דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום ראשון י"א באייר תשפ"ד 19.05.24
23.6°תל אביב
  • 20.8°ירושלים
  • 23.6°תל אביב
  • 23.7°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 24.7°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 24.4°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 23.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

70 עובדים ייקלטו באופן מיידי בנמל אשדוד כדי להגביר את קצב הטיפול בסחורות

העובדים ייקלטו באופן זמני כסווארים, לפי דרישתה של שרת התחבורה רגב, על מנת לשחרר חסמים ולטפל ביוקר המחיה | בנמל אשדוד שוללים את הטענה שלזמני שהיית האונייות בנמל יש תרומה ליוקר המחיה

שרת התחבורה מירי רגב (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
שרת התחבורה מירי רגב (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

נמל אשדוד יחל באופן מיידי בקליטת 70 עובדים. כך לפי הודעת שרת התחבורה מירי רגב מהיום (שלישי).

לפי ההודעה, בהמשך לדרישה של השרה רגב להגביר את קצב העבודה בנמל אשדוד ועל מנת לשחרר חסמים וסחורות ולטפל ביוקר המחיה, אושרו לקליטה בנמל אשדוד 70 עובדים נוספים באופן מיידי. העובדים ייקלטו באופן זמני לתפקידי סווארים, מה שיאפשר לשפר את שירותי הנמל ללקוחות.

בנמל אשדוד שוללים את הרעיון לפיו לזמני שהיית האונייות בנמל יש תרומה ליוקר המחיה בישראל.

בשבוע שעבר אמר המנכ"ל בפועל של הנמל, אלי יוסף, כי "הכלכלנית הראשית שירה גרינברג פרסמה שההשפעה של השהייה של אניות בנמלים על יוקר המחיה היא 0.1%. נמל אשדוד עבר באוקטובר 2010 תהליך של רפורמה בתעריפים. פריקת מכולה ירדה ממחיר של 2,300 שקל ל-1,000 שקל, גם בתקופת הקורונה כשמחירי ההובלה הימית עלו, הנמל שמר על רמת מחירים קבועה ולא העלה מחירים. וכך עד היום״.

פתיחת הנמלים החדשים בישראל, נמל הדרום באשדוד, ונמל המפרץ בחיפה, הגדילו את כושר הקליטה של מכולות בנמל בצורה דרמטית, וזמני השהייה של רוב המטען שמגיע לישראל נמוכים. בנמלים החדשים אין כמעט פריקה של מטען מסוגים אחרים, ולכן אונייות מטען כללי או אונייות אחרות של מטען צובר כמו יבוא תבואות סובלות מהמתנה ממושכת.

לפי איגוד יבואני התבואות, מה-1 במאי, עובדי הנמל פרקו בחודש וחצי רק 21 אלף טונות סויה מאונייה עם מטען של 42 אלף טונות, שפריקתה אמורה להמשך 8-7 ימים בממוצע, לכל היותר. בנמל אשדוד, טוענים לשיפור עקבי, גם בתחום יבוא הגרעינים. לפי נתוני הנמל, נכון לתחילת יוני שונעו בו למעלה מחצי מליון טונות של גרעינים – פי 5 מהתקופה המקבילה אשתקד, בעזרת מסוע ייעודי חדש, כך שזמן השהייה של אונייות הגרעינים התקצר ב-50% למרות הכפלת הגודל הממוצע של האונייות ביחס שנה שעברה.

שרת התחבורה הקודמת מרב מיכאלי (העבודה), פעלה להפרת הסכמות עם וועדי העובדים בנמלים, כך שבנמלים החדשים תתבצע גם פריקה של מטען כללי, ולא רק של מכולות.

כחלק מההיערכות לתחרות, פרשו מאות עובדים מנמל אשדוד, אך מגיפת הקורונה הביאה לפקקי ענק בכל הנמלים ברחבי העולם, בגלל שיבושים בשרשרת האספקה וכן בגלל שינוי בהרגלי הציבור, שהעדיף פחות בילויי חוץ ויותר רכישת מוצרים לבית. במהלך המגיפה ההסתדרות התנגדה לשינויים בהסכמים ארוכי טווח שנגעו לתנאי התחרות בין הנמלים. כחלק מעמדה זו, ההסתדרות גם התנגדה לקליטת עובדים בהיקף משמעותי, לתפקידים המחייבים הכשרה מקצועית, וזאת במעמד זמני ונחות, ללא אופק תעסוקתי ראוי.

יו"ר איגוד עובדי התחבורה עו"ד אייל ידין: "בחודשים האחרונים מתקיימות שיחות בנוגע להגדלת מצבת העובדים, זאת מתוך רצון אמיתי לקדם את נמל אשדוד. ההסתדרות וועדי העובדים מובילים את הנושא במטרה שהנמל ימשיך להיות תחרותי ומצליח. בימים הקרובים נקבל החלטות כיצד ליישם את התוכנית בשטח. ההסתדרות והאיגוד יוסיפו לדאוג לרווחתם ולתנאיהם של כל עובדי הנמל כפי שעשינו עד כה".

איתי רון, יו"ר איגוד יבואני התבואות, בירך על הקליטה: "אנחנו לקוחות שצריכים לקבל שירות. השירות טעון שיפור ואנחנו מסבירים מה הבעיה. טוב שהנמל מגייס עוד עובדים, כדי להעלות את מספר המשמרות ולתת שירות יותר טוב, אני מברך על כך ואת כל מי הביא לכך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!