דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת ג' באייר תשפ"ד 11.05.24
25.7°תל אביב
  • 21.2°ירושלים
  • 25.7°תל אביב
  • 22.1°חיפה
  • 23.6°אשדוד
  • 23.4°באר שבע
  • 30.7°אילת
  • 26.9°טבריה
  • 21.3°צפת
  • 25.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

למרות הבטחת שר השיכון: התקציב שאישרה הממשלה לא כולל תוספת לדיור הציבורי

השר גולדקנופף הודיע שמשרדו יפעל להגדלת היצע הדירות וירכוש 2,500 יחידות דיור, אך בפועל אושרו רק 600 מיליון ש״ח לשיפוץ נכסים קיימים | בתקציב הקודם תוקצבו רכישת 1,700 דירות אך גם עליהן לא מוכן השר להתחייב

יו"ר יהדות התורה ושר השיכון הרב יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
יו"ר יהדות התורה ושר השיכון הרב יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
דוד טברסקי

שר השיכון, יצחק גולדקנופף, הודיע הבוקר (ראשון) על כך שהמשרד המשרד יפעל לרכישה של 2,500 דירות חדשות למלאי ויפנה תקציבים עבור הגדלת סל השירותים לדיירי הדיור הציבורי. בפירוט התקציבי נרשם שיוקצו כ-600 מיליון ש״ח לטובת שיפוץ, תחזוקה, השמשה וחיזוק דירות דיור ציבורי אך לא נרשם גודל התוספת התקציבית המיועדת לרכישה בלבד.

בפניית 'דבר' לשר, נודע שההבטחה לרכישה דירות חדשות לא נשענת על תקציבים חדשים, אלא על מימוש הכספים שאושר לעניין בתקציב הקודם.  

בתקציב הדו-שנתי הקודם אושרו כ-2 מיליארד ש״ח לרכישת 1,700 דירות חדשות בשלוש השנים הקרובות, אולם לא מדובר בבסיס תקציב אלא במקורות התקציביים הנשענים על אבטחות האוצר להעברות, עודפים וכספים ממכירות של דירות של חברות השיכון, ובראשן עמידר.

על פי הודעה השר, בהינתן שאכן ירכשו בשנתיים הקרובות 1,700 דירות מתוך 2,500 המובטחות, לא ברור המקור התקציבי לרכישת 800 דירות נוספות. ביטולו של חוק הדיור הציבורי על יד השר לפני שבועיים, שאפשר רכישה מוזלת של דירות לדיירים, הגיע על רקע הבטחתו של השר לדאוג להגדלה משמעותית בכמות הדירות חדשות.

על פי המספרים המעודכנים ביותר שהגיעו לידי 'דבר' השבוע, המשרד רכש במהלך שנת 2022 כ-400 יח"ד. מדובר ברכישה משמעותית ביחס לתקופות קודמות, אבל היא אינה מגיעה להיקף הרכישות המצופה, שעל פי שר השיכון, עמד על כ-550 דירות בשנה. נציגי המשרד בוועדות הפנים והכספים בחודשים האחרונים ציינו שהם מתקשים לעמוד בקצב הרכישות שתוכנן עקב עליות מחירי הדיור.

על פי המספרים המעודכנים ביותר שהגיעו לידי 'דבר' באוגוסט האחרון, המשרד רכש כ-400 יח"ד. במידה ונרכש מספר דומה של דירות בחצי השנה האחרונה, הוא לא מגיע למחצית מהמספר שתוכנן, העומד על כ-550 דירות בשנה. נציגי המשרד בוועדת הפנים והכספים בחודשים האחרונים ציינו שהם מתקשים לעמוד בקצב הרכישות שתוכנן עקב עליות מחירי הדיור.   

יש לשים לב שהבטחת השר עומדת על רקע נתוני ביצוע חלשים מאוד, על פי נתוני משרד השיכון עצמו, כפי שהובאו לוועדת הכספים בדצמבר האחרון, המשרד רכש בארבע השנים האחרונות כ-900 דירות, ממוצע של כ-225 דירות בשנה בעוד שבשנת 2021 לבדה נכנסו לתור לדירה בדיור הציבורי 950 ממתינים חדשים, ו-6,000 נשארו בחוץ. 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!