דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בעולם

המלחמה בסוריה / צבא אסד נסוג מתדמור אך קרוב לכיבוש חלב

כ-4,000 לוחמי דאע"ש, על פי הערכות ארגון זר, השתתפו במתקפה על תדמור וכבשו אותה מחדש לאחר שהארגון איבד בה את השליטה במרץ האחרון. במקביל, צפוי צבא אסד להשלים ביומיים הקרובים את כיבוש חלב, ובכך להגיע לשליטה בחמש הערים הגדולות במדינה

צילום מתוך סרטון של סוכנות הידיעות של דאע"ש, בה נראה לכאורה לוחם הארגון במתקפה לכיבוש העיר תדמור (צילום: סוכנות AP)
צילום מתוך סרטון של סוכנות הידיעות של דאע"ש, בה נראה לכאורה לוחם הארגון במתקפה לכיבוש העיר תדמור (צילום: סוכנות AP)
אוריאל לוי

צבא אסד נסוג שלשום (ראשון) מהעיר תדמור. במקביל עומד צבאו של הנשיא הסורי בפני סיום כיבושה של העיר חלב. במתקפה נרחבת של דאע"ש בסוף השבוע, הצליח הארגון הרצחני לכבוש את אתרי הארכאולוגיה המפורסמים של העיר תדמור, את שדה התעופה ואת העיר עצמה. דאע"ש קנה לו פרסום רב לאחר ב-2015 כבש את תדמור, השמיד בה מקדשים בני אלפי שנים, וצילם הוצאה המונית להורג באמפיתאטרון עתיק.

במרץ האחרון נסוג דאע"ש מתדמור, לאחר מתקפה משולבת של צבא אסד וחיל האוויר הרוסי. בימים האחרונים, התקדמו הג'יהאדיסטים אל העיר, על אף ניסיונות של צבא אסד וחיל האוויר הרוסי להדוף את המתקפה. לפי ארגון רוסי העוסק במלחמה בסוריה, פלש הארגון לעיר עם לא פחות מ-4,000 לוחמים. העיר נפלה לידי דאע"ש לאחר שמאות לוחמים בצבא סוריה נהרגו. אנשיו של אסד דיווחו כי תושבי העיר התפנו לפני שהג'יהאדיסטים נכנסו אליה וסגן שר החוץ הרוסי, ולדימיר טיטוב הבטיח הבוקר כי רוסיה תלחם בטרוריסטים עד שהעיר תשוב לידיה של ממשלת סוריה. בתוך כך לוחמי דאע"ש ממשיכים להתקדם מערבה לכיוון העיר חומס הנשלטת בידי אסד.

במקביל לנפילת תדמור, צבא אסד צפוי לסיים, בימים הקרובים, את כיבוש העיר חלב מידי המורדים. חלב שהייתה לפני המלחמה העיר הגדולה ביותר בסוריה ובירתה הכלכלית, שימשה כבירת המורדים מאז 2012. במפקד אוכלוסין שנערך בעיר בשנת 2005 נמצא כי חיים בה יותר מ-2.3 מיליון בני אדם, מה שהפך אותה לעיר הגדולה ביותר במרחב שבין קהיר, איסטנבול ובגדד. כיבוש מזרח העיר מידי המורדים ערך למעלה משנה וסיפק לעולם מראות מצמררים של ילדים הרוגים ופצועים, בתי חולים וכיתות שנפגעו כתוצאה מההפצצות, ולוחמה כימית בה לקחו חלק צבא אסד והמורדים.

עם כיבוש חלב, ישלוט אסד בחמש הערים הגדולות במדינה (חלב, דמשק, חומס, לטקיה וחמאת). העיר השישית בגודלה היא א-רקה, בירת דאע"ש. העיר השביעית בגודלה, די א-זור נמצאת בשליטה של חלקית של אסד אך נצורה על ידי דאע"ש.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!