דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.6°תל אביב
  • 13.3°ירושלים
  • 20.6°תל אביב
  • 18.7°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 16.6°באר שבע
  • 22.5°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

היסטוריה בטקוואנדו: דנה אזרן היא סגנית אלופת העולם

אזרן (קטגוריית 73+ ק"ג) עברה דרך של ניצחונות מרשימים עד לגמר, כולל ניצחון על אלופת העולם | אזרן: "הרגשה מטורפת. מחזיקה אצבעות לשאר חברי הנבחרת שיתחרו בימים הבאים"

דנה אזרן מנצחת את לורנה ברנדל באליפות העולם בטקוואנדו (צילום: אמאדין לוריאולההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
דנה אזרן מנצחת את לורנה ברנדל באליפות העולם בטקוואנדו (צילום: אמאדין לוריאולההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

דנה אזרן היא סגנית אלופת העולם בטאקוונדו. אזרן (משקל 73+) זכתה הלילה (בין חמישי לשישי) במדליית הכסף באליפות העולם הנערכת במקסיקו. זו הייתה הפעם הראשונה שמתחרה ישראלי עולה לקרב הגמר, שם הפסידה אזרן לסבטלנה אוסיפובה מאוזבקיסטן.

אזרן בת ה-21 החלה את יום התחרויות כאשר היא מדורגת במקום ה-12. בסיבוב הראשון ניצחה אזרן את אסטאן בטהילי מחוף השנהב 1:2 (0:2, 4:3, 1:2). בשמינית הגמר גברה על סולנה אבולט מצרפת המדורגת במקום החמישי בעולם 0:6, 2:0, 1:1.

אזרן המשיכה את היכולת המצוינת ברבע הגמר עם ניצחון על פאלומה גארסיה המקומית 0:2 (0:4, 1:4)  ובעקבות הניצחון הבטיחה לעצמה מדליה בתחרות. בחצי הגמר פגשה אזרן את המדורגת ראשונה בעולם לורנה ברנדל וניצחה אותה 0:2 (2:2, 0:1) בדרך להופעה היסטורית בגמר.

דנה אזרן באליפות העולם בטקוואנדו (צילום: אמאדין לוריאולההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
דנה אזרן באליפות העולם בטקוואנדו (צילום: אמאדין לוריאולההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)

את קרב הגמר מול סבטלנה אוסיפובה מאוזביקיסטן, אזרן החלה בצורה נהדרת עם ניצחון במערכה הראשונה בעזרת ניקוד פוזיטיבי במצב 3:3, אך הפסידה במערכה השניה אגרסיבית יותר 6:5. במערכה השלישית אוסיפובה בעיקר נמנעה ממגע והצליחה לסיים בתיקו אפס, שהביא לה את הניצחון לאחר שהובילה בניקוד הכללי.

זאת הייתה המדליה השנייה של נבחרת ישראל באליפויות העולם בטאקוונדו, לאחר שאילן גולדשמיט זכה ב-2005 במדליית הארד במשקל עד 62 ק"ג. היום תיכנס למעגל התחרות העולה החדשה, אלופת רוסיה לשעבר ביאנה לאגר (53 ק"ג), מול הקובנית רבה טמרה רובלס. ויגור רוגוז'ין (63 ק"ג) מול בן יונוס קונטה  מחוף השנהב.

דנה אזרן (במקום השני) באליפות העולם בטקוואנדו (צילום: אמאדין לוריאול\ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)
דנה אזרן (במקום השני) באליפות העולם בטקוואנדו (צילום: אמאדין לוריאול\ההתאחדות הישראלית לטאקוונדו)

דנה אזרן אמרה בסיום יום הקרבות ״הרגשה מטורפת שיקח לי זמן לעכל, בינתיים אני קצת מבואסת שלא ניגנתי את ההמנון ושהפסדתי. יש לאן לשאוף, אבוא חזקה יותר ויותר מפעם לפעם. אני סומכת על יחיעם שרעבי מאמן הנבחרת הטוב בעולם, שיביא אותי למקום גבוה יותר, ובכלל על כל הצוות המעולה שיש לישראל, שבלעדיו היום הזה היה נראה אחרת לגמרי. ולאנשים שאיתי מגיל אפס המשפחה שלי שתומכת גם ברגעים הקשים, שחינכה אותי תמיד לשאוף הכי גבוה. מחזיקה אצבעות לשאר חברי הנבחרת שיתחרו בימים הבאים ומקווה שנחזור עם עוד הישגים כנבחרת".

המאמן הלאומי יחיעם שרעבי הוסיף ״יום מעולה של דנה שהוכיחה את היכולות הגבוהות מאוד שלה ויכלה לסיים גם אלופת עולם. אני שמח שהיא מצטרפת להישגים המרשימים של הנבחרת החזקה שלנו. לאבישג סמברג היה יום קרבות מעולה ולצערי בגלל טעות פספסה את המדליה. מאחל בהצלחה לשאר המתחרים בימים הקרובים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!