דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי כ"ג בניסן תשפ"ד 01.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

ביטול הכנות למבחנים ומסעות לפולין: ארגון המורים ימשיך את העיצומים גם בקיץ

רן ארז פרסם את פירוט עיצומי ארגון המורים בקיץ, לפיהם לא יתקיימו כל פעילויות חוץ, שיעורי עזר והכנות לשנה הבאה עד שלא יושג הסכם שכר חדש | לטענת הארגון, לא מתוכננות ישיבות מו"מ עם האוצר

כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש90)
כיתה ריקה (צילום אילוסטרציה: יונתן זינדל/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ארגון המורים רן ארז פרסם היום (חמישי) מכתב למורים החברים בארגון המפרט את עיצומי הארגון בחופשת הקיץ.

רשימת העיצומים כוללת: אי הכנת בתי הספר לשנת הלימודים הבאה על ידי מנהלי בתי הספר וקיום ימי היערכות, אי הכנת תלמידים למועדי ב' וג' או בחינות מעבר מכיתה לכיתה, כמו גם בחינות סיווג תלמידים לרמות ולקבוצות. מלבד עיצומים אלו יש הנחייה כללית ליועצים חינוכיים שלא לעבוד בכל תפקיד שהוא במהלך הקיץ ולמנהלים שלא להשתתף בוועדות מעקב במהלך הקיץ.

עיצומים נוספים קשורים לפעילויות חוץ: לא יתקיימו מסעות לפולין, פעילויות חוץ בית ספריות וההנחיה היא לא להתקשר עם חברות שנותנות ומארגנות שירותים כאלו כיוון שלא יהיה להן החזר כספי.

לטענת ארז לא התקיימה ישיבת משא ומתן וגם לא מתוכננות ישיבות משא ומתן בהמשך.

אתמול הצהיר ארז במסיבת עיתונאים שלא תפתח שנת הלימודים הבאה אם לא ייחתם הסכם שכר חדש. הוא טען כי "משרד האוצר מסכים עם הדרישות שלנו",  אך הוסיף שבעקבות ההסכם שנחתם עם הסתדרות המורים בתחילת השנה, האוצר לא מוכן להוסיף שכר למורי התיכונים, המאוגדים בארגון המורים. "משרד האוצר הציע תוספת שכר של 2% כשהאינפלציה היא 5%", הוסיף ארז. "השכר הנמוך מעניק מציאות של מחסור של 20% מהמורים בעל יסודי ושל מורים מקצועיים שמלמדים מקצועות שהם לא הוכשרו להם".

יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז במסיבת עיתונאים בה איים לא לפתוח את שנת הלימודים ללא הסכם שכר חדש (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)
יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז במסיבת עיתונאים בה איים לא לפתוח את שנת הלימודים ללא הסכם שכר חדש (צילום: אבשלום ששוני / פלאש 90)

"ההורים, על אף שהם מבינים את משמעות השביתה הם אומרים 'לא על גב הילד שלי'", הוסיף ארז. "אבל מה נעשה? מאבק עובדים הוא תמיד על חשבון מישהו. גם כששדות התעופה שובתים הנוסעים סובלים".

הסכם השכר של המורים העל יסודיים, 'עוז לתמורה' הסתיים בפברואר 2022. במכתב למורים מסוף מאי כתב רן ארז שארגון המורים דורש תוספת שכר של 3,000 שקלים לכלל המורים, בין אם הם צעירים או וותיקים.

שנת הלימודים בחטיבות הביניים ובתיכונים הסתיימה השבוע, כשבתיכונים ובחלק מהחטיבות לראשונה לא יחולקו תעודות סיום השנה וציונים, עקב עיצומי ארגון המורים. העיצומים, שנמשכים לסירוגין מעל שנה, נערכים בדרישה להעלאה משמעותית בשכר המורים בתיכונים והתקיעות במשא ומתן על הסכם השכר.

באופן פורמלי, המאבק על הסכם השכר החדש נוגע למורי התיכונים בלבד. אך בפועל, בבתי ספר שש-שנתיים, ישנם מורים שמלמדים גם בתיכון וגם בחטיבת הביניים, ולכן הוא ישפיע באופן עקיף גם על אופן ההעסקה בחטיבות הביניים. מאז חתימת הסכם אופק חדש עם הסתדרות המורים ב-2008, שבו נכללו גם המורים בחטיבות הביניים, ארגון המורים מנהל מאבק ארוך בדרישה ליציגות גם בחטיבות הביניים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!