דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משה כחלון

כלכלה / כחלון: שוקל הפחתת מסים נוספת; לא החליט אם מע"מ או הכנסה

בראיון לערוץ 2 התייחס שר האוצר גם למחירי הדיור ואמר כי "בסוף התהליך המחירים ירדו", אך לא ציין מתי צפוי הדבר לקרות. כחלון חזר על עמדתו לפיה הוא "יכול להעריך שתאגיד השידור הציבורי יקום"

שר האוצר משה כחלון (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
שר האוצר משה כחלון (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).

שר האוצר משה כחלון שוקל הפחתת מסים נוספת, כך על פי ראיון ששודר אתמול (שבת) בערוץ 2. בראיון לקרן מרציאנו התייחס כחלון לעודפי גביית המסים של שנת 2016 שעל פי נתוני החודשים האחרונים הולכת להסתיים עם עודפי גבייה משמעותיים של כ-6 מיליארד שקלים, ואמר כי הוא שוקל הפחתת מסים "אם הפרמטרים והנתונים ימשיכו להיות טובים". שר האוצר אמר כי "המסים הם של הציבור ואנחנו צריכים להחזיר אותם לציבור. אם יש לי עודפים נחזיר את זה בהפחתות, ובהוזלות בפעילות שייטיבו עם הציבור".

בתשובה לשאלה אם ההפחתה תהיה במע"מ או במס ההכנסה אמר כחלון "הורדנו גם מע"מ, הפחתנו גם מס הכנסה וגם מס חברות. נבדוק את הפרמטרים ונשקול את הכל. אנחנו רוצים להצמיח את המשק". שר האוצר התייחס גם לחוק שדוחה את הקמת תאגיד השידור לאפריל ואמר כי "אני יכול להעריך שתאגיד השידור הציבורי יקום, במתכונת כזו או אחרת".

בראיון התייחס כחלון לאמירתו מהשבוע האחרון לפיה "מעולם לא אמרתי שנוריד את מחירי הדירות", ואמר כי "בסוף התהליך הזה ישפיע על המחירים". הוא הוסיף כי "המגמה של עליית המחירים תפסק". לדבריו, בהתבסס על הצעדים האחרונים שנקטה הממשלה מחירי הדיור צפויים לרדת, אך לא נקב בתאריך בו הוא מעריך כי הדבר יקרה.

בנימין נתניהו ומשה כחלון בישיבת ממשלה (צילום ארכיון: אמיל סלימאן / פלאש 90).
בנימין נתניהו ומשה כחלון בישיבת ממשלה (צילום ארכיון: אמיל סלימאן / פלאש 90).

כחלון גינה  את ההתקפות נגד מערכת המשפט הצבאית ונגד הרמטכ"ל גדי אייזנקוט על פסק הדין במשפטו של החייל אלאור אזריה ואמר "אני לא חושב שלאף אחד מהמתלהמים האלה אכפת ואוהב את חיילי צה"ל יותר מגדי אייזינקוט". בתשובה לשאלה אם יש להעניק לאזריה חנינה אמר שר האוצר כי יש לסיים את ההליך המשפטי וכי הוא "באופן אישי תומך בחנינה לחייל".

שר האוצר התייחס לחקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "אני חושב שזאת שגיאה חמורה שפולטיקאים מדברים בשלבים האלה. יש מערכת משטרתית טובה מאד, ללא חשש וללא מורא, יש פרקליטות, יש יועץ משפטי לממשלה, בואו נסמוך עליהם, ניתן להם לעשות את העבודה". ביחס לטענותיו של ראש הממשלה כי החקירה היא חלק ממסע רדיפה פוליטי אמר השר "תחושה זה דבר סובייקטיבי. התפקיד של התקשורת זה לבקר. תפקיד של המשטרה זה לחקור אם מגיעים אליה עדויות, ראיות, אני לא חושב שרודפים פה מישהו".

כחלון ביטל את הדברים שאמר השר לשעבר אבי גבאי בתשדיר עובדה שבוע שעבר לפיהם נגידת בנק ישראל אישרה את מתווה הגז בתמורה להקלות ברפורמה בחקלאות ואמר "נעשה עוול לנגידה. הנגידה היא אישה הגונה ומקצוענית, ולהגיד עליה שעשתה דילים – לא היה ולא נברא. חבל שמשתמשים באישה בתפקיד הזה למטרה פוליטית זולה". לגבאי עצמו התייחס השר ואמר "כל נושא אבי גבאי מאחורי. אני לא כועס על אף אחד. אני התאכזבתי מאדם שקיבל צ'אנס, והחליט לקום וללכת וזה בסדר גמור".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!