דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרפורמה במערכת המשפט

מול הכנסת ובית המשפט העליון: רבבות הפגינו בירושלים בעד ונגד הרפורמה

הפגנות גם ברחבי הארץ נערכו ברקע הדיווחים על עצירת החקיקה | נתניהו: "אני קורא לכל המפגינים מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות" | עימותים בין שוטרים למפגינים בירידה לנתיבי איילון בת"א

  • הפגנות גם ברחבי הארץ נערכו ברקע הדיווחים על עצירת החקיקה | נתניהו: "אני קורא לכל המפגינים מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות" | עימותים בין שוטרים למפגינים בירידה לנתיבי איילון בת"א
דבר
צרו קשר עם המערכת:

רבבות מפגינים היום (שני) משעות הצהריים מול משכן הכנסת בירושלים נגד הרפורמה במערכת המשפט. במקביל, כמה אלפי בני אדם תומכי החקיקה התכנסו גם הם והחלו לצעוד לעבר המשפט העליון.

קודם לכן עימותים קשים בין שוטרים למפגינים התנהלו סמוך לנתיבי איילון. ההפגנות המשיכו ברקע הדיווחים על כך שראש הממשלה נתניהו והשר בן גביר סיכמו על הפסקת החקיקה. יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד הודיע הבוקר במסיבת עיתונאים שההסתדרות תפתח בשביתה כללית במשק, אם לא תיעצר החקיקה.

ראש הממשלה צייץ בטוויטר: "אני קורא לכל המפגינים בירושלים, מימין ומשמאל, לנהוג באחריות ולא לפעול באלימות. אנשים אחים אנחנו". המשטרה תגברה במאות שוטרים ונערכת עם שתי מכתזיות, כוחות מג"ב וימ"מ, כשהחשש העיקרי הוא לעימותים בין מפגינים.

רבבות מפגינים מול משכן הכנסת בירושלים נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: ארגוני המחאה)
רבבות מפגינים מול משכן הכנסת בירושלים נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: ארגוני המחאה)

המשטרה פועלת בכוחות מתוגברים לשמירת הסדר, לאבטחה והכוונת התנועה במטרה לאפשר את חופש המחאה לעשרות אלפי מפגינים באזור הכנסת בירושלים. עד כה נעצרו שלושה בחשד שהתפרעו ותקפו שוטרים. בעקבות המחאה, מספר צירי תנועה באזור הכנסת חסומים לתנועת כלי רכב, בהם: רופין, רבין, הנשיא השישי, שדרות המוזיאונים, לורך, עזה, זוסמן וקפלן. בדקות האחרונות נחסמה צומת הכניסה לירושלים באזור גשר המיתרים ע״י מוחים שהגיעו למקום והמשטרה פועלת כעת לפיזורם.

בתוך כך, הוקצה מתחם מחאה גם להפגנות בעד הרפורמה בצומת בורג-מבקר המדינה, זאת במטרה לאפשר את חופש המחאה לכל אדם, תוך שמירת הביטחון והסדר. המשטרה קוראת לכלל המפגינים להישמע להוראות השוטרים, למחות כחוק ולהימנע מגילויי אלימות מכל סוג שהם. המשטרה תפעל בנחישות ובאפס סובלנות כלפי אלימות מכל סוג שהיא.

הפגנה מול משכן הכנסת בירושלים נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: ג'וליה לרמה)
הפגנה מול משכן הכנסת בירושלים נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: ג'וליה לרמה)

השר איתמר בן גביר קרא לתומכיו להגיע להפגנת הימין בשעה 18:00 בירושלים, "היום אנחנו מפסיקים לשתוק. היום הימין מתעורר". ארגון לה פמיליה של אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים הודיעו כי יצטרפו להפגנת הימין הגדולה מחוץ לכנסת בירושלים במקום בתל אביב.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נאם בהפגנה מחוץ לכנסת: "לא את שר הביטחון ראש הממשלה נתניהו פיטר, הוא פיטר את המציאות. האמת היא שבשלושה חודשים של כאוס הממשלה הזו ביצעה את השמדת הערך הגדולה בתולדות המדינה". לדבריו, "במקום לטפל בבעיות, הם יצרו אותן. אף ממשלה לא תיקח מאיתנו את הזכויות שלנו. אנחנו לא נעצור עד שתהיה חוקה למדינת ישראל. בליכוד יש אנשים שנזכרו בימים האחרונים שהם חלק מהמחנה הלאומי-ליברלי. הם ציונים והם אוהבי הארץ ונמאס להם שמפלגות קיצוניות מנהלות אותם".

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, בנאום למפגינים מחוץ למשכן הכנסת: "אין לנו דרך אחרת, ואין לנו ארץ אחרת. אנחנו קוראים בצורה חד משמעית לעצירת החקיקה וכניסה להידברות, ולא מוכנים להתפשר על הדמוקרטיה. אנחנו זוכרים שבקהל הזה יש ימין ושמאל, חילונים ודתיים, ערבים ויהודים, ויודעים שהמדינה היא לא אחידה אבל מתעקשים שתהיה מאוחדת ברוח מגילת העצמאות".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נואם במחאה מחוץ לכנסת נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אריק מרמור/פלאש90)
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ נואם במחאה מחוץ לכנסת נגד הרפורמה במערכת המשפט (צילום: אריק מרמור/פלאש90)

אלפי מפגינים גם ברחובות תל אביב. עשרות ניסו לרדת לאיילון, המשטרה עצרה את התנועה לפרק זמן ולאחר מכן התנועה התחדשה. כ-5,000 מפגינים בבאר שבע, המוחים צעדו בשדרות רגר, הכביש הראשי בעיר, לכיוון המשכן לאומנויות הבמה. מאות מפגינים חסמו את צומת מת"מ בחיפה לתנועת כלי רכב.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!