דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אירוויזיון 2022

אוקראינה, בריטניה או שוב איטליה: אלו המתמודדות המובילות לנצח באירוויזיון

המלחמה במזרח אירופה הזניקה את אוקראינה לראש טבלת ההימורים | גם בריטניה, איטליה ושבדיה הגיעו השנה כדי לנצח | האם הפוליטיקה תנצח את המוזיקה?

להקת קאלוש אורקסטרה, נציגת אוקראינה באירוויזיון 2022 (צילום: עמוד האינסטגרם של הלהקה)
להקת קאלוש אורקסטרה, נציגת אוקראינה באירוויזיון 2022 (צילום: עמוד האינסטגרם של הלהקה)
מאור הוימן

המשלחות כבר התכנסו בטורינו, איטליה, הזמרים כבר עורכים חזרות מתוקשרות, ואחרי שב-2021 האירוויזיון התקיים במתכונת מצומצמת בגלל הקורונה, שאף ביטלה אותו לחלוטין ב-2020 – הכול מוכן לשבוע הכי צבעוני באירופה.

חצי הגמר הראשון יתקיים ביום שלישי; חצי הגמר השני, בהשתתפות ישראל, ביום חמישי; והגמר הגדול במוצאי שבת. מי תחזור הביתה עם הגביע? אלה התרחישים הסבירים.

איטליה: הברומנס עם הזמר של "סולדי"

המדינה שזכתה לארח השנה את התחרות לראשונה מאז 1991, בחרה במחמוד (הזכור לטובה מ"סולדי") ובלאנקו, ילד פלא מקומי, לייצג אותה על אדמתה, עם שיר שמדבר על קרבה חברית (?) בין שני גברים.

ההופעה המרגשת שניצחה בפסטיבל סן רמו הובילה את הזוג להצלחה עולמית מסחררת, והשיר הגיע לרשימת עשרת השירים המושמעים ביותר בספוטיפיי בעולם, הישג חסר תקדים לשיר שעדיין לא השתתף באירוויזיון.

אבל זה היה הרחק בתחילת פברואר, ולא ברור אם הצמד האיטלקי יצליח לשמר את ההתלהבות ולזכות את איטליה בניצחון שני ברצף.

בריטניה: כוכב הרשת שרוצה להגיע לחלל

סאם ריידר, כוכב טיקטוק מאסקס, התפרסם בתקופת הסגר הראשון כשהעלה לרשת גרסאות כיסוי שלו לשירי פופ מוכרים, וזכה לתגובות אוהדות מאלטון ג'ון, סיה, אלישיה קיז, וג'סטין ביבר שבעצמו התחיל ככוכב רשת. הוא נבחר לייצג את הממלכה המאוחדת, שהרבה לפני הברקזיט לא הייתה מקובלת במיוחד על הקהל האירופי מאז הזכייה הזכורה לטובה ב-1997.

המדינה שכבר התרגלה להתמקם בתחתית טבלת הניקוד בגמר (שלמזלה, היא עולה אליו אוטומטית מתוקף חברותה בחמש המדינות הגדולות שמממנות את התחרות), תנסה השנה לתרגם את הפופולריות והכריזמה של ריידר לזכייה ראשונה אחרי 25 שנים. לא בטוח שזה השיר שישחזר את ההצלחה של קתרינה והגלים ואחוות האדם.

שבדיה: הפשטות תנצח?

החברה הקבועה במועדון הפייבוריטיות בשנים האחרונות היא מעצמת הפופ הסקנדינבית, שמטעמה מגיעה השנה הזמרת קורנליה ג'ייקובס, מלאכית עם קול שברירי ובלדה מרגשת. אחרי שניסתה את מזלה בעבר במלודיפסטיבלן, הקדם השבדי, במסגרת להקת בנות, הפעם ג'ייקובס עומדת לבדה, יחפה וחשופה.

קשה לדמיין תרחיש שבו השיר לא קוטף את אחד מחמשת המקומות הראשונים, ובמקרה של שבדיה, כאמור, תמיד קיימת אפשרות סבירה לניצחון שביעי, שיהפוך אותה לשיאנית הזכיות לצד אירלנד.

אוקראינה: כי אין כמו שמחה לאידה של רוסיה

האירוויזיון אמנם הומצא כדי לאחות את הקרעים בין מדינות אירופה שדיממו אחרי מלחמות העולם, אבל הפך עם השנים לזירת התגוששות נוספת של המדינות, וכך גם במקרה הנוכחי של רוסיה ואוקראינה. רוסיה הודחה מהתחרות עוד לפני שהספיקה לבחור את השיר, ואוקראינה החליפה את נציגתה אלינה פאש אחרי שהתגלה שביקרה בחצי האי קרים בניגוד לחוק.

השיר האוקראיני מוביל בבטחה בטבלאות ההימורים, ומסתמן שרק התערבות בוטה של שופטי המדינות, שאחראים למחצית מהניקוד שניתן לכל שיר, תמנע מאוקראינה את זכייתה השלישית – הישג עצום למדינה שהשתתפותה החלה רק ב-2003.

אחרי אינספור דרמות, ואחרי שעלו ספקות באשר להשתתפותה של להקת קאלוש אורקסטרה, היא צפויה להופיע בחצי הגמר הראשון, וייתכן שעל פי האווירה באולם והתגובות על ההופעה שמשלבת אלמנטים אוקראיניים קלאסיים ומודרניים, אפשר יהיה לחזות את כאב הראש שמחכה למארגני התחרות מאיגוד השידור האירופי במוצאי שבת עם הכרזת הזוכה.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!