דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תחבורה

סכסוך עבודה / לאחר התעמרות בנהגים - הוכרז סכסוך עבודה בחברת 'דן באר-שבע'

סכסוך העבודה הוא תוצאה של סירוב ההנהלה להיכנס למשא ומתן על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, פגיעה בשכר ויחס משפיל. אם לא יחול שינוי, "ניאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים עד לכדי השבתת החברה", מתריעים בהסתדרות

נהגי דן באר שבע (צילום: ההסתדרות במרחב הנגב)
נהגי דן באר שבע (צילום: ההסתדרות במרחב הנגב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בקרב 350 עובדי חברת התחבורה הציבורית 'דן באר-שבע'. ההסתדרות מוחה על סירוב ההנהלה להיכנס למו"מ על הסכם קיבוצי ראשון בחברה, העסקת הנהגים באופן שעובר על חוקי התעבורה, קיצוץ בשעות ופגיעה בשכר העובדים ויחס משפיל למבקרי הגבייה.

"חברת דן באר שבע מתנהלת מיומה הראשון באי-סדר מוחלט תוך אנרכיה ניהולית קשה שגורמת למאות נהגים לעבור בעל כורחם על חוקי התעבורה" אמר יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב, מאיר בביוף, אשר מסר את הכרזת סכסוך העבודה להנהלת החברה, "למרות הזהרותינו והתרעותינו, מנכ"ל החברה יורי בורנשטיין בחר שלא לנצל את הזמן שעמד לרשותו על מנת לתקן את הטעויות הקשות. לצד זאת הוא גם מתעלם מטיוטת ההסכם הקיבוצי שהגשנו לו ולא ממהר להזמין אותנו ואת הנהגים למו"מ. לא נותרה בידינו ברירה אלא להכריז על סכסוך עבודה. קצה נפשם של נהגי דן באר שבע, ואם לא יחול שינוי בימים הקרובים ניאלץ לנקוט בצעדים ארגוניים עד לכדי השבתת החברה".

עילות נוספות לסכסוך קשורות באופן העסקת נהגי החברה. לטענת ההסתדרות העובדים אינם מקבלים הפסקות להתרעננות ולארוחת צהריים על פי חוק, וכן בוצע לאחרונה קיצוץ בשעות העבודה של הנהגים באופן הפוגע בשכרם. בהסתדרות טוענים גם כי מבקרי הגבייה בחברה זכו ליחס משפיל מצד מנהליהם.

חברת 'דן בדרום' החלה פעילותה בנובמבר, לאחר שזכתה במכרז והחליפה את חברת 'מטרודן' באיוש הקווים העירוניים בבאר שבע. ב'דבר ראשון' נחשף כי החברה הסכימה לקלוט את כלל עובדי חברת 'מטרודן', למעט שלושת חברי ועד העובדים אשר הובילו את החברה לחתימת הסכם קיבוצי לפני כשנה. למרות זאת מיהרו עובדי 'דן באר-שבע' להתארגן מחדש בסיוע ההסתדרות במרחב הנגב, להסדרת יחסי עבודה קיבוציים בחברה החדשה – והודיעו על יציגות ההסתדרות בסמוך לתחילת פעילות החברה.

לפני כחודש בלבד נחתם הסכם קיבוצי ראשון בדן בדרום, אף היא חברה-בת של קבוצת דן, ועובדי 'דן באר-שבע' מבקשים לחתום על הסכם זהה לשל עמיתיהם ב'דן בדרום'. מנכ"ל 'דן באר-שבע', יורי בורנשטיין, ניהל בעבר מאבק חריף כנגד התאגדותם של עובדי 'דן בדרום' – בתפקידו הקודם כמנכ"ל החברה.

מחברת 'דן באר-שבע' נמסר כי הן לא מנהלים את הנושא בתקשורת אלא בצורה ישירה מול נציגות העובדים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!