דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

מ.ס. קרית גת תשחק במוקדמות ליגת האלופות: "יכולות לעשות משהו גדול"

אלופת המדינה לנשים בכדורגל תפגוש ביום רביעי את פרנצווארוש ההונגרית | קשרית הקבוצה, אופל סופר: "זאת הגרלה יותר נוחה מהשנים הקודמות, נבוא לעשות את המקסימום" | "יש לנו קבוצה מאוזנת שבנויה טוב, עם זרות איכותיות ושילוב של ישראליות צעירות וותיקות"

מ.ס. קרית גת מול יובנטוס במוקדמות ליגת האלופות 2022 (צילום: Nderim Kaceli/LiveMedia/NurPhoto | reuters)
מ.ס. קרית גת מול יובנטוס במוקדמות ליגת האלופות 2022 (צילום: Nderim Kaceli/LiveMedia/NurPhoto | reuters)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מ.ס. קרית גת, אלופת המדינה לנשים בכדורגל, תתחיל ביום רביעי את דרכה בסיבוב המוקדמות הראשון של ליגת האלופות. קרית גת תפגוש בשעה 11:00 את אלופת הונגריה פרנצווארוש בסיבוב הראשון של המוקדמות, שייערך ב'קלוז', רומניה. "יש תחושה שאנחנו יכולות לבוא ולעשות משהו גדול. לנצח את הקבוצות שקיבלנו ולעבור שלב", אומרת אופל סופר קשרית מ.ס קרית גת ל'דבר'.

זאת השנה השלישית ברציפות של קרית גת במוקדמות ליגת האלופות, כאשר בניגוד לפעמיים הקודמות הקבוצה לא הוגרלה מול מועדון מהטופ האירופאי. "זאת הגרלה יותר נוחה מהגרלות הקודמות שקיבלנו בשנים הקודמות כמו בנפיקה ויובנטוס", מודה סופר. "אלו קבוצות ברמה שלנו פחות או יותר. אנחנו לומדות את הקבוצות היריבות, עושות את המקסימום שלנו ומתרגלות את הצורה שבה אנו רוצות לשחק".

קבוצת הנשים של פרנצווארוש הוקמה לפני 19 שנה, מאז המועדון זכה ב-6 אליפויות הונגריה כולל שלושת השנים האחרונות. הקבוצה ההונגרית לא עברה לעולם את שלב המוקדמות והודחה בשנה שעברה ע"י ריינג'רס הסקוטית. זאת תהיה הפעם השנייה שאלופת הונגריה פוגשת קבוצה ישראלית, לאחר שניצחה 1:2 את אס"א ת"א ב-2015/16.

במדי הקבוצה חתמה העונה שוערת נבחרת סרביה מילה קוסטיץ', שהופיעה 33 פעמים במדי הנבחרת. לצידה צורפה חלוצת נבחרת גאנה ויויאן אדג'י שכבשה בשנה שעברה 44 שערים ב-20 משחקים בליגה ההודית. לצידן, ישחקו מספר שחקניות נבחרת הונגריה ושתי שחקניות נוספות מארה"ב. "הן משחקות במערך עם שתי חלוצות, מסוכנות מאוד במצבים נייחים. הרבה הגבהות לרחבה", אומרת סופר על היריבה.

אופל סופר במדי מ.ס. קרית גת במוקדמות ליגת האלופות לנשים מול טאלין פלורה FC (צילום: Jonathan Moscrop/Getty Images)
אופל סופר במדי מ.ס. קרית גת במוקדמות ליגת האלופות לנשים מול טאלין פלורה FC (צילום: Jonathan Moscrop/Getty Images)

סופר בת ה-26 שחקנית נבחרת ישראל, פותחת שנה שניה במ.ס. קרית גת ומאמינה בקבוצה שלה: "יש לנו את הסגנון משחק שלנו, אנחנו מאוד מאמינות בו ואנחנו רצות איתו לאורך העונה וגם פתחנו את גביע אתנה בצורה טובה. אנחנו בעיקר רוצות להתעסק בעצמנו ופחות להתאים את עצמנו ליריבה. במקביל, נלמד אותן ונהיה מוכנות לכל תרחיש במשחק שיתפתח".

שני הסיבובים המוקדמים של ליגת האלופות ישוחקו שנה שלישית ברציפות במתכונת של טורניר בין ארבע קבוצות, הטורניר של קרית גת מתקיים בקלוז', רומניה. המנצחת במשחק בין האלופה הישראלית לפרנצווארוש תשחק מול המנצחת בין אלופת רומניה אולימפיה קלוז' לספרטק מיצ'יבה אלופת סלובקיה.

אולימפיה קלוז' המארחת נחשבת לקבוצה החזקה בטורניר המרובע. קלוז' זכתה ב-12 אליפויות רצופות מאז עונת 2010/11 והגיעה בשיאה בעונת 2012/13 לשמינית הגמר שם הודחה ע"י אלופת איטליה טורס. הקבוצה המנצחת בטורניר תעפיל לסיבוב הפלייאוף, השלב האחרון לפני שלב הבתים של ליגת האלופות.

