דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי כ"ב בניסן תשפ"ד 30.04.24
23.7°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 20.1°חיפה
  • 23.9°אשדוד
  • 26.9°באר שבע
  • 32.1°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 18.9°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צבא וביטחון

מצוד כפול אחר המחבלים שרצחו שלושה ישראלים, גלנט: "לא תהיה סובלנות כלפי פורעי חוק"

באזור יריחו ממשיכות הסריקות אחר החוליה שביצעה את פיגוע הירי בצומת בית הערבה, בו נרצח אילן גנלס בן ה-27 | ירי נוסף לעבר רכב ישראלי סמוך להתנחלות מגדלים שבשומרון, לא היו נפגעים | מתנחלים יידו אבנים לעבר כוח צה"ל באזור ההתנחלות שבי שומרון

חיילי צה"ל בזירת פיגוע הירי (צילום: ג'מאל עוואד/פלאש90)
חיילי צה"ל בזירת פיגוע הירי (צילום: ג'מאל עוואד/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

המצוד אחרי חוליות המחבלים שביצעו את הפיגוע שלשום בחווארה ואתמול בצומת בית הערבה, ממשיך הבוקר (שלישי). באזור יריחו ממשיכות הסריקות וכוחות מיוחדים שמחפשים אחר החוליה.

אמש על ירי נוסף לעבר רכב ישראלי סמוך להתנחלות מגדלים שבשומרון מרכב חולף. ברכב נמצאו ארבע פגיעות של קליעים אך לא היו נפגעים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות אחר היורים.

זירת הפיגוע בצפון ים המלח (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
זירת הפיגוע בצפון ים המלח (צילום: אריק מרמור/פלאש90)

בפיגוע הירי אתמול אחר הצהריים בצומת בית הערבה, המחבלים ירו ורצחו את אילן גנלס בן ה-27, אזרח אמריקאי, שנהג במכונית. הוא נפצע באורח אנוש ומאוחר יותר נקבע מותו. המחבלים נסעו לסנט ג'ורג', שרפו את רכבם וניסו להימלט רגלית מהמקום.

כוחות המשטרה הוקפצו לנקודה וירו לעברם. לפי הערכות במערכת הביטחון אחד מהמחבלים נפצע כתוצאה מהירי. למרות זאת הצליחו המחבלים להימלט מהמקום והמצוד אחריהם נמשך. מחסומים נפרסו באזור יריחו, שם מתנהל מצוד נרחב.

הלווית הלל ויגל יניב ז"ל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
הלווית הלל ויגל יניב ז"ל (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

שני האחים הלל (22) ויגל (20) יניב, שנרצחו בפיגוע הירי סמוך ליישוב חווארה, הובאו למנוחות אתמול. הלוויות יצאו מיישוב מגוריהם הר ברכה, לבית העלמין הצבאי בהר הרצל בירושלים, שם נטמנו.

גלנט: "לא תהיה סובלנות כלפי פורעי חוק"

מתנחלים התפרעו אתמול בשעות הערב באזור שבי שומרון ויידו אבנים לעבר חיילי צה"ל שהגיעו למקום. בשלב מסוים, רכב שהיה נהוג בידי מתנחלים האיץ וניסה לדרוס את אחד מהקצינים והלוחמים. החיילים שחשו סכנה לחייהם ירו לעבר גלגלי הרכב, שנמלט מהמקום. צה"ל חוקר את האירוע וגם המשטרה.

מדובר צה"ל נמסר: "מספר אזרחים ישראלים יידו אבנים מוקדם יותר הערב לעבר כוחות צה"ל במרחב צומת הגז שבחטיבת שומרון. אזרח ישראלי ניסה לדרוס קצין צה"ל ששהה בנקודה, הכוח הגיב בירי לעבר גלגלי הרכב, והרכב נמלט".

מכוניות שנשרפו על ידי מתנחלים בהפרות סדר בחווארה (צילום אריק מרמור/פלאש90)
מכוניות שנשרפו על ידי מתנחלים בהפרות סדר בחווארה (צילום אריק מרמור/פלאש90)

עוד נמסר: "צה"ל מגנה כל גילוי אלימות שהיא, בוודאי כנגד חיילים וכוחות הביטחון. צה"ל מגבה את מפקד החטיבה ולוחמיו אשר עושים לילות כימים לביטחונם של אזרחי ישראל ותושבי איו"ש. צה"ל ימשיך לפעול לשמירה על הביטחון, החוק והסדר ביהודה ושומרון ופועל בשיתוף פעולה, יחד עם גורמי האכיפה, על מנת למצות את הדין עם העוברים על החוק".

שר הביטחון יואב גלנט אמר בתגובה על האירוע: "תקיפה של חיילי צה"ל על ידי מתפרעים יהודים היא מעשה פסול וחמור מאוד. לא תהיה סובלנות כלפי פורעי חוק. צה"ל הוא המקנה חיים למדינת ישראל ולאזרחיה, המפקדים והחיילים פועלים מסביב לשעון להגנת תושבי מדינת ישראל".

שר הביטחון יואב גלנט בזירת פיגוע הירי בחווארה (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
שר הביטחון יואב גלנט בזירת פיגוע הירי בחווארה (צילום: אריק מרמור/פלאש90)

על פי נתוני מערכת הביטחון, במהומות המתנחלים אמש בחווארה כ-35 בתים ניזוקו, 15 רכבים פרטיים הוצתו ו-2 מגרשי גרוטאות הוצתו – בהם 250 רכבים בסך הכול. בבורין – כמה מכוניות נשרפו, נזק נגרם לכמה בתים וגם לבית ספר כתוצאה מאירוע של זריקת אבנים. בכפר עסירה אל-קבליה דווח כי נגרם נזק למאגר מים.

הכפר חווארה נמצא סביב כביש 60 והוא נחשב לציר מרכזי עבור התושבים היהודים שמתגוררים בגב ההר – באיתמר, אלון מורה, הר ברכה ויצהר. קרבה זו יוצרת חיכוך רב בין הפלסטינים למתנחלים באזור, דבר שמהווה פתח לאירועים אלימים ולעימותים בין שני הצדדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!