דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"ח בניסן תשפ"ד 06.05.24
18.3°תל אביב
  • 11.6°ירושלים
  • 18.3°תל אביב
  • 14.7°חיפה
  • 19.1°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 20.2°אילת
  • 17.8°טבריה
  • 11.1°צפת
  • 17.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

קיצור הליך פיטורין והעדפת צעירים: יו''ר ארגון המורים חושף את נקודות המחלוקת מול האוצר

במכתבו, תוקף ארז את יו"ר אגף התקציבים, על ההתנהלות במו"מ להסכם: "התנהגתם בתוקפנות וניסיתם להפעיל לחץ מחפיר" | יו"ר ארגון המורים הודיע אתמול (ג') על חידוש העיצומים בעקבות מחלוקות בין הצדדים

רן ארז, יו"ר ארגון המורים (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
רן ארז, יו"ר ארגון המורים (צילום: אבשלום ששוני/פלאש90)
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, פרסם היום (רביעי) במכתב ליו"ר אגף התקציבים אפי מלכין את הדרישות של משרד האוצר מארגון המורים שלא הוסכמו במסגרת ההסכמות על הסכם השכר. הדרישות הן קיצור הליך הפיטורין של מורים והגמשת הליך פיטורין של מנהלי בתי הספר והעדפה של מורים צעירים על פני מורים וותיקים בקבלת גמולי השתלמות.

בנוסף לדרישות אלו ארז ציין כי נושאים נוספים היו כתובים תחת 'הסכמה ומיצוי' כמו מתווה הבגרויות החדש, פרויקט שילוב אקדמיזציה ובינה מלאכותית ודיגיטציה. זאת למרות שלא סוכמו עליהם תנאי העסקה שונים ביחס אליהם ואף לא ברור אם נדרש כאלו.

ארז פירט במכתב את ההסכמות שכבר קיימות בין ארגון המורים למשרד האוצר: תוספת שכר של 2,000 שקלים, הצמדה של 1.5%, תשלום התוספת בפעימות הראשונה החל מספטמבר הנוכחי, העברת תשלום על סך 50 מיליון שקלים לארגון המורים בספטמבר הנוכחי, מתווה הפחתת היקף משרת המורים, עיבוי גמולי השתלמות, הקצאת תקציב ל'שכר מודרני' למנהלי בתי הספר, הקצאת תקציב לגמולים גמישים למורים והקצאת תקציבים לנושאים נוספים.

"נבהיר", כותב ארז, "אנו רואים בחומרה רבה את התנהלותכם, כאשר עת באנו לשבת, לקרוא ולהעיר על הנייר החד צדדי שניסחתם – התנהגתם בתוקפנות וניסיתם להפעיל לחץ מחפיר על מנת שלא נזהה את אשר שורבב, באופן חד צדדי על ידיכם".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (מימין), יו"ר ארגון המורים רן ארז ושר החינוך יואב קיש לאחר הגעה להבנות על הסכם שכר חדש למורי התיכונים (צילום מסך: דוברות משרד החינוך)
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' (מימין), יו"ר ארגון המורים רן ארז ושר החינוך יואב קיש לאחר הגעה להבנות על הסכם שכר חדש למורי התיכונים (צילום מסך: דוברות משרד החינוך)

ארז חותם את המכתב בחתימה על מה שמוסכם. "אבקש פעם נוספת לעגן את ההסכמות אליהן הגענו בהסכם קיבוצי, וזאת באופן מידי, כדי להביא סוף סוף שקט למערכת החינוך, למורות ולמורים בחינוך העל יסודי".

מוקדם יותר היום שלח ארז מכתב לשר החינוך יואב קיש בו הוא מבקר את כוונת השר לבקש צו מניעה על עיצומי ארגון המורים. "הודעת לי שבכוונתך לחזור למתווה העימות ולפעול משפטית נגד ארגון המורים, ולנסות להותיר את מורי החינוך העל-יסודי חשופים ל'רצון הטוב' של פקידי האוצר". לדברי קיש, במידה ויוגש צו מניעה זה יהיה בשביל להחריג  את מתן הציונים לתלמידים הערבים בשביל המוסדות האקדמיים.

ארז הודיע אתמול על חידוש העיצומים של הארגון, שכוללים אי-יציאה לטיולים ומסעות לפולין, אי-מתן ציונים ואי-השתתפות בציונים. ימי הלימודים יתקיימו כרגיל.  בדברי ההסבר לחידוש העיצומים צוינו שתי סיבות: העיצומים חודשו בעקבות שתי מחלוקות: האחת, נסיגת האוצר מתשלום הפעימה הראשונה על סך 800 שקלים במשכורת ספטמבר וכוונתו לשלם בעוד שלושה חודשים. השנייה היא דרישת האוצר שמורי הארגון ייכללו בלוח החופשות שנקבע עם הסתדרות המורים. כעת במכתב צוינו סיבות נוספות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!