דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ט בניסן תשפ"ד 27.04.24
20.9°תל אביב
  • 19.2°ירושלים
  • 20.9°תל אביב
  • 20.7°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.8°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 21.9°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 21.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

החיפושים מתרחבים לאיזור המירון ביום השלישי להיעדרה של הילדה היימנוט קסאו

עשרות מחפשים במירון ובצפת אחרי קסאו בת התשע, שנעדרת ממרכז קליטה בצפת מאז ראשון בערב | יחידת הכלבנים לישראל פתחה חמ"ל נפרד מזה של המשטרה, מפקד הארגון: "אם היא פצועה בשטח, זה ממש הזמן האחרון"

חמ"ל החיפוש של יחידת הכלבנים לישראל. "צריך להיות יותר סנכרון בין הגופים שעובדים" (צילום: יהל פרג')
חמ"ל החיפוש של יחידת הכלבנים לישראל. "צריך להיות יותר סנכרון בין הגופים שעובדים" (צילום: יהל פרג')
יהל פרג'

היום השלישי לחיפושים אחרי היינמוט קסאו בת ה-9: עשרות מחלצים, כלבני משטרה, פרשים ומתנדבים משתתפים במבצע חיפושים באזור מירון, שנערך בשיתוף יחידות צה"ליות. במקביל לחיפושים במירון, נמשכים החיפושים במרכז הקליטה בצפת.

מחפשים במירון (צילום: יהל פרג')
מחפשים במירון (צילום: יהל פרג')

זהו יום דרמטי, במיוחד בשל החשש שקסאו נמצאת בשטח ללא מים ואוכל. למשטרה עדיין אין קצה חוט באשר למקום הימצאה או נסיבות היעדרה.

חיפושים אחרי הנעדרת (צילום: יהל פרג')
חיפושים אחרי הנעדרת (צילום: יהל פרג')

קסאו נעדרה ממרכז הקליטה 'צה"ל 9' בצפת, שם היא מתגוררת עם משפחתה, מאז ראשון בערב. היא עלתה עם משפחתה מאתיופיה לפני 3 שנים. מפקד משטרת צפת, סגן ניצב יצחק אבוחצירא, אמר ל'דבר' כי הטענות ש"אולי אם היה מדובר בילדה ממשפחה אחרת המשטרה הייתה פועלת מהר יותר הן "חסרות שחר", וכי החיפושים הם "בראש סדר העדיפויות.

אמה של הילדה, בנצ'י קסאו, פנתה לציבור דרך 'דבר': "אם מישהו שמע משהו, ראה משהו – כל דבר קטן, כל דבר קטן יכול לעזור".

מפקד יחידת הכלבנים לישראל: "מאוכזב מהתוצאות"

ביחידת הכלבנים לישראל (יכ"ל), שאינה חלק אינטגרלי מהמשטרה, פתחו חמ"ל מחוץ לחמ"ל המשטרתי שנמצא במרכז הקליטה ולאחר מכן איחדו כוחות עם המשטרה. מייק בן יעקב, מפקד הארגון, אמר ל'דבר' כי ״אנחנו נכנסים לשלב היסטרי ובהול של מלחמה נגד השעון. מרגישים שחייבים להגיע אליה היום. אם היא פצועה בשטח, זה ממש הזמן האחרון".

בן יעקב, שמנהל עשרות מתנדבים ונמצא בשטח מהלילה הראשון עם הכלבים, מתוסכל מתוצאות החיפוש עד כה: ״אני מאוכזב מהתוצאות, לא מההשתדלות. צריך להיות יותר סנכרון בין הגופים שעובדים, לנצל את היכולות הטכנולוגיות שלנו. ברמה חקירתית חייבים להפוך כל אבן, וגם בחיפושים״.

יחידת הגבולות של משטרת ישראל (יג"ל) עוברת מדירה לדירה במרכז הקליטה ממנה נעלמה קסאו וסורקת אותן, יחד עם יחידת הכלבנים של המשטרה. הדירות נסרקו כבר על ידי שוטרים ומתנדבים. המטרה היא לשלול לחלוטין את הימצאותה של קסאו באחת הדירות.

יחידת הגבולות של המשטרה בסריקה (צילום: יהל פרג')
יחידת הגבולות של המשטרה בסריקה (צילום: יהל פרג')

מפעיל רחפן מחפש אוהל נטוש, שק שינה או בגדים

אראל עוזיאל (44) מהמושב השיתופי יודפת, הגיע הבוקר לסייע בחיפושים אחרי היימנוט, כחלק מארגון ׳חברים מחלצים׳ . לטובת החיפושים, עוזיאל משתמש בידע שלו בנושא רחפנים, בהכשרה רבת שנים, ובניסיון מעשי נוסף שצבר אחרי 7 באוקטובר.

״בגלל שאין קליטת GPS, אני חייב כל הזמן להבין איפה הרחפן נמצא״, אומר עוזיאל ל'דבר', כשהרחפן שלו כבר בגובה של 85 מטרים. בשל המצב הביטחוני, כל שימוש ברחפן דורש אישור צבאי ומשטרתי. הוא מתקשה להאמין שיראה תנועה אנושית, והוא מחפש בעיקר ראיות כמו אוהל נטוש, שק שינה או בגדים.

אראל עוזיאל מפעיל את הרחפן (צילום: יהל פרג')
אראל עוזיאל מפעיל את הרחפן (צילום: יהל פרג')

המשטרה באזור טיפלה במשך השנים במקרים רבים של נעדרים. המקרה האחרון והמוכר הוא של הנער מוישי קליינרמן, שנעלם באיזור המירון לפני כמעט שנתיים, ב-25 במרץ 2022, ומאז לא נמצא. קליינרמן היה בן 16 כשהוכרז על היעדרו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!