דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
24.3°תל אביב
  • 24.5°ירושלים
  • 24.3°תל אביב
  • 21.2°חיפה
  • 22.9°אשדוד
  • 26.6°באר שבע
  • 34.8°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 25.4°צפת
  • 24.5°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משבר הביטוחים הקבוצתיים

אל תשליכני / סלינגר: משרד האוצר בוחן אפשרויות לטיפול בביטוחים הקבוצתיים

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון משרד האוצר, דורית סלינגר דיברה הבוקר (ג') בכנס הראשון רשות שוק ההון והתייחסה למשבר. לדבריה, בוחן האוצר שתי חלופות בנושא: החזרת הביטוחים הקבוצתיים והצעת כיסוי ביטוחי למצטרפים מבוגרים באמצעות מכרז

דורית סלינגר (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
דורית סלינגר (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון משרד האוצר, דורית סלינגר אמרה הבוקר (שלישי) בכנס הראשון רשות שוק ההון, כי משרד האוצר בוחן שתי אפשרויות ביחס לביטוחים הסיעודיים הקבוצתיים. האחת, החזרת הביטוחים הקבוצתיים והפיכתם לארוכי טווח והשנייה להציע כיסוי ביטוחי למצטרפים מבוגרים ללא חיתום.

החזרת הביטוחים הקבוצתיים תהיה בשורה טובה לעובדים רבים שנותרו ללא כיסוי ביטוחי. עם זאת, לא ברור עדיין מה יהיה טיב אותו ביטוח ומה תהיה עלותו. "חשוב להדגיש כי לא ניתן להמשיך במתכונת הקיימת היום של ביטוחים קבוצתיים קצרי טווח, וזאת על דעת כל הגורמים הנוגעים לעניין" אמרה סלינגר, "לכן הפתרון הביטוחי חייב להבטיח ודאות בקרות אירוע, לכל אחד ואחת, ובפרט לציבור המובטחים המבוגר, בין אם רכשו את הביטוח כפרט או כחלק מקבוצה. דחיית הקץ אינה אופציה. ההיסטוריה הוכיחה כי התעלמות מהבעיות הקיימות של מוצר פנסיוני או ביטוחי, עלולה להביא לפגיעה חמורה בציבור החוסכים או המבוטחים".

לדבריה, ביטוח קבוצתי ארוך טווח יבטיח כיסוי לחברי הקבוצה לכל החיים. "המוצר יאפשר צבירת זכויות למבוטחים ויעניק לחברי הקבוצה כוח מיקוח על מנת להשיג את התנאים הטובים ביותר עבורם" הסבירה, "הערכות שביצענו מצביעות על חיסכון כספי משמעותי בעלות הביטוח למבוטחים, לעומת רכישה עצמאית. המוצר החדש יאפשר את המשך קיומם של יתרונות ביטוחי הסיעוד הקבוצתיים, תוך המרתם לביטוחים המושתים על תמחור ארוך טווח ויציבות אקטוארית".

על פי ההצעה השנייה, במסגרתה יקבלו מצטרפים מבוגרים כיסוי ביטוחי, יוכלו מצטרפים אלה לרכוש ביטוח בלי חיתום (מבחן רפואי). על אפשרות זו אמרה סלינגר כי "הערכות ראשוניות וסימולציות של מודל כזה מצביעות על חיסכון של עשרות אחוזים בעלות הביטוח. במידה ומבוטח יבחר בכך, נאפשר לו לשלם את הביטוח בתשלום חד פעמי. המבוטח יהיה רשאי למשוך את הסכום החד פעמי מקופות הגמל או מחסכונות אחרים שלרשותו".

למעשה, אפשרות זו היא אותה הצעה אותה הזכיר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בעת ההכרזה על סכסוך העבודה הכללי במשק. לטענתו, משמעותה תשלום בגובה של כ-50 אלף ש"ח למבוטח. סגן שר האוצר, יגאל כהן, התייחס גם הוא לתכנית זו בדיון שנערך בנושא במליאת הכנסת ואישר כי זו תהיה העלות. עוד הוסיף כהן כי תנאיו של הביטוח המוצע ייקבעו על ידי המדינה והוא ייצא למכרז בין חברות הביטוח.

ח"כ איציק שמולי התייחס לדברי המפקחת ואמר כי הוא "מברך על תחילת ההתקפלות ועל שינוי המגמה אצל הפיקוח על הביטוח- אחרי שדחו מ-2011 את עצם הרעיון של ביטוח קבוצתי בסיעוד עכשיו נפל להם האסימון שיש בכך גם יתרונות. יחד עם זאת אין כרגע על מה לברך כי הפרטים של המתווה הסופי אינם ידועים; אם נישאר עם כיסויים נמוכים ועונש של תקופת המתנה ארוכה למבוטחים הסיעודיים- זה סתם בלוף. הגיע הזמן שהרגולטור יתחיל לדאוג ולשמור המבוטחים ולא על חברות הביטוח."

בשנת 2013 ביטל מי שהיה הממונה על אגף הביטוח באוצר פרופ' עודד שריג את הביטוחים הקולקטיביים. בעקבות הביטול יש כרגע כ-200,000 קשישים ללא ביטוח סיעודי שחברות הביטוח לא הסכימו לבטח.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!