דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך ורווחה

רשות שוק ההון מציעה הפחתה נוספת בביטוח הסיעודי, יו"ר הסתדרות הגמלאים: "נצא לרחובות להפגין"

בטיוטה שנייה מציעה הרשות שדמי הביטוח בביטוחים הקבוצתיים בקופות החולים יופחתו ב-1,100 ש"ח בחודש, אך תקופת האכשרה לא תוארך | שמוליק מזרחי ל'דבר': "זו פגיעה בציבור הכי חלש, חולה, שנמצא במצב הכספי הקשה ביותר. לא ראיתי שרוצים לבחון פתרון ארוך טווח"

יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, בהפגנת ההסתדרות נגד יוקר המחיה בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)
יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, בהפגנת ההסתדרות נגד יוקר המחיה בתל אביב (צילום: הדס יום טוב)
הדס יום טוב

רשות שוק ההון פרסמה בשלישי האחרון טיוטה נוספת להפחתת גמלת הביטוח הסיעודי הקבוצתי של קופות החולים, שעיקרה הפחתה גדולה יותר של הסכומים שישולמו לקשישים ביחס מההצעה המקורית: 1,100 שקלים בחודש, במקום 600 שקלים בחודש בהצעה המקורית. עוד הוצע להשאיר את תקופת האכשרה על חודשיים, במקום להאריך אותה לשישה חודשים בהצעה המקורית. שינויים נוספים הם הרחבת ההחרגה מהביטוח לילדים שהפכו סיעודיים עד גיל 3, לגיל 5, וביטול החובה של חברות הביטוח לשאת ב-20% מהסיכונים.

משמעות ההצעה המעודכנת היא שחודשיים מפרסום ההצעה המקורית לפגיעה במיליוני מבוטחים עקב חשש ליציבות קרנות הביטוח, לא נמצא כל פתרון למשבר. יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, אומר ל'דבר' שהארגון ייאבק במהלך, ומזהיר שהגמלאים ייאלצו לצאת לרחובות.

"אני מתקומם על אנשי רשות שוק ההון", אומר ל'דבר' יו"ר הסתדרות הגמלאים, שמוליק מזרחי, ביחס לטיוטה העדכנית, "ערב חג הסוכות, בעת שהכנסת לא מתכנסת וכולם יוצאים לחופשה, הם הוציאו הודעה פוגענית לציבור המבוטחים. לא רק שלא שיפרו, אלא בחרו לקחת עוד כסף מהביטוח הסיעודי שחסכו. אנשים האמינו לרשות שוק ההון ולקופות החולים שאפשר לסמוך עליהם, שילמו אלפי שקלים בשנה וקיבלו מפח נפש. זו פגיעה בציבור הכי חלש, חולה, שנמצא במצב הכספי הקשה ביותר, וכעת צריך להתמודד עם הקטנת הסכומים".

לדברי מזרחי, "לא ראיתי שאנשי שוק ההון רוצים לבחון, ביחד עם האוצר והביטוח הלאומי, פתרון ארוך טווח. ההסתדרות הגמלאים ויו"ר ההסתדרות ביקשו לא לפגוע במבוטחים ולמצוא פתרון ארוך טווח, כפי שדרש גם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב. אך למרות זאת, אנשי רשות שוק ההון ממשיכים לפגוע בגמלאים ובציבור שנתן מחייו ומכיסו למען המדינה והכלכלה ועכשיו נזרק. פניתי לחברי הכנסת, לאנשי ההסתדרות, בבקשה לפעול כדי למנוע את הנזק. דרשנו לכנס את שדולת הגמלאים בכנסת לדיון חרום בנושא. לא נאפשר את השינוי, גם אם ניאלץ לצאת לצערי לרחובות ולהפגין".

בתחילת אוגוסט פרסמה הרשות טיוטת הוראות להפחתה בתגמולי הביטוח החודשיים של הביטוח הסיעודי בקופות החולים מסכום של כ-6,100 שקלים כיום ל-5,500 שקלים, והארכה של תקופת ההמתנה בפוליסות הסיעודיות מחודשיים לחצי שנה. ברשות נימקו את המהלך בעלייה בשיעור התביעות בביטוחים הסיעודיים וצורך לשמור על יציבות קרנות הביטוח ולמנוע גירעון אקטוארי.

ההצעה זכתה לביקורת קשה משורת גורמים, בהם מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ויו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד, שהודיע שייאבק במהלך. בשלישי האחרון פרסמה הרשות טיוטה שניה של ההוראות בעקבות בערבות הערות שהתקבלו מגורמים שונים.

בעיקריה של הטיוטה העדכנית, מבוטלת ההארכה המוצעת של תקופת האכשרה מחודשיים לשישה חודשים, וכנגד זה, מוצע להפחית את תגמולי הביטוח ב-500 שקלים נוספים, כך שיעמדו על 5,000 ש"ח (סכום זה מיועד למבוטח השוהה בבית שהצטרף עד גיל 49, וביחס למבוטחים שהצטרפו בגיל מאוחר יותר, יעודכנו הסכומים בשיעור דומה). מהלך נוסף הוא הרחבת ההחרגה מהכיסוי הביטוחי של ילדים שהאירוע הסיעודי שלהם קרה לפני גיל 5, במקום גיל 3 כיום. עוד מוצע לבטל את חובת חברות הביטוח לקיים קרן שנושאת בסיכון של 20% מעלות הביטוחים, ולאפשר לחברות לקבוע את גובה הסיכון שיישאו בו בשיח עם קופת החולים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!