דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי ט' באייר תשפ"ד 17.05.24
28.5°תל אביב
  • 28.7°ירושלים
  • 28.5°תל אביב
  • 24.1°חיפה
  • 27.5°אשדוד
  • 33.2°באר שבע
  • 36.0°אילת
  • 33.4°טבריה
  • 26.1°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

תכנית הסיוע לאימהות יחידניות עובדות תחודש: כל הזכאיות יוכלו לקבל החזר על החודשים שהוחסרו

זאת לאחר שהתכנית, שמממנת החזר צהרונים, הוקפאה בדצמבר עקב מיצוי תקציב | האחראית על התכנית: "מצאנו מקור תקציבי ל-550 הזכאיות, אך ללא שינוי עומק לא נוכל להרחיב את הסיוע לנשים נוספות"

אם ובנותיה בדרך לבית הספר (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
אם ובנותיה בדרך לבית הספר (צילום: יוסי זמיר/פלאש90)
הדס יום טוב

תכנית הסיוע של משרד הכלכלה לאימהות יחידניות עובדות תחודש, כך הודיעה היום (שלישי) האחראית על התכניות לנשים מטעם משרד העבודה, אלה בר דוד, בוועדה המיוחדת לפניות הציבור. "נמצא פתרון, אנחנו ממשיכים את תכנית 'סל גמיש'. בסוף החודש הזה אנחנו פותחים את המוקדים, והזכאות נשמרה. כל הזכאיות יוכלו להגיש ולקבל החזר על החודשים שהוחסרו".

זאת לאחר שבסוף דצמבר 2022 הודיע משרד הכלכלה לזכאיות כי התכנית הוקפאה עד להודעה חדשה, עקב מיצוי התקציב שלה והיעדר תקציב מדינה ל-2023.

במסגרת תכנית "סל גמיש", כיום של משרד העבודה, כ-900 אמהות חד הוריות עם הכנסה נמוכה קיבלו סיוע במטרה לסייע להן להגדיל את היקף המשרה שלהן על ידי מימון צהרונים, מטפלות, חוגים וקייטנות. הסיוע ניתן לתקופה של עד שנה וחצי, בסכום של עד 40 שקלים לשעה ועד 6,000 שקל למשפחה לכל התקופה, כלומר, סכום ממוצע של 330 שקלים בחודש.

מיטל, אם יחידנית לילד בן 5 מראשון לציון הנעזרת בתכנית, העידה בוועדה שהקפאת התכנית טלטלה את חייה. "הסתמכתי על התכנית והכנסתי את הילד לצהרון ולקייטנה, בזכות זה יכולתי להגדיל את היקף משרה שלי. ברגע שקיבלנו את המייל בדצמבר שהתכנית נעצרת, כל ההיערכות שלי השתנתה לחלוטין. זה כאילו 20% מהשכר שלי נחתך בן רגע. לא יכולתי להוציא את הילד מהצהרון כדי לא לאבד את העבודה שלי, ונאלצתי להוציא אותו מחוג התפתחותי".

למרות ההודעה המשמחת, בר דוד הסתייגה, והביעה חשש שללא שינוי עמוק ותוספת תקציב, מדובר בפתרון זמני בלבד. "בשביל לכסות את החוסר לזכאיות הנוכחיות מצאנו מקור תקציבי של שישה מיליון שקלים, אבל בתקציב הזה אנחנו יכולות לתת מענה לעד כ-550 נשים. בשביל לפתוח להגשות חדשות, נצטרך כשישה מיליון שקלים נוספים, ול-2024 גם זה לא יספיק. באופן כללי, ללא שינוי עומק נגיע שוב לאותה תקלה, ויש כמה חלופות שהתחלנו לגבש לגבי שינוי הקריטריונים כדי להוריד את כמות הזכאיות".

יו"ר הוועדה יצחק פינדרוס (יהדות התורה) נעל את הוועדה והמליץ לפנות לחברי הכנסת דרך הוועדות. "אני מציע לכל הארגונים שיושבים כאן לעקוב אחר הדיונים של ועדת הכספים לקראת התקציב, למצוא את הדיון הרלוונטי ולפנות לחברי הכנסת בוועדה שיעלו את זה, ושזה יכנס לתקציב. לא מדובר בהרבה כסף, אני מאמין שיכולים להימצא פתרונות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!