דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
23.2°תל אביב
  • 17.3°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 20.2°חיפה
  • 22.4°אשדוד
  • 21.3°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 24.8°טבריה
  • 19.5°צפת
  • 22.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרה ופלילים

עיתונאי חדשות 13 הותקף במהלך סיקור המחאה בצומת ירכא ונזקק לטיפול רפואי

העיתונאי עלי מוגרבי והצלם גדעון לבארי סיקרו את המחאה נגד הירצחה של שרית אחמד שק'ור על רקע נטייתה המינית | פורעים שהגיעו למקום בסיום ההפגנה השחיתו את האנדרטה לזכרה ותקפו את העיתונאים | שוטרים שהיו בקרבת מקום עזבו עם הגעת הפורעים, ובחדשות 13 לא דיווחו כלל על האירוע

אירוע המחאה לזכר שרית אחמד שק'ור. משמאל: עלי מוגרבי (צילום: עופרי בשן)
אירוע המחאה לזכר שרית אחמד שק'ור. משמאל: עלי מוגרבי (צילום: עופרי בשן)
יהל פרג'

עיתונאי חדשות 13 עלי מוגרבי הותקף בידי פורעים בתום הפגנה שהתקיימה בשבת אחה"צ  בצומת ירכא-כישור במחאה על הירצחה של שרית אחמד שק'ור. בערוץ 13 בחרו שלא לדווח על כך לצופים.

התקיפה אירעה לאחר שהמפגינים התפזרו, אז הגיעו כ-12 פורעים דרוזים מהישובים הסמוכים כדי להשחית את האנדרטה המאולתרת במקום. רוב כוחות המשטרה שליוו את המחאה עזבו, אך ביחד עם העיתונאים עלי מוגרבי והצלם גדעון לבארי מחדשות 13, נשארו מספר שוטרים בשתי ניידות.

מקום המחאה בו הוקמה האנדרטה לזכר שרית אחמד שק'ור, לאחר שנהרסה (צילום: יהל פרג')
מקום המחאה בו הוקמה האנדרטה לזכר שרית אחמד שק'ור, לאחר שנהרסה (צילום: יהל פרג')

הפורעים שהגיעו במספר רכבים, ירדו במהירות אל הכביש והחלו בהתפרעות שכללה תלישת דגלי הגאווה שנתלו בידי הפעילים, קריעת תמונותיה של שרית ז"ל שנרצחה באותו המקום רק יממה לפני כן. הפורעים הטיחו את העציצים שהביאו הפעילים על הכביש, ודרסו אותם עם רכביהם, ועשו זאת תוך קריאות שמחה וקללות כלפי הנרצחת.

מהר מאוד החלו הפורעים להתעמת עם מוגרבי ולבארי, מנעו מהם לבצע את עבודתם, איימו עליהם, שברו את מכשירו הסלולרי של מוגרבי וניסו לשבור את המצלמה של לבארי. השוטרים שנשארו במקום, עלו על הניידות ברגע שהחבורה האלימה הגיעה. ניידות אחרות הגיעו למקום רק לאחר מספר דקות, וליוו את העיתונאים הרחק מהאזור.

מכשיר הטלפון של עלי מוגרבי לאחר שנופץ על ידי הפורעים (צילום: ללא קרדיט)
מכשיר הטלפון של עלי מוגרבי לאחר שנופץ על ידי הפורעים (צילום: ללא קרדיט)

מוגרבי נזקק לטיפול רפואי בעקבות התקיפה, ומספר שעות אחריה הגיע לחדר המיון.

באופן מעורר תהיה, החליטו בערוץ 13 שלא לדווח על התקיפה, למרות שמוגרבי עלה לשידור לאחר שידור הכתבה שלו על הרצח של שרית. מהערוץ נמסר ל'דבר' כי "תלונה הוגשה במשטרה לאחר שכתב וצלם חדשות 13 הותקפו הערב בהפגנת הלהט״ב", אך סירבו להשיב מדוע אירוע התקיפה לא דווח אצלם.

מהמשטרה נמסר: "אתמול התקיימה מחאה של בהשתתפות עשרות אנשים מהקהילה הלהטבית בצומת כישור. המחאה הסתיימה ללא חריגים כאשר המפגינים וכוחות המשטרה עזבו את המקום. לאחר עזיבת הכוחות הגיעו למקום מספר צעירים שהורידו את דגלי הגאווה שנתלו במקום ושברו את הטלפון הנייד של עיתונאי שנכח במקום וסיקר את המחאה. בעקבות האמור, המשטרה פתחה בחקירה במטרה לאתר את המעורבים".

תגובת המשטרה לא מזכירה כלל את תקיפת העיתונאי, ואת עזיבת השוטרים את המקום.

עוד נמסר מהמשטרה: "משטרת ישראל רואה בחומרה ארועי אלימות ותשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה על מנת לאתר את החשודים ולהביאם לדין".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!