זה״.

במהלך לגיבוש ההסכם לקחו חלק עו״ד הילה גבר מהלשכה המשפטית, סגן ראש מרחב אשדוד בהסתדרות מאיר בן-גוזי ואנשי המרחב.

הסכמים להעלאת שכר עובדי מערכת הבריאות במסגרת ״עסקת החבילה״

לפני חודשיים חתמו ההסתדרות, משרד האוצר ועובדי המדינה על הסכם קיבוצי מיוחד לעובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים, שכלל העלאות שכר בסך מאות שקלים לעובד. ההסכם חל על מעל ל-15 אלף עובדים.

בדצמבר נחתם הסכם מיוחד עבור כ-15 אלף עובדי מנהל ומשק בקופת חולים כללית. ההסכם כלל הגדלת תוספת של 720 שקלים בחודש לעובד וחל על טכנאים, הנדסאים, כוח עזר, סניטרים, מהנדסים ואקדמאים.

ההסכמים התאפשרו בזכות עסקת החבילה במסגרתה הוקצו משאבים לתיקון עיוותי שכר לעובדים בדרגות השכר הנמוכות, בעיקר במערכת הבריאות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!