דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי כ"ד בניסן תשפ"ד 02.05.24
20.5°תל אביב
  • 14.4°ירושלים
  • 20.5°תל אביב
  • 19.8°חיפה
  • 20.2°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 20.5°טבריה
  • 15.1°צפת
  • 19.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
להט"ב

העליון קבע פה אחד: בני זוג מאותו המין יוכלו לאמץ ילדים

השופטים פוגלמן, שטיין וכנפי-שטייניץ קבעו שיש לפרש את סעיף 3 לחוק אימוץ ילדים, שנכתב בו "אין אימוץ אלא על ידי איש ואשתו יחד", במשמעות של מערכת זוגית מוכרת, ולאו דווקא הטרוסקסואלית | מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב: "ניצחון היסטורי והישג פורץ דרך"

הזוגות העותרים, מימין לשמאל: עידו זיו, צפריר גדרון, שי גורטלר, שחר גלוברמן (על הידיים של שחר טניה) ולצידם עורכת  הדין ריקי שפירא רוזנברג (צילום: המרכז הרפורמי לדת ומדינה)
הזוגות העותרים, מימין לשמאל: עידו זיו, צפריר גדרון, שי גורטלר, שחר גלוברמן (על הידיים של שחר טניה) ולצידם עורכת הדין ריקי שפירא רוזנברג (צילום: המרכז הרפורמי לדת ומדינה)
דבר
צרו קשר עם המערכת:

בני זוג מאותו המין יוכלו לאמץ ילדים בישראל, בתנאי שהילד יאומץ אל תוך מערכת זוגית מוכרת, כך פסק היום (חמישי) בית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים, בראשותו של מ"מ הנשיאה השופט עוזי פוגלמן. גם השופט אלכס שטיין והשופטת גילה כנפי-שטייניץ היו שותפים לעמדתו.

השופט פוגלמן רמז באוגוסט לכך שבית המשפט יתערב בסוגיית האימוץ, אחרי שנים רבות של עתירות בנושא. גם פסיקתו זו מגיעה בעקבות עתירה נגד שר הרווחה.

השופטים קבעו שהפרשנות שהייתה נהוגה עד כה לסעיף 3 לחוק אימוץ ילדים מ-1981, שלפיה אימוץ יתאפשר רק לזוגות הטרוסקסואליים, לא תואמת את רוח הזמן.

לדברי כנפי-שטייניץ, הפרשנות המרחיבה מכניסה בני זוג מאותו המין ב"דלת הראשית" של חוק האימוץ, בדומה לזוגות הטרוסקסואליים, ומתחייבת אפוא משינויי העיתים, מעקרון טובת הילד, מכבוד האדם ומעקרון השוויון. בבסיסה עומדת ההכרה שתא משפחתי יציב ואוהב, שיכול להוות בסיס איתן לגידול ילד בריא, יכול להיות תא משפחתי של איש ואישה, של אישה ואישה, ושל איש ואיש – ובלבד שטובת הילד נשמרת.

רן שלהבי, מנכ"ל האגודה למען הלהט"ב: "זהו ניצחון היסטורי והישג פורץ דרך שנותן מעט אור ותקווה בימים הקשים האלו. כבר שנים שאנחנו נאבקים ונאבקות שיראו בנו שווים ושוות באימוץ ילדים ובהקמת משפחה בישראל, בזמן שממשלות ישראל לדורותיהן הפלו והסיתו נגדנו רק בגלל מי שאנחנו, שוב מוכיח בית המשפט העליון את חשיבותו בהגנה על הזכויות שלנו. היום הזה הוא התשובה להומופוביה, לשנאה, לחושך ולשרי רווחה שבמשך שנים שללו את ההורות שלנו, והשאירו אותנו אזרחים ואזרחיות סוג ב'".

עו"ד ריקי שפירא רוזנברג מהמרכז הרפורמי לדת ומדינה, שייצגה את העותרים: "מעל שבע שנים אנחנו נאבקות עבור זוגות להט"ב כדי שיוכלו לממש את חלומם להפוך למשפחה בדרך של אימוץ. אנחנו מברכות על פסק הדין, שקיבל את עמדת העותרים שלפיה אין להפלות בין בני זוג בני אותו המין לזוגות אחרים לעניין אימוץ. פעם נוספת הוכח שמי שמגן על זכויות אדם בכלל, ושל קהילת הלהט"ב בפרט, הוא בית המשפט העליון".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!