דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
24.0°תל אביב
  • 22.4°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 21.6°אשדוד
  • 22.2°באר שבע
  • 26.5°אילת
  • 21.6°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

שר השיכון: החוק שמאפשר לדיירי הדיור הציבורי לרכוש את דירתם יוגש מחדש

לאחר שבוטל החוק שמאפשר לדיירים לרכוש את דירתם בהנחה, הושגה הסכמה בין הקואליציה לאופוזיציה לפיה תוגש הצעה ממשלתית מוסכמת | ח"כ נעמה לזימי: "החוק הוא חזית מלחמתם של מי ששקופים מכדי שיראו את זעקתם"

יו"ר יהדות התורה ושר השיכון הרב יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
יו"ר יהדות התורה ושר השיכון הרב יצחק גולדקנופף (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)
דוד טברסקי

שר השיכון יצחק גודלנופף הבטיח אמש (רביעי) במליאת הכנסת שיגיש הצעת חוק ממשלתית מוסכמת לחידוש חוק הדיור הציבורי, לאחר שבוטל על ידיו לפני כחודש. ההכרזה הגיעה בעקבות הסכמה בין האופוזיציה לקואליציה, שכחלק ממנה בוטלה ההצבעה על הצעות החוק הפרטיות של חברי האופוזיציה בנושא, שהייתה אמורה להתקיים אתמול.

חידושו האפשרי של החוק, שמאפשר לדיירי הדיור הציבורי לרכוש את דירתם בהנחה משמעותית, נידון מספר פעמים בוועדות הכנסת. בנוסף אליו נידונו גם מספר הצעות פרטיות בנושא של חברי הכנסת אליהו רביבו (הליכוד), יינון אזולאי (ש"ס), נעמה לזימי (העבודה) ומיכאל ביטון (המחנה הממלכתי). למרות ההישג המרשים לאופוזיציה והמוחים, טרם ידוע מה יהיה תוכנו של החוק ועל מי הוא יהיה תקף, והשר הבטיח להעמיד אותו להצבעה עד אמצע מאי.

"החוק הזה הוא חזית מלחמתם של מי ששקופים מכדי שיראו את זעקתם. חידוש החוק הוא ההזדמנות שלנו לעבוד יחד", אמרה לזימי, שהובילה את המאבק לחידוש החוק באופוזוציה. לדבריה, מדובר בהישג משותף שלה, של ביטון ושל אזולאי שיצרו מנוף לחץ על השר לחידוש החוק, מהלך שהתנגד לו נחרצות, לפחות בהתחלה.

"הנכונות מצד השר להיכנס להידברות על החוק מעודדת, אך חשוב לזכור שתוקפו של החוק כבר פגה", אמר מעל בימת הכנסת ביטון, "בכל יום שעובר מבלי שחוקקנו אותו מחדש – נמנעת מאלפי משפחות מהשכבות המוחלשות ביותר האופציה לרכוש דירה ששילמו עליה עשרות שנים, אופציה של ממש לצאת ממעגל הרווחה והעוני".

"חוק הדיור הציבורי הוא החוק היחידי שמאפשר לאנשים חסרי דירה מהמעמד הנמוך לחלום על כך שיהיה להם אי פעם דירה משלהם", אמר הערב ל'דבר' דני גיגי, מנכ"ל פורום הדיור הציבורי. "מדובר בסך הכל בהנחה על דירות ישנות בפריפריה ובשכונות לאנשים שגם כך שילמו שנים רבות תשלומי שכירות למדינה. המטרה שלו היא להתמודד עם העוני הרב דורי ולתת הזדמנות שווה לאנשים העניים ביותר בחברה הישראלית".

חוק הדיור הציבורי (זכויות רכישה), נחקק על ידי חבר הכנסת לשעבר רן כהן ב-1998, אך החל להיות מיושם בפועל רק לפני כעשור לאחר שבג"ץ כפה על הממשלה להוציא את החוק לפועל. על פי דוחות משרד האוצר, מיום יישום החוק עד סוף שנת 2021 נמכרו מעל 11.3 אלף דירות בהנחה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!