דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

יפה בן דויד על האוצר: "חבורת גברים שחושבים שיקבעו מה יהיה"

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון: "אם האוצר נותן הצעה סופית, סימן שהוא לא מתכוון לפתור את המשבר" | השתיים אמרו את הדברים בכנס היערכות לפתיחת שנת הלימודים

יפעת שאשא ביטון  ויפה בן דוד (צילום: משרד החינוך)
יפעת שאשא ביטון ויפה בן דוד (צילום: משרד החינוך)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, אמרה היום (חמישי) שבמצב הקיים כיום שנת הלימודים לא תיפתח. את הדברים אמרה בן דויד בנאום זועם בכנס חינוך של מרכז השלטון המקומי לקראת פתיחת שנת הלימודים תשפ"ג, ובו תקפה את האוצר.

"אני רוצה לומר שהם לא יצליחו, יהיה כאוס גדול מאוד, בלגן גדול מאוד", אמרה בן דויד בנאומה. "שנת הלימודים כפי שהיא היום וכפי שהם מתנהלים – לא תיפתח. מגיע לצוות הרבה מחיאות כפיים, נשים שעומדות מול חבורת גברים שחושבים שיקבעו מה שיהיה".

"ההסכם הזה הוא הסכם שהפקידים הביאו – נערי האוצר. הגיע הזמן שהמדינה תתנהל על ידי קובעי מדיניות ולא על ידי פקידים שכל הזמן מסתכלים דרך החור שבגרוש", אמר עוד בן דויד. "אף אחד לא יאיים עלינו, ואנחנו לא נרתעים מאיומים. חייבים לתגמל את ציבור עובדי ההוראה. יוקר המחייה עלה, ומה רוצים להציע למורים? תוספת של פחות מ-3%. באיזו מדינה אנחנו חיים? כל יום נוטשים עובדי הוראה את המערכת".

היא הוסיפה: "לא ניתן לעשות סיבוב ולקחת מהמורים את מה שמגיע להם. אנחנו לא פראיירים. ניהלתי משאים ומתנים ומעולם לא הייתה התנהלות כזו במשרד האוצר. אני מאוד מקווה שראש הממשלה יתערב כדי שנוכל להציל ולסייע במשבר שבו נמצאת מערכת החינוך. גם אם תיפתח שנת הלימודים עדיין יהיו קשיים גדולים מאוד. יש אנשים שיושבים על הגדר ורוצים לראות איזו בשורה נביא להם בהסכם".

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, בהפגנת מורים (צילום: הסתדרות המורים)
מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, בהפגנת מורים (צילום: הסתדרות המורים)

שרת החינוך יפעת שאשא ביטון התייחסה למשבר בין המורים לאוצר, שמאיים על פתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר: "אם האוצר מציע הצעה אחרונה, סימן שהוא לא מתכוון ברצינות לפתור את המשבר".

שאשא ביטון ציינה שבשנה האחרונה היא, יחד עם יו"ר מרכז השלטון המקומי, "מנסים לצאת מהקופסה ולתת פתרונות יצירתיים" למשבר, "הגענו להסכמות עם ארגון המורים", והוסיפה כי "אנחנו מחכים להסכמת האוצר, מקווה שזה יהיה מאחורינו".

היא קראה, "להיות מגויסים כדי להביא הסכם שכר לפני 1 בספטמבר, אי אפשר להמשיך עם הדינמיקה של למתוח את העצבים של כל מדינת ישראל. הילדים הולכים לישון ב-31 באוגוסט ולא יודעים אם יקומו למערכת שנפתחת. מגיע להורים יותר שקט וודאות".

השרה התייחסה לפגישתה אמש עם שר האוצר אביגדור ליברמן וראש הממשלה יאיר לפיד, בה הוסכם שהיום יישבו מנכ"לית המשרד והממונה על השכר כדי להגיע להסכמות. "שנוכל לבוא עם הסכם שיאפשר לנו להסתכל על המורים ולהגיד שעשינו עבורם את הטוב ביותר", אמרה השרה, "אנחנו לא רוצים פלסטר".

בהמשך דבריה תקפה השרה את האוצר: "די נדהמתי כששמעתי שהאוצר אמר אתמול לאחר הפגישה שההצעה שנתן זו ההצעה הסופית. מי שאומר את זה לא בטוח שבא בתום לב למפגש כדי לפתור את הדברים", טענה, "בטח כשמדברים על צווי מניעה במקום להשקיע אנרגיות בסיום המשבר. בכל זאת, הנחיתי את המנכ"לית להגיע גם היום בנפש חפצה ולתת הזדמנות להגיע להסכמות".

שאשא ביטון הביעה תקווה שמשרד החינוך "יפגוש בצד השני אנשים שרוצים אותו דבר ולא מונעים מאינטרסים לא ברורים לא לחתום על הסכם שכר ולגרור את כולנו לשביתה, גם עד 1 באוקטובר מבחינתם. לא אנחנו מעניינים אותם, לא ההורים ולא התלמידים".

הממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן, התראיין הבוקר בגלי צה"ל ואמר שמשרד האוצר "יעשה הכול" כדי ששנת הלימודים תיפתח ב-1 בספטמבר, כולל בקשת צו מניעה לשביתה במידה שהדיונים על הסכמי השכר לא ימוצו עד סוף אוגוסט. "צווי מניעה והליכה לבית הדין זו תמיד אפשרות שקיימת בנושאים של ארגוני עובדים״, אמר בר-נתן, ״השאלה מתי ללכת ובאיזו קונסטלציה, זו השאלה הגדולה. ברור שאם נבין שאנחנו צריכים להגיע להסכמות ואנחנו במבוי סתום, נעשה כל מה שצריך כדי שהשנה תיפתח, וזה כולל הליכה לבית הדין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!