דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון כ' בניסן תשפ"ד 28.04.24
19.5°תל אביב
  • 16.2°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.9°חיפה
  • 19.2°אשדוד
  • 17.3°באר שבע
  • 21.5°אילת
  • 20.3°טבריה
  • 17.6°צפת
  • 18.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מדליית זהב לענבר לניר וכסף לרז הרשקו בגרנד סלאם מונגוליה בג'ודו

אלופת העולם עד 78 ק"ג, גברה על מאמי אומקי היפנית | הרשקו הפסידה בגמר ליפנית ווקאבה טומיטה באיפון | המשלחת הישראלית השיגה 6 מדליות בתחרות

ענבר לניר עם מדליית הזהב (מימין) ורז הרשקו עם הכסף והמאמן שני הרשקו, בגרנד סלאם מונגוליה (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
ענבר לניר עם מדליית הזהב (מימין) ורז הרשקו עם הכסף והמאמן שני הרשקו, בגרנד סלאם מונגוליה (צילום: איגוד הג'ודו בישראל)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ענבר לניר זכתה היום (ראשון) במדליית הזהב בגרנד סלאם אולנבאטר במונגוליה. אלופת העולם המכהנת בקטגוריית המשקל שלה, המשיכה את השנה המצוינת שלה עם זהב נוסף. רז הקשרו תתמודד בגמר ותעניק לישראל מדליה שישית. קודם לכן בתחרות, זכתה גפן פרימו במדליית זהב, תמר מלכה, גילי שריר ומאיה גושן במדליות ארד.

לניר (עד 78 ק"ג), אלופת העולם הטרייה, התחילה את התחרות בסיבוב השני, ניצחה עם שני ווזארים את ליז אנגלבייה הצרפתייה תוך 21 שניות בלבד, ובהמשך עברו 94 שניות בסך הכל עד שהטילה לניר את מטקה לובניק הסלובנית באיפון. בחצי הגמר גברה לניר על פטריסיה סמפאיו מפורטוגל בזכות שני ווזארים. בגמר פגשה את מאמי אומקי היפנית וניצחה גם אותה בשני ווזארי.

ענבר לניר זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם מונגוליה (צילום: איגוד הג'ודו העולמי)
ענבר לניר זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם מונגוליה (צילום: איגוד הג'ודו העולמי)

ענבר לניר אמרה אחרי הזכייה: ״אני מאוד שמחה על הזכייה היום בגרנד סלאם מונגוליה.
זאת הפעם הראשונה שאני זוכה במדליית זהב בסבב העולמי מלבד אליפות העולם בקטאר. מודה על כל הזדמנות להשתפר ולצלוח אתגרים חדשים. אני רוצה להקדיש את המדלייה הזאת לסבא אמנון האהוב שחוגג יום הולדת 80. מזל טוב סבא".

"תודה רבה לשני הרשקו, עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה, ולברנרדו ברקן שליוו אותי במהלך היום ותמיד. רוצה להודות לשותפי לדרך- אלטמן בריאות, ביטוח ישיר, דנאל מוטורס ואייזנברג אליאש יחסי ציבור וקשרי משקיעים. תודה לכל הצוות המקצועי ולנבחרת המדהימה שלי", הוסיפה לניר. "כל הכבוד לגפן, רז, תמר, מאיה, שירה וענבל על תחרות מדהימה".

רז הרשקו (מעל 78 ק"ג) החלה את דרכה בסיבוב השני ושם גברה על הלנה ווקוביץ' הקרואטית באיפון. לאחר מכן עברה הרשקו את היונג'י לי מקוריאה הדרומית אחרי שהטילה אותה פעמיים בווזארי.

גם בחצי הגמר נגד אדיאסורן אמרסייחאן המונגולית השיגה הישראלית שני ווזארים, והבטיחה לעצמה לפחות מדליית כסף עם עלייה לגמר. בגמר מול ווקאבה טומיטה היפנית, הצליחה הרשקו להגיע לניקוד זהב ושם הפסידה באיפון.

רז הרשקו זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם תל אביב (צילום ארכיון: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)
רז הרשקו זוכה במדליית הזהב בגרנד סלאם תל אביב (צילום ארכיון: עודד קרני, איגוד הג'ודו בישראל)

רז הרשקו: ״אני מאוד מאוכזבת מההפסד בגמר, הרגשתי טוב לאורך כל היום וגם בקרב הגמר ולצערי לא הצלחתי לזכות בזהב. אני בטוחה שנמצא את הפתרונות כדי לנצח בפעם הבאה, אני מחוייבת להמשיך ולעשות את כל המאמצים כדי להצליח ולהגיע ברמת המוכנות הגבוה ביותר למשחקים האולימפיים. אני רוצה להודות מכל הלב לצוות שמלווה אותי ברשות המאמן שני הרשקו, המאמנים עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה וכל הצוות המקצועי.
אני רוצה להודות לנותני החסות שלי, אדידס ישראל, גלידות נסטלה, אופרייט ליס, superplay וחברת INX".

מאמן נבחרת הנשים, שני הרשקו, סיכם את התחרות המוצלחת: ״נבחרת הנשים מסיימת את הגרנד סלאם באולנבטור עם 6 מדליות, 3 קרבות גמר ו-2 מדליות זהב. בסך הכל 8 ספורטאיות מתוך 10 שהשתתפו הגיעו לקרבות המדליות ובסיכומו של דבר הנבחרת מסיימת במקום השני הכללי אחרי יפן".

"אני כל כך גאה בספורטאיות ובצוות שלצידי ורוצה להודות באופן אישי למאמנים עידו בר וצ׳ארלס צ׳יבאנה על המחוייבות וההשקעה", והסיף הרשקו. יום תחרויות מצוין לרז הרשקו שמגיעה לגמר נוסף וזוכה במקום השני ולענבר לניר שזוכה במדלית זהב נוספת אחרי הזכיה באליפות העולם ומוכיחה שוב את היכולות המטורפות שלה. ננוח 24 שעות ונמשיך לעבוד במוטיבציה ומחוייבות לקראת המשימות הבאות".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!