"השחקניות הזרות רוצות להישאר"

האלופה הישראלית תגיע לטורניר מחוברת ומכוונת מטרה. המועדון הצליח הקיץ להשאיר את רוב הסגל במועדון, כולל השחקניות הזרות. קרית גת פתחה בצורה מצוינת את העונה עם ארבעה ניצחונות והעפלה לגמר גביע אתנה וניצחון במשחק הפתיחה של ליגת העל 1:4 על חדרה. "גביע אתנה זאת הכנה מצוינת לליגה ולנו במיוחד לליגת האלופות", אומרת סופר. כי בסופו של דבר אלו משחקי אימון עם קבוצות מהליגה שלנו".

מה נקודות המפתח שלכן בטורניר?
"נקודות החוזק שלנו דומות לעונה שעברה, אחת מהן היא הגבהות לרחבה. יש לנו את החלוצה דני האלנה עם משחק הראש המצוין שלה ויש לנו את אדובאה בקו עם מהירות יוצאת דופן. האמצע שלנו חזק עם סנדרה פריירה ואלי בירד. הגנה יציבה עם אנה קרולין הקפטנית שלנו. יש לנו קבוצה מאוזנת שבנויה טוב, עם זרות איכותיות ושילוב של צעירות כמו מיכאלה וורקו ואורין בירו ושחקניות ישראליות ותיקות".

מ.ס. קרית גת חוגגת ניצחון על פלורה האסטונית במוקדמות ליגת האלופות (צילום ארכיון: עמוד הפייסבוק מ.ס. "גלרום תעופה" קרית גת)
מ.ס. קרית גת חוגגת ניצחון על פלורה האסטונית במוקדמות ליגת האלופות (צילום ארכיון: עמוד הפייסבוק מ.ס. "גלרום תעופה" קרית גת)

איך הצליחו בקרית גת להשאיר את כל הזרות לעונה נוספת?
"יש להן כאן את כל מה שהן צריכות, הן מקבלות את כל התנאים להצליח. ברגע שקבוצה מנצחת ורצה ובאמת הולך טוב, השחקניות רוצות להישאר. היציבות הזאת היא בעצם הסוד של קרית גת. זאת השנה הרביעית וזה באמת בונוס ענק".

"הקבוצות הגדולות בליגת העל והלאומית גברים צריכות לפתוח קבוצות נשים"

הקיץ נערך מונדיאל הנשים באוסטרליה וניו זילנד. זאת הייתה הפעם הראשונה שהשתתפו בטורניר 32 נבחרות מרחבי העולם, כאשר בסיומו זכתה נבחרת ספרד בפעם הראשונה באליפות העולם. הטורניר המוצלח שבר את שיא האוהדים כאשר הגיעו 1,978,274 מיליון איש למשחקים היה לחגיגת כדורגל צבעונית שריתקה יותר ממיליארד צופים ברחבי העולם.

במונדיאל בלט מאוד שכדורגל הנשים ממשיך לפרוח, מה צריך לעשות כדי להמשיך לקדם את הענף בארץ?
"כל פעם שיש טורניר גדול זה מחלחל ומדברים על זה. אנשים מכירים שחקניות מהעולם והמודעות לענף עולה. אני חושבת שצריכים לקרות פה שני דברים. הדבר הראשון שהקבוצות הגדולות בליגת העל והלאומית גברים יפתחו קבוצות נשים, לפחות מחלקות של ילדות ונערות, כך לבנות את זה מאפס. ההשקעה לעומת הגברים היא השקעה מינורית".

"הדבר שני זה לפתוח עוד מחלקות ילדות ונערות בכל מקום בארץ", אומרת סופר. "אין שום סיבה שילדה שרוצה לשחק כדורגל, לא יהיה לה את המקום לעשות את זה. אני חושבת שזאת גם האחריות שלנו השחקניות לבוא, לעודד, להראות את עצמנו. להיות מודל לחיקוי לנערות צעירות יותר. שיידעו שיש לאן להגיע ולאן לשאוף".

מועדוני הגברים הגדולים בעולם פתחו ופיתחו בשנים האחרונות את קבוצות הנשים של המועדון. החשיפה של הענף גדלה, השחקניות קיבלו תנאים טובים יותר והרמה כל הזמן עולה. הטענה של המתנגדים למהלך, היא החשש שפתיחת קבוצות הנשים היא אינה רווחית יוביל להפסדים כספיים. טענה שניתן לבטל בקלות כאשר פיפ"א פרסמה שהכנסות מהמחזור הכספי שלה מארגון מונדיאל הנשים היה 570 מיליון דולר, מה שהפך אותו לטורניר הספורט הרווחי ביותר אחרי מונדיאל הגברים.

"כדורגל הנשים הוא עסק רווחי, בהתחלה הוא לא יהיה רווחי, כי צריך להשקיע יותר כסף. כך קרה בכל העולם", אומרת סופר. "לאט לאט זה תופס, ראינו את שיאי הצופים במונדיאל. כך שכל האנשים שאומרים שזהו לא עסק כלכלי, אני פחות מאמינה בזה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!