דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
20.8°תל אביב
  • 19.1°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.7°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 18.0°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 22.6°טבריה
  • 19.6°צפת
  • 20.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עבודה

ביה"ד הארצי לעבודה אישר: 'טאואר' תחזיר לעבודה את יו"ר הוועד שפיטרה

הישג משפטי להסתדרות: בית הדין הארצי דחה את ערעור חברת האלקטרוניקה על החלטת ביה"ד האזורי, שגם חייבה את החברה לשלם 120 אלף ש"ח להסתדרות | יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות, לאון פרץ: "לא ניתן למעסיקים להצר את צעדיהם של חברי ועד פעולה"

עובדי טאואר סמיקונדקטור מחוץ למפעל במגדל העמק במהלך תהליך ההתאגדות בהסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
עובדי טאואר סמיקונדקטור מחוץ למפעל במגדל העמק במהלך תהליך ההתאגדות בהסתדרות (צילום: דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין הארצי לעבודה דחה את ערעור חברת 'טאואר סמיקונדקטור' על החלטתו של בית הדין האזורי לעבודה בנצרת מלפני חודשיים לחייב את החברה להשיב לעבודה את יו"ר ועד הפעולה סמיון וובילוב. בית הדין הותיר על כנה גם את החלטת בית הדין בנצרת לחייב את החברה לשלם להסתדרות 120 אלף שקל, בשל הפגיעה בזכות ההתארגנות של עובדי המפעל.

ביה"ד הארצי אישר את קביעת ביה"ד האזורי, לפיה 'טאואר' לא הוכיחה היעדר קשר בין פיטורי יו"ר הוועד לפעילותו בהתארגנות הראשונית של העובדים.

בפסק הדין נקבע שטאואר לא הצדיקה את העובדה שבמסגרת חקירה פנימית נגד יו"ר הוועד, נעשה שימוש בצילומי מצלמות האבטחה שצולמו במפעל במשך יותר מחודשיים לפני החקירה. זאת למרות שנהלי המפעל קובעים כי הצילומים יושמדו אחרי 7 ימים.

כמו כן, העילה המוצהרת לפיטורים של יו"ר הוועד הייתה חריגה מנהלי ההפסקות, אך התנהגותו בנושא זה לא הייתה חריגה לעומת עמיתיו למשמרת – שלא פוטרו, ו'טאואר' לא הראתה אפילו שנערך לגביהם בירור. לפי ביה"ד הארצי, הדבר מחזק את המסקנה כי שהפיטורים קשורים לתפקידו בהתארגנות. לכך מתווספת העובדה שלקראת השימוע לפני פיטורים 'טאואר' הסתירה מיו"ר הוועד את ההקלטה של שיחת הבירור המקדימה שנערכה עמו.

ביה"ד הארצי קבע כי היה מקום לבחון בקפידה רבה את הראיות מטעם 'טאואר', בשל פגיעות קודמות בהתארגנות במפעל, שהביאו בשנה שעברה לפסק דין המחייב את טאואר לשלם להסתדרות מעל חצי מיליון שקל.

יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות לאון פרץ: "אני מרוצה מפסק הדין. ההסתדרות לא תיתן למעסיקים להצר את צעדיהם של עובדים המתנדבים לשמש חברי ועד פעולה. אני מקווה שההחלטה תביא לסיום הסאגה ושנצא לדרך חדשה".

את ההסתדרות ייצגו עו"ד ד"ר מור ארזי גלבוע ועו"ד גלי רואש, מהלשכה המשפטית לאגף לאיגוד מקצועי במרחב נוף הגליל.

חברת 'טאואר סמיקונדקטור', העוסקת בפיתוח ובייצור חלקים לתעשיית האלקטרוניקה, מעסיקה כ-2,000 עובדים באתר במגדל העמק. עובדי החברה התארגנו בהסתדרות ב-2021.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!