דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

בניגוד לעמדת בן גביר: יו"ר הוועדה לביטחון לאומי הודיע על תמיכתו בהצעה לאיזוק אלקטרוני של גברים אלימים

ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית) אמר שהוא תומך בנוסח ההצעה שאושרה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת | ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש-תע"ל) דרשה ממנו להצביע בוועדה עוד בכנס הנוכחי על החלת דין רציפות, שיקצר את הליך החקיקה

חבר הכנסת צביקה פוגל (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
חבר הכנסת צביקה פוגל (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)
הדס יום טוב

יו"ר הוועדה לבטחון לאומי, ח"כ צביקה פוגל (עוצמה יהודית), הודיע הבוקר (שני) שהוא תומך בהצעת חוק האיזוק האלקטרוני לגברים אלימים כפי שגובשה בכנסת הקודמת. זאת בניגוד לעמדת יו"ר מפלגתו והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, שהודיע אתמול שהוא מתנגד להצעה בנוסחה הנוכחי ושבתוך חודש יגבש הצעת חוק "מאוזנת יותר", כלומר, הצעה שתצמצם את ההגנה על הנשים. עקב התנגדותו של בן גביר נדחה בחודש הדיון בחוק בוועדת השרים לחקיקה שקובעת את עמדת הממשלה על הצעות חוק המוגשות לכנסת.

פוגל אמר את הדברים בישיבת הוועדה לבטחון לאומי. עם זאת חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן (חד"ש-תע"ל), אחת מיוזמות הצעות החוק בכנסת הנוכחית וחברי כנסת נוספים דרשו מפוגל להצביע בוועדה על החלת דין רציפות להצעה, שאושרה בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. מהלך זה יאפשר להמשיך את תהליך החקיקה מהקריאה השנייה והשלישית, והוא דורש הצבעה בוועדה ולאחר מכן אישור במליאת הכנסת.

בדיון הוועדה נחשף שפוגל כבר הגיש בקשה לממשלה להחלת דין רציפות על ההצעה, ותם משך הזמן (3 שבועות) שהממשלה יכלה להודיע על התנגדותה להצעה, אך בעקבות התנגדות בן גביר, הוא משך את ההצעה. כעת, כאמור, דורשות חברות הכנסת בוועדה מפוגל להצביע בוועדה על החלת דין רציפות, מאחר שמבחינה פורמלית, הממשלה לא התנגדה לכך. לדברי תומא-סלימאן, פוגל התחייב שיעשה זאת עוד לפני סוף המושב.

ח"כ עאידה תומא סלימאן בדיון בוועדת הרווחה על אלימות במשפחה (צילום ארכיון: דוברות הכנסת/ עדינה וולמן)
ח"כ עאידה תומא סלימאן בדיון בוועדת הרווחה על אלימות במשפחה (צילום ארכיון: דוברות הכנסת/ עדינה וולמן)

תומא-סלימאן מסבירה שדבריו של פוגל מתנגשים עם עמדת השר. "השר עדיין מדבר על להביא הצעה חדשה", היא אומרת ל'דבר'. "אנחנו לחצנו את פוגל מאוד היום, הסברנו שיש לו את הזכות להביא את ההצעה להחלת דין רציפות. אם השר רוצה לעשות שינויים שיביא אותם להכנס לקריאה שנייה ושלישית. אני בספק אם הוא יעיז לעשות את זה", היא מוסיפה לגבי השר בן גביר.

תומא סלימאן מדגישה כי פוגל הבטיח לה, לאחר לחץ, שהוא יגיש את הבקשה לפני סיום מושב הכנסת. "זה אומר שהשבוע צריך להצביע על זה בוועדה ושבוע הבא במליאה."

החוק נועד לאפשר פיקוח ואיזוק אלקטרוני לגברים אלימים, ונועד לנטר ולפקח על קיום צו הרחקה שקבע בית משפט, כחלופה לפתרונות שמציעה המדינה כיום להגנה על נשים הנתונות בסכנה מצד בני זוגן. הוא עלה לראשונה על שולחן הכנסת בשנת 2017 ומעוכב כבר חמש שנים, עבר בכנסת הקודמת רק בקריאה הראשונה, ומציע לראשונה פתרון המגביל את הצד האלים, בניגוד לפתרונות הקיימים מוגבלים בעיקר למקלטי הגנה לנשים, הנאלצות לקטוע את שגרת חייהן, לעזוב את ביתן ועבודתן, לעתים עם ילדיהן הקטנים ותוך מצוקה כלכלית, בזמן שלא מופעלות כל סנקציות נגד הצד האלים.

השר בן גביר הודיע בישיבת ועדת השרים לחקיקה כי בתוך חודש הוא יציג הצעת חוק ממשלתית לאיזוק אלקטרוני. "גורמים פוליטיים עשו מעשה שפל וביקשו לנצל רצח של אישה, כדי לגרוף רווח פוליטי", אמר בפתח ישיבת הממשלה. "גם לפוליטיקה יש גבול, בתוך חודש אני אגבש הצעת חוק ממשלתית בעניין האיזוק האלקטרוני שמחד גיסא ייתן מענה לנשים שנפגעות, אבל מאידך גיסא תביא את האיזון הנכון למנוע תלונות שווא כלפי גברים".

החוק נידון בשבוע שעבר בוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, ובדיון נחשף כי לפני כשבועיים קיים השר איתמר בן גביר דיון במעמד ארגוני גברים המתנגדים לחוק, והצהיר על כוונתו ליצור גירסא "מאוזנת יותר" של החוק, שתאפשר איזוק רק לאחר שתי הרשעות. הביקורת החריפה לאחר הרצח של דריה ליטל על ידי בעלה בחיפה בחמישי השבוע, למרות הליכים פליליים שהתנהלו נגד הבעל הקשורים לאלימות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!