דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
20.5°תל אביב
  • 12.3°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 24.1°אילת
  • 20.1°טבריה
  • 13.0°צפת
  • 19.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תשתיות וסביבה

העבודות להקמת טורבינות הרוח יימשכו למרות מחאת העדה הדרוזית

על אף הדיווחים על החלטת המשטרה לעצור את העבודות, במשטרה טוענים כי החלטה כזו יכולה להתקבל על ידי הדרג המדיני בלבד | אמש סיכם ראש ההמשלה נתניהו עם ראש העדה הדרוזית שיח מואפק טריף על הרגעת המחאה עד לאחר חג הקורבן בשבוע הבא | חברת אנרג'יקס: "אידיאולוגיות לאומניות פרו סוריות מובילות קומץ מתנגדים"

עימותים והפרות סדר ברמת הגולן בעקבות הקמת חוות טורבינות על שטחים חקלאיים של בני העדה הדרוזית (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
עימותים והפרות סדר ברמת הגולן בעקבות הקמת חוות טורבינות על שטחים חקלאיים של בני העדה הדרוזית (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

העבודות להקמת טורבינות הרוח של חברת אנרג'יקס יימשכו היום (חמישי), על אף יומיים של מתיחות עם התושבים הדרוזים ברמת הגולן. בתחילת הבוקר דווח כי המשטרה עצרה   ושלאחר מכן הורה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לחדשן, במשטרה מדגישים כי לא הורו לעצור את העבודות וכי החלטה כזו היא של הדרג המדיני בלבד.

אמש לאחר שאלפי בני העדה הדרוזית הפגינו ברמת הגולן, וחסמו כבישים בצפון הארץ, נפגש ראש הממשלה נתניהו עם ראש העדה הדרוזית שיח מואפק טריף בניסיון להגיע לפשרה ולבלום את המהומות ברמת הגולן. בפגישה, עם ראשי הרשויות המקומיות ברמת הגולן, סוכם על הרגעת המחאה עד עד לאחר חג הקורבן, שחל ביום רביעי בשבוע הבא.

בספטמבר 2019 אישרה הוועדה הארצית לתכנון ובנייה תכנית להקמת 25 טורבינות רוח באזור בהספק של 120-110 מגה-ואט, למרות התנגדות של חלק מתושבי הכפרים הדרוזיים והארגונים הסביבתיים. מאז האישור, נתקלת אנרג'יקס בהתנגדות חוזרת ונשנית מצד התושבים להקמת הפרויקט.

חברת אנרג'יקס אמרה הבוקר כי: "פרויקט אר"ן (אנרגיית רוח נקייה), הינו פרויקט תשתית לאומי להקמת חוות רוח לייצור חשמל ירוק ונקי, שאושר על ידי ממשלת ישראל. לצערנו, אידיאולוגיות לאומניות פרו סוריות מובילות קומץ מתנגדים, שפועלים למנוע הקמת פרויקט לאומי של מדינת ישראל בטענה שהוא מוקם על אדמות סוריות כבושות".

התוצאה הינה שמובילי ההתנגדות, אשר פועלים בניגוד לחוק ובאלימות קשה, פוגעים בכלל תושבי האזור. עד היום השקענו במסגרת הפרויקט כבר עשרות מיליוני שקלים לרווחת התושבים, בתשלומי מיסים מקומיים, יצירת מקומות עבודה, תשלומים לבעלי הקרקעות בפרויקט ופינוי מוקשים בשטחים נרחבים שיוחזרו לתושבים לצורך עיבוד חקלאי אחרי עשרות שנים. בנוסף, הפרויקט צפוי להשקיע עוד מאות מיליוני שקלים רבים לרווחת התושבים, במהלך הקמתו והפעלתו בעשרים השנים הקרובות".

"חשוב להדגיש כי אין כל בסיס לטענות המתנגדים בדבר פגיעתה של החברה בזכויות התושבים בקרקע, אלא ההפך הוא הנכון. לאחר שהשקיעה הון עתק בקידום הפרויקט, החברה סמוכה ובטוחה שראש הממשלה ומממשלת ישראל יממשו את החלטות הממשלה ואת ריבונותה ומשילותה של מדינת ישראל ברמת הגולן, ויבטיחו את כל הנדרש להקמת הפרויקט כדין. לא ייתכן כי קיצוניים ומסיתים סורים ופרו סורים בהובלתו של הנשיא אסד, שלוחיו ואסיר בטחוני משוחרר יהלכו אימים על האוכלוסיה תוך הטלת מורא על בעלי קרקעות פרטיות שהתקשרו עם החברה כדין להקמת הפרויקט".

"החברה שפועלת בשיתוף פעולה מלא עם המשטרה, מבקשת להודות באופן אישי לכל אחד מהשוטרים המעורבים, בהובלת מפקד מחוז צפון, ולמשטרת ישראל כולה, על הטיפול המקצועי והבלתי מתפשר בהגנה על החוק מפני הפורעים, והכל במטרה להשלים את הקמת הפרויקט שייטיב עם כלל תושבי האזור באמצעות ייצור חשמל ירוק ונקי ל- 50,000 בתי אב דרוזים ויהודים כאחד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!