דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שני כ"א בניסן תשפ"ד 29.04.24
23.5°תל אביב
  • 18.1°ירושלים
  • 23.5°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 18.7°צפת
  • 23.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקציב 2024

ביוזמת החניכים: מאות נערים הפגינו נגד קיצוץ בתקציב תנועות הנוער

החניכים התארגנו במחאה על התכנון לקצץ 20% בתקצוב התנועות | שר האוצר התחייב שהקיצוץ לא יקרה, אך טרם התקבלה החלטה רשמית | גלעד כץ מ'הצופים': "זה יעלה את מחיר הפעילות, ויש לי חניכים שלא יוכלו לשלם"

מאות חניכים מפגינים נגד הקיצוץ המתוכנן בתקציבי תנועות הנוער (צילום: טליה לבקוביץ')
מאות חניכים מפגינים נגד הקיצוץ המתוכנן בתקציבי תנועות הנוער (צילום: טליה לבקוביץ')
מיכל מרנץ
מיכל מרנץ
כתבת חינוך
צרו קשר עם המערכת:

מאות חניכים מתנועות הנוער הפגינו נגד הקיצוץ המתוכנן בתקציבן. העצרת, שנערכה בכיכר הבימה בתל אביב, היא יוזמה של החניכים ואורגנה על ידם. בני הנוער קראו "לא חוסכים על ערכים, תעצרו את הקיצוצים" ו"סמוטריץ, קיש, הקיצוץ הזה מביש".

חברי התנועות מפגינים (צילום: טליה לבקוביץ')
חברי התנועות מפגינים (צילום: טליה לבקוביץ')

ההצעה לתקציב 2024 המתוקן מכילה קיצוץ של 20% בתמיכות בתנועות הנוער. הדבר נובע מהקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה, וכן בקיצוץ בתקנות הממשלתיות, שהן המקור העיקרי לתקצוב תנועות הנוער. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הבטיח בדיון בוועדת החינוך בשבוע שעבר שהקיצוץ לא יצא לפועל, אך טרם יצא צו המורה על כך. סמוטריץ' לא אמר בבירור אם הקיצוץ יבוטל כליל או רק יצומצם.

"קראתי בכתבה שיש קיצוץ, והתחלתי לחקור, אז הבנתי שזה ייפגע בתנועה שלי ובתנועות אחרות", מספרת ל'דבר' ליבי שחם (יב'), שמלווה את הדרכת השכבה הצעירה בקן זיכרון יעקב של 'הנוער העובד והלומד', "לא יכולתי לעמוד מנגד. אז פתחתי עם חברה חשבון אינסטגרם שמסביר את המאבק, וארגנו עצרת עם כל תנועות הנוער".

ליבי שחם מ'הנוער העובד והלומד'. "פתחתי עם חברה חשבון אינסטגרם על המאבק" (צילום: מיכל מרנץ)
ליבי שחם מ'הנוער העובד והלומד'. "פתחתי עם חברה חשבון אינסטגרם על המאבק" (צילום: מיכל מרנץ)

"אני מקווה שזה ישפיע על שר החינוך ושר האוצר", מוסיפה שחם, "זה סכום קטן יחסית אבל בשבילנו זה עולם ומלואו. הקן הוא בית בשבילי".

"הקיצוץ הזה קטלני" אומר גלעד כץ (יא'), חניך בשבט 'אילנות' בחיפה של תנועת 'הצופים', "זה יפגע ברשויות שלא יכולות לשים כסף. זה יעלה את מחיר הפעילות, ויש לי חניכים שלא יוכלו לשלם. אנחנו כבר רואים שמחיר טיול של הצופים עלה ל-120 ש"ח, ויש כאלה שלא יוכלו להרשות את זה לעצמם". כץ מדריך חניכים בכיתות ט', המצויים בשנת ההכנה להדרכה שלהם.

גלעד כץ מ'הצופים' נושא דברים (צילום: מיכל מרנץ)
גלעד כץ מ'הצופים' נושא דברים (צילום: מיכל מרנץ)

כץ מספר על הפעילות בחודשים האחרונים: "אספנו ציוד, ניקינו מקלטים, העברנו פעילות לילדים מפונים. לא מעריכים את מה שעשינו, דווקא במלחמה. אני מרגיש שלא רואים אותנו, שנוטשים אותנו".

נשאו דברים גם נציגי 'השומר הצעיר', 'בני עקיבא', 'מכבי צעיר' ותנועות נוספות. הם הדגישו את חשיבות התנועה עבורם, ועבור החברה הישראלית.

בין השלטים בהפגנה: "מצפון ועד דרום, כל נער צריך מקום"; "אל תסגרו לנו את הבית"; "גם בבאר שבע וגם בטבריה, צריך תנועה בפריפריה"; "זה לא כל כך נעים לראות קן סגור"; "צופים ל-80% מהעתיד שלנו".

שלטים בהפגנה (צילום: מיכל מרנץ)
שלטים בהפגנה (צילום: מיכל מרנץ)

 

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!