ענקית המשלוחים העולמית וולט הודיעה שתתחיל לנטר את שליחיה באמצעות טכנולוגיית זיהוי הפנים בפינלנד.
החברה, שהוקמה בפינלנד ב-2014, הודיעה על השינוי בעקבות מספר תחקירים בתקשורת המקומית שפורסמו לאחרונה, שטענו שישנם מספר רב של שליחים לא מתועדים המבצעים משלוחים עבור החברה. בעקבות התחקירים האלה התחייב מנהל וולט במדינות הנורדיות, הנריק פנקוסקי, שהחברה "מפתחת אמצעים טכניים שונים שיאפשרו לפקח בצורה מדויקת יותר על עבודת השליחים".
הטכנולוגיה החדשה, לדברי החברה, תאמת את זהות השליח מעת לעת. "בפועל, השליחים יקבלו מדי פעם בקשה לצלם את עצמם, והתמונה תושווה לתעודת הזהות שהתקבלה מהם בתחילת עבודתם עם החברה", הודיעו בוולט, והוסיפו, "המטרה היא להציג טכנולוגיית זיהוי פנים בשאר המדינות בהן פועלת החברה במהלך השנה".
מדובר על צעד משמעותי של וולט בתחום הניהול האלגוריתמי, שפלטפורמות דומות אחרות כבר אימצו שהגדולה בניהן היא Uber Eats. לאחרונה טכנולוגיית זיהוי הפנים של מיקרוסופט, המשמשת את Uber Eats, זכתה לביקורת רבה, בעיקר על כך שהפעילה סנקציות באופן לא פרופורציונלי על שחורים ומיעוטים אתניים, בעיה שמיקרוסופט עצמה הודתה בה. היו גם דיווחים רבים על עובדים לא מתועדים שמצאו דרכים לעקוף את טכנולוגיית זיהוי הפנים.
בוולט ישראל לא הודיעו עדיין על כוונה להשתמש בטכנולוגיה כזו עד כה. עם זאת, גם בישראל מתמודדת וולט עם תופעות דומות, שהלכו וגברו בתקופת הקורונה, כגון שוק שחור של השכרת משתמשים בין שליחים.
כעת, לא ברור באיזה סוג תוכנה וולט מתכוונת להשתמש, אך לפי פרסומים בעיתונות הפינית, ישנן אינדיקציות לכך שהחברה מתכוונת לפתח אנליטיקה משלה. בחלק מהפרסומים אפילו נטען שהטכנולוגיה כבר קיימת בוולט, ושהחברה כבר השתמשה בתוכנות זיהוי כדי להבטיח אותנטיות של מסמכים, ואפילו בדקה נקודתית מכשירים של מספר שליחים. בנוסף, החברה אומרת בגלוי שהיא עובדת על זיהוי טוב יותר של שיתוף לא מורשה של חשבונות או שימוש לרעה בהם.