דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

בית הדין קבע: בית"ר ירושלים לא תשחק באירופה בעקבות אירועי גמר הגביע

לקבוצה נשללה הזכות שהשיגה בזכייתה בגביע, בשל הפריצה של אוהדיה לדשא בתום המשחק מול מכבי נתניה | שר התרבות והספורט מיקי זוהר תקף את ההחלטה: "חייבת להשתנות, אחרת אין ערך לניצחון על המגרש"

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים אל הדשא בסיום גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום אורן בן חקון/פלאש90)
אוהדי בית"ר ירושלים פורצים אל הדשא בסיום גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום אורן בן חקון/פלאש90)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל הטיל היום (שני) על בית"ר ירושלים עונש כבד בעקבות פריצת האוהדים לכר הדשא אחרי גמר גביע המדינה: הרחקה מאירופה לעונת 2023/24. בנוסף נגזרו על המועדון קנס בגובה 70 אלף שקל והפחתת 3 נקודות על תנאי לשנה. בנוסף, בית הדין הטיל עונש על תנאי למשך שנתיים של שלילת הגביע במקרה של פריצת אוהדים פעם נוספת בגמר.

בקבוצה הירושלמית לא אהבו את ההחלטה. "קיבלנו בתדהמה את העונש שהושת על מועדון הכדורגל בית"ר ירושלים על ידי דייני ההתאחדות לכדורגל. מדובר בהחלטה שפוגעת בצורה אנושה במועדון, במאות אלפי אוהדי הקבוצה, בספורט בישראל ובעיר ירושלים שמצפה ונערכת לאירוח משחק כדורגל במסגרת אירופית", נכתב בהועדה רשמית של המועדון.

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים אל הדשא בסיום גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)
אוהדי בית"ר ירושלים פורצים אל הדשא בסיום גביע המדינה באצטדיון סמי עופר (צילום: אורן בן חקון/פלאש90)
"בית״ר ירושלים זכתה בגביע בצדק רב ובאופן הוגן וספורטיבי ואנו מצפים כי הדיינים ישכילו להפוך את ההחלטה וכי ההיגיון הישר ינצח, וכמה שיותר מהר, על מנת שנוכל להתכונן במהרה אל המטרה שעומדת מול עינינו והיא השתתפות במוקדמות הקונפרנס ליג", הוסיפו בבית"ר. "יחד עם זאת, בעלי המועדון, ברק אברמוב, קורא לקהל אוהדינו לא לתת יד לאלימות מסוג כלשהו ומבקש בבקשה אישית שלא להפגין מול ביתו של יו״ר ההתאחדות לכדורגל ודייני בית הדין".
עוד הוסיפו: "בעלי המועדון מקווה ומצפה כי השכל הישר והספורטיביות יגברו על הבירוקרטיה ויתנו למועדון הכדורגל בית״ר ירושלים לייצג את העיר ירושלים ואת מדינת ישראל במסגרת האירופית. המועדון יערער בכל דרך ובכל ערכאה על ההחלטה".
מאות אוהדי בית"ר ירושלים הגיעו הערב אל ביתו של תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף, במטרה למחות ולהפגין על הרחקת הקבוצה מאירופה בעקבות אירועי גמר הגביע. האוהדם הגיעו למרות הודעתו של הבעלים ברק אברמוב, שביקש מהקהל לחדול מלהגיע לבית התובע, הדיינים ובכירי ההתאחדות.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר תקף את ההחלטה: "העונש שניתן לבית״ר ירושלים אינו מייצג ערכים ספורטיביים. הקבוצה זכתה בגביע ולכן מגיע לה לשחק באירופה. כפי שאמרתי תמיד, התנהגות אוהדים אינה צריכה להשליך על השחקנים והמאמן שניצחו את המשחק.
‏עונשים קולקטיביים הם אינם הפתרון. ההחלטה הזו חייבת להשתנות, אחרת אין ערך לניצחון על המגרש".

אבוקות שנזקו לדשא בגמר גביע המדינה בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים (צילום אורן בן חקון/פלאש90)
אבוקות שנזקו לדשא בגמר גביע המדינה בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים (צילום אורן בן חקון/פלאש90)

״בשעות האחרונות, בעקבות החלטת בית הדין המשמעתי, התפתח שיח אלים ומסוכן שמציב אותנו מרחק נגיעה מאסון חלילה", נכתב בהודעת ההתאחדות לכדורגל. "אנחנו מצטרפים להודעה המכבדת והאחראית של מועדון הכדורגל בית״ר ירושלים והבעלים ברק אברמוב להוריד את גובה הלהבות לאלתר ולהימנע מכל אקט אלים, מילולי או פיזי. בתי הדין עצמאיים בשיקול דעתם ופועלים ללא מורא ולא משוא פנים. עצמאותם לעולם לא תעמוד בספק. הדרך הנכונה והמקובלת היא הגשת ערעור לבית הדין העליון כפי שהמועדון הודיע כי יעשה. משטרת ישראל עודכנה על ידי ההתאחדות לכדורגל בהתפתחויות האחרונות וכל מידע שנמצא בידינו יועבר לה. אנו סמוכים ובטוחים כי היא תדע לפעול בנחישות מול מי שיעזו לחצות קווים שלעולם אין לחצות אותם״.

מי שאמורה לקבל במקרה כזה את המקום באירופה היא הקבוצה שסיימה במקום הרביעי בליגה, כלומר הפועל ירושלים. יחד עם זאת, ההערכה היא שבית"ר ירושלים תערער על העונש הכבד.

בסיום גמר גביע המדינה לפני כשבועיים, בו בית"ר ניצחה את מכבי נתניה 0:3 וזכתה בתואר ראשון אחרי 14 שנה, פרצו אוהדים רבים לכר הדשא. הנשיא יצחק הרצוג, שהתכונן להעניק את הגביע לזוכה, חולץ על ידי המאבטחים ועל כר הדשא בחיפה התחוללה מהומה. טקס הענקת הגביע בוטל ולבסוף התקיים בבית הנשיא.

נשיא המדינה יצחק הרצוג מעניק את גביע המדינה בכדורגל בבית הנשיא, לקפטן בית"ר ירושלים אופיר קריאף, לאחר שבסיום משחק הגמר אוהדים מנעו את טקס ההנפה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
נשיא המדינה יצחק הרצוג מעניק את גביע המדינה בכדורגל בבית הנשיא, לקפטן בית"ר ירושלים אופיר קריאף, לאחר שבסיום משחק הגמר אוהדים מנעו את טקס ההנפה (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

בית"ר ירושלים הייתה אמורה להשתתף במוקדמות הקונפרנס ליג ולחזור לזירה היבשתית אחרי שלוש שנות היעדרות. בבירה חלמו על העפלה ראשונה אי פעם לשלב בתים אירופי וכתוצאה מכך על הכנסה כספית נאה, אבל אז הגיעה הפריצה לכר הדשא ובעקבותיה העונש. מכבי נתניה הורשעה בסעיף של התפרעות אוהדים הכוללת הפעלת אמצעים פירוטכנים ונקנסה ב-30 אלף שקל.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!