דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דעות

דעות / הרשו לי לתקן אתכם: אופציות בינאריות הן לא הימור. הן הונאה

כנראה שאנגליה לא תפציץ את המגדלים מהן נערכת הונאת האופציות הבינאריות מהארץ למדינות ברחבי הגלובוס, אך התגובה הבינלאומית עלולה להיות קשה ובלתי צפויה. הגיעה העת לטפל "בעוקץ הישראלי".

גניבה דרך המחשב (אילוסטרציה: Hacker Stock Photo ו-Images Money / flicker. גרפיקה: דבר ראשון).
גניבה דרך המחשב (אילוסטרציה: Hacker Stock Photo ו-Images Money / flicker. גרפיקה: דבר ראשון).
בכור (בובי) בן-חור
בכור (בובי) בן-חור
בכור (בובי) בן-חור- עיתונאי עצמאי, פעיל חברתי. בשלוש השנים האחרונות פועל לעצירת הונאת האופציות הבינאריות בישראל, והחזרת כספי הקורבנות ברחבי העולם; יוצר ועורך העמוד ״עוצרים את הונאת האופציות הבינאריות בארץ".
צרו קשר עם המערכת:

משרד ראש הממשלה הוציא ביום ראשון השבוע הודעה רשמית בתגובה לכתבות ב'דבר ראשון' ו'טיימס אוף ישראל' על הונאת האופציות הבינאריות. דה מארקר וגלובס הצטרפו לסיקור על הונאת הענק שמדווחת בסיקור נרחב בעיקר בתקשורת באנגלית כ'הונאת הענק הישראלית'. על פניו נראה כי ישראל גינתה תעשיית הונאה שמתבצעת לרוב בשטחה, ועל ידי אזרחיה. בנוסף לגינוי, מבקשים במשרד רה"מ משאר מדינות העולם לנהוג כמותם ולקרוא לאי-חוקיות האופרציה. ממשלת ישראל סוף-כל-סוף עושה דבר בנדון.

הרשו לי לתקן אתכם, רבותיי, הגינוי הזה הוא בסך הכל התנערות מאחריות. המעשה שצריך להיעשות, אם רוצים בממשלת ישראל לפתור את הבעיה, הוא בראש ובראשונה להוציא פקודה לרשויות האכיפה לעצור מיידית את המשך ההונאה. אשכרה לאכוף את החוק שאוסר לגנוב, להונות לרמות ולהשחית. חוק העונשין.

היום, שוב קמו אלפי אנשים בבוקר והלכו לעבוד בלגנוב כסף. ממשלת ישראל חייבת לתקן. ממשלת ישראל חייבת להיכנס לתכנית ״ריקאברי״, אבל על אמת.

כדי שזה יקרה, רשויות האכיפה,כולל הרשויות האמונות על אכיפת עבירות מס והלבנת הון, צריכות להיכנס לפעולה, ונכון לעכשיו, נראה כאילו משהו מונע מהן לעשות כן. מדינת ישראל צריכה להתחיל לפעול באופן אקטיבי נגד בעלי ההונאה.

התייחסות כלי התקשורת לנושא חייבת להיות מעכשיו ל׳הונאת האופציות הבינאריות׳. לא קיים כאן מסחר, לא קיים כאן הימור. זה לא קזינו. כך כבר קבעה השופטת קרת בתביעה ייצוגית שהוגשה לפניה המתייגת את הנושא תחת ׳הימורים בלתי חוקיים׳. היא קבעה שהימור לא קיים פה, ולכן על כלי התקשורת להתחיל לקרוא לכלב בשם של הכלב. אם זו רמאות, אז ישנם רמאים. אם זו הונאה, ישנם נוכלים.

להגיד שזה לא חוקי זה טוב ויפה, אבל יש לפתור את בעיית התדמית שההונאה יצרה למדינה. אפשר לפתור את זה באמצעות כל המיליונים שנכנסו לקופת המדינה כמיסים ישירים מתעשיית ההונאה.

אל תתבלבלו, הכסף הזה לא צריך לצאת מהכיס שלנו, הציבור הרחב. אנחנו לא האנשים שצריכים לשלם את הקנסות ואת הפיצויים לקורבנות. את הכסף ש׳יושקע׳ בסגירת ההונאה ניתן יהיה לתקצב מתוך תקציב הקנסות העתידי שיהיה מוטל על העבריינים שפשעו כפליים והעמידו את יושרתה הכלכלית של המדינה בסכנה. תקציב קנסות וחילוט נכסים. ומי שרימה, ישלם מחיר, כמו באיסלנד. אולי אז גם הכדורגל שלנו יהיה דומה לשלהם.

פעולה כזו מצד הממשלה, הכוללת הקמת קרן לפיצוי הקורבנות ולתיקון התדמית הכלכלית של המדינה, חייבת להיות מלווה בפקודה לתפיסת חברים במה שעלול להיות מוגדר כארגון פשיעה, או חמור מכך ארגון טרור.

ארגונים שתוקפים אזרחים חפים מפשע, ללא אבחנה ופוגעים בחייהם מתוך מדינה אחרת, מה כבר יכולה להיות תגובה ראויה? הרי ברור שמלכת אנגליה לא תצווה להפציץ מגדלים בבורסה. אולם לחלוטין יכול להיווצר מצב מרחיק לכת של איסור וחרמות על קשרים כלכליים.

טיפול מתחיל בהכרה, נכון. אבל אין זמן. צריך למנוע את הקורבן הבא.

דף הפייסבוק ״עוצרים את הונאת האופציות הבינאריות בארץ״ הוא עמוד שמטרתו להעלות את המודעות הציבורית להונאה הבינארית והשלכותיה הישירות על כולנו. תוכן העמוד בועט נקודתית בהונאה, ומשרטט את המאבק כמאבק אקטיביסטי-חברתי של אזרחים המודאגים מבסיס השחיתות הערכית והכלכלית שמפיצה תעשיית ׳ביזת ההמונים׳. העמוד יצא בקרוב לקמפיין גיוס המונים ברשת כדי לקדם פנייה לבג״ץ בתקווה שיורה ליועמ״ש להורות לחקור, תביעות תקדימיות והקמתה של קרן לפיצוי הקורבנות, אשר תמומן מכספי המיסים בתחילה, ובהמשך מכספי הקנסות והחילוטים שיוטלו על העבריינים.

מעניין לראות אם הניסיון החברתי של יוצר העמוד יצליח להוכיח שאפשר למגר שחיתות בעזרת אקטיביזם-חברתי. אם יורשה לי, בתור כותב התוכן של העמוד – זו מטרה חשובה וראויה, וממליץ לכולם להצטרף למאבק.

ועוד דבר אחרון,

הייתי מצפה מדה מרקר לפתוח את הדיווח על ההונאה בכך שהונאת ענק הולכת להיפסק, ולא לכתוב ״15,000 ׳עובדים׳ ימצאו את עצמם בלי עבודה״. קודם כל, לפי כל הדיווחים והקונצנזוס במשרד ראש הממשלה, מדובר בגנבים ולא ב׳עובדים׳. שלא לדבר על גנבים מתוחכמים ומאורגנים בפורמה של פירמידה מסוכנת. משופר נגד שחיתות ושקיפות הייתי מצפה ליותר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!