דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ח בניסן תשפ"ד 26.04.24
20.3°תל אביב
  • 13.0°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 14.9°חיפה
  • 20.0°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 21.0°טבריה
  • 16.9°צפת
  • 19.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

בדרך למאבק: תושבים בנגב הקימו מטה לעצירת ההרג בכביש 40

אחרי שתי תאונות קטלניות בחודש האחרון ועוד 500 תאונות שגבו את חייהם של עשרות אנשים בעשור האחרון בכביש 40 שבנגב, תושבים באזור יוצאים למאבק על שיקום ופיתוח הכביש | עמר ברט ממצפה רמון: "אנחנו חייבים לפעול, אחרת הכביש לא יטופל ב-15 שנים הקרובות"

תושבי מצפה רמון, מדרשת בן גוריון ורמת נגב במפגש להקמת מטה המאבק לעצירת ההרג בכביש 40 (צילום: מטה המאבק)
תושבי מצפה רמון, מדרשת בן גוריון ורמת נגב במפגש להקמת מטה המאבק לעצירת ההרג בכביש 40 (צילום: מטה המאבק)
אורן דגן

תושבים בנגב בדרך למאבק על תשתיות מצילות חיים. עשרות תושבים ממצפה רמון, מדרשת בן גוריון ומועצה אזורית רמת נגב, נפגשו במתנ"ס המקומי להקמה של "נאבקים – המטה האזרחי לעצירת ההרג בכביש 40". המטה הוקם במטרה להוביל להשקעה משמעותית בתשתיות הכביש שבו, לפי דו"ח של הכנסת התרחשו למעלה מ-500 תאונות בעשור האחרון, 61 מהן קטלניות.

"הכביש בחלקו הדרומי, סמוך לצומת הנגב ועד מצפה רמון הוא כביש לא מטופל", אמר עומר ברט מקהילת המחנכים של תנועת דרור ישראל, שפתח את האירוע. "אנחנו חייבים לפעול להעלאת ערך חיי אדם ושוויון ערך האדם במרחב הנגב ובשיח הציבורי, אחרת הכביש לא יטופל ב-15 שנים הקרובות".

ברט הציג נתונים שנאספו על המסוכנות של כביש 40: מצפה רמון הוא אחד משלושת הישובים עם אחוז ההרוגים הגבוה ביותר בישראל ביחס למספר התושבים. לפי הנתונים שהציג, 25% מהתאונות במקטע הזה הן תאונות קטלניות, בעוד הממוצע הארצי עומד על 2%. ולפי בדיקה שערכו במקטע המדובר אין כלל אכיפה של משטרת התנועה ולא מותקנות בו מצלמות מהירות.

תושבי מצפה רמון, מדרשת בן גוריון ורמת נגב במפגש להקמת מטה המאבק לעצירת ההרג בכביש 40 (צילום: מטה המאבק)
תושבי מצפה רמון, מדרשת בן גוריון ורמת נגב במפגש להקמת מטה המאבק לעצירת ההרג בכביש 40 (צילום: מטה המאבק)

למרות הנתונים הללו, שהוצגו בפני התושבים, אין למשרד התחבורה כוונה להשקיע בשיפוץ הכביש בתקציב הדו-שנתי הקרוב. בעוד מספר כלי הרכב שנוסעים בכביש 40 הולך וגדל בשנים האחרונות בעקבות סגירת נמל התעופה באילת והקמת שדה התעופה "רמון", ועקב העלייה המתמשכת בכלי רכב פרטיים בישראל.

"החלטנו לצאת למאבק על הפיכת הכביש לבטוח יותר", אמר שלום דנוף, חבר בצוות המרכז. "תאונות ימשיכו להיות, אבל אם הכביש יהיה דו-מסלולי, מואר ותהיה בו גדר הפרדה קשיחה מבטון אז המסוכנות של התאונה תפחת ב-50%".

במפגש הוצג יעד ארוך טווח לשיפוץ הכביש עד מצפה רמון והפיכתו לדו-מסלולי. "כשהקימו את עיר הבה"דים, משרד הביטחון שם את כובד משקלו וכל הכביש הפך לדו-מסלולי, עד הכניסה לבסיס", אמר דנוף והדגיש, "זה מאבק ארוך שנים, אך כל שנה שנצליח לקצר בה את הבירוקרטיה, תציל חיים".

חברי הפורום לא מסתפקים בהמתנה לסיום הבירוקרטיה ומתכננים שורה של פגישות וצעדים מול משרדי האוצר והתחבורה שיתנו גם פתרונות זמינים וזולים יותר כמו הצבת רמזורים, שילוט בכביש, הגברת האכיפה וסלילת נתיבי עקיפה.

כאמור, מצפה רמון מובילה את רשימת הערים עם הרוגים מתאונות דרכים, ביום העצמאות האחרון נהרג בכביש 40 התינוק מעיין דומנוביץ' בתאונה חזיתית ולפני שלושה שבועות נהרג בצומת מדרשת בן גוריון, שחר כהן בראון, מחנך ואיש מצפה רמון.

ניתן להצטרף למאבק בדף הפייסבוק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!