דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה באירופה

אוקראינה חוששת שרוסיה תשתמש ב"פצצה מלוכלכת"

המל"טים המתאבדים מיורטים ברובם, אבל הקרב על חרסון נמשך, ואיתו התורים הארוכים לאספקת מים ומוצרי יסוד בדרום אוקראינה | ראש שירות המודיעין האוקראיני: "טרור המל"טים המתאבדים עלול להימשך עוד זמן רב"

בת 75 בתור לאספקת מים ומוצרי יסוד במיקולייב (צילום: AP Photo/Emilio Morenatti)
בת 75 בתור לאספקת מים ומוצרי יסוד במיקולייב. גורמים באוקראינה מעריכים שרוסיה מתכננת לסגת בסוף השנה (צילום: AP Photo/Emilio Morenatti)

הרשויות האוקראיניות ניסו היום (שני) להרגיע את חששותיו של הציבור מפני שימוש של רוסיה במל"טים מתוצרת איראן, והודיעו שרוב המל"טים יורטו. עם זאת, גובר החשש משימוש ב"פצצה מלוכלכת", כלומר נשק קונבנציונלי שתוסיף לו רכיבים גרעיניים או רדיואקטיביים, ויוסיף ממד מדאיג נוסף למלחמה שנכנסת לחודש התשיעי.

האוקראינים נאלצים לצמצם את השימוש שלהם בחשמל, בעקבות הפגיעה של הרוסים בתשתיות ברחבי המדינה בשבועות האחרונים. בד בבד, אזרחים בעיר הדרומית מיקולייב עומדים בתורים כדי לקבל מים ומוצרי יסוד, בעוד הכוחות האוקראיניים ממשיכים להתקדם בקרב על העיר חרסון הסמוכה.

הכוחות האוקראיניים יירטו שני שלישים מתוך 330 מל"טים מתאבדים שרוסיה ירתה מאז שבת, לדברי קירילו בודנוב, ראש שירות המודיעין האוקראיני, בראיון שפורסם היום. בודנוב הוסיף שצבא רוסיה הזמין 1,700 מל"טים נוספים מסוגים שונים, וכן אספקה של 300 מל"טים מתאבדים.

"טרור המל"טים המתאבדים עלול להימשך עוד זמן רב", אמר לעיתון אוקראינסקה פראבדה. "חיל האוויר שלנו מתמודד איתם, ומצליח ליירט 70% מהם". רוסיה ואיראן מצדן מכחישות את השימוש במל"טים מתאבדים.

בודנוב הפריך את הספקולציות על כך שהכוחות הרוסיים מתכננים נסיגה מיידית מחרסון, אף שאזרחים רבים, בהם בנקאים ומורים, נמלטים מהעיר. הוא אמר שמקור ההצהרות על כך הן במפקד החדש שמינתה רוסיה, סרגיי סורוביקין, שמכין את הקרקע לנסיגה כללית מהשטח האוקראיני. לפי הערכות של גורמים באוקראינה, הנסיגה מתוכננת בסוף השנה. "אבל אני לא יכול לומר כרגע שהם נסוגים מחרסון", אמר בודנוב.

במקביל, הרשויות ברוסיה הסירו את פסליהם של מפקדי צבא רוסיה אלכסנדר סובורוב ופיודור אושקוב מחרסון, וטענו שהצעד נועד לשמור על הפסלים מפני ההפצצות האוקראיניות על העיר.

רוסיה קראה בשבת לכל תושבי חרסון לעזוב את העיר מיד מחשש למתקפה צבאית של אוקראינה. הארטילריה הכבדה של אוקראינה על חרסון מוטטה את הגשרים על נהר הדנייפר, שחוצה את דרום אוקראינה, והותירה את החיילים הרוסים בגדה המערבית של הנהר, עם מעט אוכל ותחמושת, חשופים ופגיעים. חרסון הוא אחד מארבעת החבלים שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין הכריז על סיפוחם לרוסיה בחודש שעבר.

משרד ההגנה הבריטי עידכן בטוויטר שרוסיה מתכוונת להשתמש במל"טים מתאבדים רבים כדי לחדור את ההגנה האוקראינית, שהולכת ונשחקת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!