דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עליית מחירים

המאבק ביוקר המחיה עולה מדרגה: רשתות השיווק סירבו להעלות מחירים; הוועדים מצטרפים; דוכני הסברה ברחבי הארץ

היבואנית ליימן שליסל נוספה לחרם הצרכנים שהכריזה ההסתדרות על חברות שהעלו מחירים | יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "המאבק יימשך עד שהחברות במשק יבינו שנגמרה החגיגה"

מדפי סופרמרקט (צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש 90)
מדפי סופרמרקט (צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש 90)
ניצן צבי כהן
הדס יום טוב
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

המאבק ביוקר המחיה בהובלת ההסתדרות הביא אתמול (ראשון) להישגים ראשונים: ארבע רשתות השיווק מהגדולות בישראל סירבו לבקשת היבואנית דיפלומט והודיעו שלא יעלו את מחירי המוצרים שהיא משווקת. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע אתמול שגם היבואנית ליימן שליסל נכנסה לרשימת החרם. היום (שני) יציבו פעילי ההסתדרות דוכני הסברה במרכזי הקניות ברחבי הארץ.

רשת השיווק הראשונה שהודיעה שלא תעלה את מחירי המוצרים של דיפלומט הייתה שופרסל, שכבר בסוף השבוע הודיעה שלא תסכים להתייקרות של עד 23% שביקשה ענקית הייבוא על מגוון מוצריה. דיפלומט מייבאת לארץ, בין השאר, את מוצרי סטארקיסט, מילקה, אוריאו, ג'ייקובס, הד אנד שולדרס, פנטן ופיירי, ומאיימת להפסיק לספק סחורה לרשתות שלא יאפשרו את עליית מחירי מוצריה. שופרסל היא רשת הקמעונאות הגדולה בישראל, ומחזיקה מעל 300 סניפי שופרסל וכ-90 סניפי be ברחבי הארץ.

אחרי שופרסל, הודיעו אתמול גם רשת ויקטורי, רמי לוי, ומחסני השוק שהן מסרבות להעלאת המחיר. מנכ"ל רשת ויקטורי, אייל רביד, כתב: "הנחיתי את התפעול לצמצם מדפים לחברות הגדולות, שדורשות עליית מחירים, ומייבאות את המותגים המובילים והיקרים, ולתת קדימות למותגים חליפיים וכחול לבן, של ספקים קטנים ויצרנים מקומיים".

רשת מחסני השוק הודיעה אף היא שלא אישרה ולא תאשר כל דרישה להעלאת מחירים בסניפיה, "לפני שתבדוק את הסיבה לכך והאם קיים צורך ממשי המחייב העלאת מחירים".

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע אתמול על כך שהיבואנית ליימן שליסל תצטרף לרשימת החברות המוחרמות, לצד קימברלי קלארק, שסטוביץ' ודיפלומט. בין המוצרים שמייצרת החברה: מנטוס, לואקר, הוטפופ (פופקורן), פילסברי, טופיפי, וורטרס אורגינל, סניידרס ותינוקלין (לרשימת המוצרים המוחרמים).

בימים האחרונים הודיעו מספר ועדי עובדים גדולים על הצטרפות לחרם. ראשי הוועדים בחברת כלל, פלאפון, כיל, מגה יינות ביתן, קק"ל ועוד אמרו שלא יקנו מהמוצרים המוחרמים לחבילות החג, וקראו לעובדיהם להימנע מלצרוך אותם באופן כללי. גם מועדון הצרכנות 'שלך' של הסתדרות המעו"ף הודיע שיצטרף למהלך.

מאות עובדי וחברי ההסתדרות, פעילים, אנשי מרחבים והנוער העובד והלומד יצאו החל ממחר (שני) למרכזי הקניות ברחבי הארץ כחלק ממחאת ההסתדרות נגד יוקר המחיה. הפעילים יחלקו חומרי הסברה, חולצות ושקיות אוכל ויסייעו לצרכנים בהרכבת סל מוצרים מוזל ונגיש.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "המאבק שלנו ארוך, זו ריצת מרתון ולא ספרינט, והוא יימשך עד שהחברות במשק יבינו שנגמרה החגיגה ויפסיקו לעשוק את הצרכנים. הגיע הזמן להחזיר את השפיות למדינה ולכלכלה. אני שב ומבהיר לממשלה כי אם לא יהיו צעדים אקטיביים ופעולות בנושא, אכנס בתחילת ספטמבר את מוסדות ההסתדרות מתוך מטרה להכריז סכסוך עבודה במשק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!