דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי כ"ה בניסן תשפ"ד 03.05.24
20.8°תל אביב
  • 15.5°ירושלים
  • 20.8°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 21.0°אשדוד
  • 19.3°באר שבע
  • 29.2°אילת
  • 22.5°טבריה
  • 15.5°צפת
  • 20.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מלחמה בישראל

יותר מחצי שנה מפרוץ המלחמה: תוקם ועדה לשיפור המענה הנפשי לנכי צה"ל ולמשפחות השכולות

משרדי הבריאות והביטחון הודיעו היום (ג') על הקמת הוועדה, שתפעל לשפר את זמינות ואיכות השירותים והממשק בין מערכת הביטחון והבריאות האזרחית, ותדון בדרכים להגדלת היקף המטפלים הציבוריים, להכשרת מטפלים משולבת ולשיפור המענה האשפוזי

הפגנת נכי צה"ל מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה (צילום ארכיון: ניצן צבי כהן)
הפגנת נכי צה"ל מול משרדי אגף השיקום בפתח תקווה (צילום ארכיון: ניצן צבי כהן)
הדס יום טוב

משרדי הבריאות והביטחון הודיעו היום (שלישי) על הקמת ועדה משותפת לשיפור המענה בתחום בריאות הנפש לנכות ונכי צה"ל ולמשפחות השכולות, חצי שנה אחרי תחילת המלחמה.

לפי הודעת המשרדים, הוועדה תפעל לשפר את זמינות ואיכות השירותים והממשק שבין מערכת הביטחון והבריאות האזרחית, ותדון בדרכים להגדלת היקף המטפלים הציבוריים, להכשרת מטפלים משולבת ולשיפור המענה האשפוזי לזקוקים לכך. על הקמת הוועדה החליטו מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אייל זמיר, ומנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, ובראשה יעמדו במשותף שרית קדרון, סגנית בכירה לתהליכי הכרה ושיקום באגף השיקום במשרד הביטחון, ונריה שטאובר, מנהלת אגף כלכלה במשרד הבריאות. הוועדה תמליץ על מענים נוספים בתוך 90 יום.

מאז 7 באוקטובר חלה עלייה חדה בצורך במענה בתחום בריאות הנפש. כ-21% מכ-6,400 פצועי ופצועות צה"ל המטופלים באגף השיקום מאז 7 באוקטובר מטופלים על רקע פגיעות בנפש, ומלבד פצועי המלחמה המתמודדים בתחום הנפש, קיימים 11 אלף נכי צה"ל ותיקים המתמודדים עם פגיעה נפשית, בהם כ-8,000 מתמודדים עם פוסט טראומה.

משרד הביטחון צופה כי הצרכים הנפשיים עוד יתגברו בטווח המיידי. עוד לפני המלחמה התמודדה מערכת הבריאות הציבורית עם עומסים ומחסור במטפלים בתחום הנפש, מה שמשפיע גם על אגף השיקום, ורק בינואר האחרון פרסם מבקר המדינה דו"ח שלפיו 70% מהתקציב שהוקצה לרפורמת 'נפש אחת' בטיפול בנכי צה"ל עדיין לא מומש, והרפורמה אינה עומדת בלוח הזמנים.

לפי הודעת המשרדים, חברי הוועדה יבחנו את אופן אספקת השירותים, זמינותם והממשק שבין מערכת הביטחון למערכת הבריאות האזרחית. כחלק משיפור המענים האשפוזיים לזקוקים לכך, הוועדה תבחן הקמה של מחלקות אשפוז לנכי צה"ל ומערכת הביטחון בתחום בריאות הנפש, מתוך תפיסה של יצירת קבוצות טיפוליות של מטופלים שחוו חוויות דומות. הוועדה תבחן גם פתרונות למחסור במטפלים, בדגש על פסיכיאטרים, ותבדוק אפשרויות להכשרת מטפלים משולבת במערכת הבריאות ובמערכת הביטחון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!