אחת ההחלטות בטיוטת חוק ההסדרים שהודלפה לתקשורת בשבוע שעבר היא הקמת צוות המורכב מנציגים מטעמם של הממונה על השכר ואגף התקציבים של משרד האוצר והמנהל הכללי של משרד החינוך. הצוות ירכיב הצעה לקיצור שבוע הלימודים, שעתידה לצאת לפועל בשנת הלימודים הבאה תשפ"ו.
נוסף על קיצור שבוע הלימודים, הצוות יבחן שינוי בלוח החופשות כך שיתאים לשאר המשק, והתאמת תוכנית הלימודים על מנת ששעות הלימודים יופחתו. הסיבות למהלך זה אינן פדגוגיות ונוגעות בסוגיות כלכליות: צמצום העלות של המשק ושל ההורים בשל הפער בין ימי הלימודים לימים בהם המשק פועל, צמצום עלויות מערכת החינוך והתמודדות עם המחסור במורות וגננות.
אף שנכתב כי הצוות יבחן נושאים אלו "תוך בחינת ההשלכות של תנאי העבודה ושל יתר עובדי משרד החינוך", ארגוני העובדים השונים לא יהיו חלק מהצוות המגבש את ההצעה למתווה אלא רק חלק מהגורמים איתם "מתייעצים", כמו מעסיקים שונים במערכת החינוך. כיום קיימים 1,200 מוסדות חינוך בישראל הלומדים חמישה ימים בשבוע.
בהצעת חוק ההסדרים נכתב כי ההתייעצות תיעשה עם ארגוני המורים (הסתדרות המורים וארגון המורים), למרות שההסתדרות מייצגת גם היא עובדים במערכת החינוך: תומכות החינוך והצוות המנהלי של מערכת החינוך. ייתכן שאי ציון ההסתדרות קשור לעובדה שמבנה שבוע העבודה של עובדים אלו שונה ממבנה שבוע עבודה של עובדי ההוראה, הבנוי על שעות לימוד תחומות ויום חופשי מובנה.
כאן חשוב לציין, כי בשלושת הסכמי השכר האחרונים שנחתמו: ההסכם עם הסתדרות המורים ב-2022, הסכם השכר עם ההסתדרות של תומכות החינוך ב-2023 והסכם השכר שנחתם לאחרונה עם ארגון המורים – סוכם על קיצור שעות העבודה. בהסכם השכר שנחתם לאחרונה עם ארגון המורים קיים אפילו סעיף העוסק במעבר לחמישה ימי לימוד וצמצום שעות הלימודים מ-40 שעות ל-38.
ב–6 בספטמבר 2022 שלחה יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דויד מכתב לחברי הסתדרות המורים המלמדים בחטיבות הביניים, מכתב המפרט את המעבר לחמישה ימי לימוד, ובו מודגש כי אחוזי משרתם לא יפגעו. בהסכם השכר עם תומכות החינוך, בדומה להסכם המסגרת עם ההסתדרות, שבוע העבודה יתקצר ל-40 שעות גם כן.
ארגוני המורים בחרו שלא להגיב לכתבה.