דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
24.0°תל אביב
  • 21.9°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 24.8°אשדוד
  • 27.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 27.0°טבריה
  • 21.4°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

דליה שוקלת לסגת מרכישת תחנת אשכול; OPC צפויה לקבל את הזכייה במכרז

דליה, שמציעה 12.4 מיליארד שקלים בעבור התחנה, צפויה להתקשות להגיע לסגירה פיננסית, בשל הקושי של גורמים מממנים להסיק שהתחנה שווה כל כך הרבה כסף

תחנת הכוח אשכול (צילום ארכיון: Amos Meron / ויקימדיה קומונס)
תחנת הכוח אשכול (צילום ארכיון: Amos Meron / ויקימדיה קומונס)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

חברת דליה מהססת לגבי מימוש הזכייה במכרז לרכש תחנת אשכול, כך עולה מהודעה לבורסה של חברת משק אנרגיה, שמחזיקה ב-50% מחברת דליה, שפורסמה היום (ראשון). בתגובה להודעת משק אנרגיה, המניה עולה ב-6% לאחר שהתרסקה ב-15% עם הידיעה על הזכייה.

החברה השתתפה בהצעה של כמעט 12.4 מיליארד שקלים בעבור רכישת תחנות אשכול מחברת החשמל. מדובר בפער עצום מההצעה השנייה במכרז של חברת OPC וקרן נוי, שעומדת על 7 מיליארד שקלים. מניית OPC עולה גם היא ב-5.5%, בשל הסבירות שהזכייה במכרז תעבור אליה.

החברה צפויה להתקשות להגיע לסגירה פיננסית, בשל הקושי של גורמים מממנים להסיק שאכן תחנת אשכול, ולו בתנאים המיטיבים שקבעה רשות החשמל, שווה כל כך הרבה כסף. 

למרות ודאות גבוהה בתשלום דמי זמינות בעבור יחידות ייצור שלא בטוח יפעלו, היתר להקים עוד יחידת ייצור חדישה, היצע נמוך של חשמל במשק בשנים הקרובות ושטחי נדל"ן נוספים, הצעת המחיר הגבוהה מעלה סימני שאלה לגבי הכדאיות הכלכלית שלה.  

הבוקר הודיעה משק אנרגיה: "אין ודאות מלאה ביחס ליכולתן של דליה והחברה (בכובעה כבעלת מניות בדליה) לגייס מימון ממקורות שונים לשם ביצוע העסקה, וכן ביחס ליכולתה של דליה להגיע לסגירה פיננסית שתאפשר את תשלום התמורה". 

נסיגה מהזכייה תעלה בקנס משמעותי 

לפי הדיווח, קבוצת תעבורה, השותפה ב-25% בחברה המשותפת של דליה שהוקמה לצורך הרכישה, צריכה להחליט בין הרחבת השותפות ביניהן, לבין מכירת חלקה לדליה, בזכות תוספת להסכם ביניהן שנחתמה ביום חמישי האחרון. מדובר באפשרות של תעבורה להסתלק מהעסקה.

הגשת ההצעה במכרז הצריכה הפקדת ערבות של 100 מיליון שקלים. בתוך 14 יום מהזכייה במכרז, על החברה להחליף אותה בערבות של 200 מיליון שקלים. כעת מסתבר שביום חמישי החליט הדירקטוריון לבצע בחינה מחדש לפני המסירה המיועדת בסוף החודש. הבחינה אמורה לדון ב"משמעות תוצאות המכרז על דליה ועל הצעתה, לאור פערי ההצעות והשלכותיהן על היכולת להעמיד את המימון ובהתאם לכך את ההשלכות על העמדת ערבות הביצוע". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!