דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם קיבוצי

הסכם קיבוצי / הסכם ראשון נחתם בחברת התחבורה הציבורית דן בדרום

450 עובדי החברה התאגדו בהסתדרות בחודש פברואר השנה, וניהלו מאבק ממושך להכרה ולחתימה על ההסכם. אבי ניסנקורן: ""חיזוק אוכלוסיית הנהגים במדינת ישראל הוא אינטרס ציבורי חשוב"

הסכם קיבוצי ראשון בחברת התחבורה הציבורית דן בדרום (צילום: דוברות ההסתדרות).
הסכם קיבוצי ראשון בחברת התחבורה הציבורית דן בדרום (צילום: דוברות ההסתדרות).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם קיבוצי ראשון נחתם אמש (רביעי) בחברת התחבורה הציבורית דן בדרום המפעילה את קווי האוטובוסים באזור הנגב הצפוני והמערבי, ולכיוון באר שבע. 450 עובדי החברה התאגדו בהסתדרות בחודש פברואר השנה, וניהלו מאבק ממושך להכרה ולחתימה על הסכם קיבוצי. ההסכם נחתם לאחר שכבר בחודש אוגוסט הגיעו הצדדים להבנות ראשוניות.

"שיתוף פעולה והידברות אחראית שהפגינו כל הצדדים איפשרו לגשר על הפערים ולהסדיר את זכויות הנהגים בהסכם שמכבד את העובדים ומבטיח את חוסנה של החברה" אמר  יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בטקס חתימת ההסכם שנערך בבית ההסתדרות, "חיזוק אוכלוסיית הנהגים במדינת ישראל הוא אינטרס ציבורי חשוב. ההסכם הקיבוצי בדן בדרום, כמו הסכמים קיבוציים נוספים בענף, לא רק מאפשר לשפר את האטרקטיביות של הענף, אלא מסייע ליצירת האיזון הראוי בין שכר הוגן לנהגים לבין העבודה האחראית שהם מבצעים"

מנכ"ל החברה, טל כהן, אמר ל'דבר ראשון' כי  "אנו מברכים על ההסכם שנחתם, גם לטובת העובדים, שהם הנכס החשוב ביותר של החברה, וגם לטובת שיפור השירות לנוסעים".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, אמר כי "ענף התחבורה הציבורית בישראל מתמודד עם אתגרים רבים, בהם תחלופת כוח אדם גבוהה ומחסור הולך ומחריף בנהגים מיומנים ומקצועיים. בזכות הסכמים קיבוציים כמו ההסכם שנחתם היום, תנאי ההעסקה בענף הופכים להיות אטרקטיביים יותר ומאפשרים לגייס הון אנושי איכותי".

ועד עובדי החברה, הודה לאנשי ההסתדרות במרחב הנגב והוסיף כי "לאחר תקופה לא פשוטה ומו"מ מורכב, אנחנו שמחים על כך שהגענו להסכמות אשר מעמידות את עובדי דן בדרום בראש תנאי ההעסקה בחברות התחבורה הציבורית".

ההסכם שנחתם לשלוש וחצי שנים קובע כי עובדי דן בדרום ייהנו מקביעות לאחר חצי שנת העסקה. כמו כן תינתן העדפה לעובדי החברה הקיימים בעת איוש משרות פנויות ויישמרו זכויות עובדים בעת ניוד.

שכר הבסיס השעתי לנהגים נקבע על 39 שקלים, בדומה ליתר חברות התחבורה הציבורית. החברה התחייבה בהסכם לסעיף השלמת שכר ל-160 שעות, כך שגם אם עובד ישובץ לפחות נסיעות מכך, הוא ישתכר כאילו מילא את מכסת השעות. חישוב ההפרשות לפנסיה ייעשה על פי ההסכם בכל מקרה לפי 186 שעות עבודה חודשיות – לרבות שימוש בחלק מהשעות הנוספות, במידה שיהיו.

עוד הוסכם כי הנהגים יקבלו מענק בסך 250 ש"ח בחודשים בהם לא יעדרו כלל ממשמרות אליהן שובצו, וכן יקבלו הנהגים תוספת בגין מכירת כרטיסים חודשית בשיעור של 1.25% מסך המכירות החודשי של כל נהג.

כמו כן הוסדרו בהסכם תוספת האש"ל, השתתפות בעלות אחזקת טלפון ויום כיף שנתי לעובדים ולבני משפחותיהם. ההסכם מסדיר את גובה ההפרשות לפנסיה וקובע כי כל עובד יוכל לקבל באופן מיידי 100% מפיצויי הפיטורין גם במקרים בהם יבחר לעזוב את החברה מרצונו. מנוסף לכך תפתח לכל עובד עם ותק של שנה קרן השתלמות. בין הצדדים הוסכם על מנגנון ליישוב חילוקי דעות המעניק לנציגות העובדים משקל חשוב בהכרעת סוגיות הנוגעות לסיום העסקת עובדים.

"אנחנו שמחים מאוד על כך שההתאגדות בחברת דן בדרום סוף סוף הגיעה אל המטרה המיוחלת" אמר מאיר בביוף, יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, "לא ליקקנו דבש מול הנהלת דן, הדרך להסכם הייתה קשה וכרוכה בצעדים ארגוניים אבל בשעה טובה הגענו ליעד. כעת נוכל לעבור ליעדנו הבא והוא הסכם גם בחברת דן באר שבע".

מחזיק התיק בהסתדרות מרחב הנגב, עוזי שדה הוסיף כי "לאחר פרק זמן ארוך שכלל גם צעדים ארגוניים, הגענו להבנות עם ההנהלה על שיפור זכויותיהם של העובדים בחברה. אין ספק שמדובר בהסכם מוביל מסוגו בתחום התחבורה וכולי תקווה שהעובדים וההנהלה ימצאו את הדרך לעבוד תחת ההסכם בהבנה ובכבוד הדדי".

דן בדרום היא חברה-בת של דן המפעילה את קווי האוטובוס בנגב הצפוני – באשקלון, קריית גת, קריית מלאכי, שדרות, אופקים, נתיבות, להבים וכן במושבים וקיבוצים באזור. חברת בת נוספת של דן – דן באר שבע, החליפה לאחרונה את חברת מטרודן בהפעלת קווי התחבורה הציבורית בבאר שבע. גם עובדי חברה זו התאגדו  לפני שבועיים בהסתדרות. על פי חשיפת דבר ראשון סירבה הנהלת דן באר שבע לקלוט את חברי ועד העובדים של חברת מטרודן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!